| Forfatter |
|
Apexx512 Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har været ude og kigge på et køb af noget nyt. Skal lige siges, jeg er ikke helt blank selv, så useriøse kommentarer
frabedes, men ellers er alt velkommen.
Ser det her helt tosset ud eller hvad synes i? Selv kunne kun finde på at købe Dali's Euphonia istedet som front højtalere,
med en anden forstærker løsning og så med noget billigere bag til, B&W samt alt andet end NAD og Denon er jeg ikke
interesseret i.
DENON AVC-A1HDA surround forstærker - DENAVCA1HDAPS &nbs p; ;   ;   ; 34.999,00
DALI HELICON 400 MK2 højttaler - Højglans kirsebær 17.999,0 0 & nbsp;   ; 35.998,00
DALI HELICON C200 MK2 centerhøjttaler - Højglans kirsebær &n bsp; &nbs p; &nbs p; 12.999,00
DALI HELICON 300 MK2 højttaler - Højglans kirsebær 9.999,00 &n bs p; &nbs p; 19.998,00
DALI HELICON S600 MK2 subwoofer - Højglans kirsebær &n bsp; &nbs p; &nbs p; 14.999,00
VAN DEN HUL The WATERFALL HYBRID kabel - 1,0 meter &nbs p; & nbsp; & nbsp; 1.399,00
VAN DEN HUL MAGNUM HYBRID kabel - Mørk rød 8m & nbsp; &nbs p; &nbs p; 2.392,00
VAN DEN HUL The D-352 HYBRID kabel - Brun 13m   ; &nb sp; &nb sp; 2.587,00
QED Signature Subwoofer kabel - 3 meter & nbsp; & nbs p; &nbs p; 1.199,00
SUBTOTAL&nbs p; &nbs p; &nbs p; &nbs p; &nbs p; &nbs p; &nbs p; &nbs p; &nbs p; &nbs p; &nbs p; &nbs p; &nbs p; &nbs p; 126.570,00
|
| Til top |
|
| |
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville ikke bruge så mange penge på dali og denon men jeg tror egentlig blot det er min egen smag! hvor mange andre
højtalere har du lyttet til? :) selvfølgelig hvis du er faldet for kombinationen af dali og denon er det jo klart du gerne vil have
det!
VAN DEN HUL's kabler er jeg også stor fan af til dali højtalere så derfor syntes jeg da ville være perfekte hvis det er det du
beslutter dig at gøre :)
MvH LoudandClear
|
| Til top |
|
| |
Apexx512 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lyttet til de B&W, men de siger mig ikke noget overhovedet. Euphonia har jeg ikke hørt, men der er noget med
baghøjtalerne og bassen, og så synes jeg det er entusiastisk perfektionisme at købe det til den pris.
|
| Til top |
|
| |
JBLPro Udelukket fra forum

Tak og farvel!
Bruger siden: 25 April 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 726
|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en billigere receiver/processor og få en eller flere effektblokke på i stedet. Denon'en har ikke så mange krafter når alle kanaler drives.
To subwoofere ville også være at foretrække. Hellere to billige end én dyr. Som du selv er inde på, så er baghøjttalerne en stor del af budgettet. Jeg ville personligt nedprioritere dem, og bruge pengene på effekt/subs i stedet. Overvej Mentor som vel ligger tæt op ad fronterne klangmæssigt?
|
| Til top |
|
| |
Apexx512 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBLPro Det er et meget fint indlæg.
Den forstærker giver faktisk rigtig meget for pengene, og hvis du kigger på hifiklubbens hjemmeside, kan du også se at den er
anbefalet sammen med de højtalere.
Det jeg mente med billigere baghøjtalere var udelukkende hvis jeg købte euphonia, så ville jeg have det hele billigere, billigere
baghøjtalere og billigere subwoofer, og så bare have en "bedre" stereo del, det var det mente med det. Jeg ville ikke
underkøbe baghøjtalere, dem der jeg har skrevet på giver faktisk rigtig godt med nok bas og meget lyd, hvilket meget ofte ikke
er tilstede i hjemmebiografer.
|
| Til top |
|
| |
gask Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ikke bare købe en biograf.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser helt tosset ud. Du har jo kun været i Hifiklubben.
|
| Til top |
|
| |
Apexx512 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså jeg har haft hifi og læst magasiner siden jeg var 14, og jeg arbejder også med musik til dagligt. Kunne du være lidt mere
præcis?
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorfor ikke gå hele veje og i sted for at at køben en DENON AVC-A1HDA surround forstærker så køben en DENON AVP-A1HDA
surround-forforstærker/DENON POA-A1HD effektforstærker, så er de 100% sikke på at havde effekt nok til Dali højtaler
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virker bare til at du kun har været i hifiklubben da det kun er hifiklubben-produkter du har i tankerne? Hvad har du ellers lyttet
til i prislejet?
StarTrek skrev:
hvorfor ikke gå hele veje og i sted for at at køben en DENON AVC-A1HDA surround forstærker så køben en
DENON AVP-A1HDA
surround-forforstærker/DENON POA-A1HD effektforstærker, så er de 100% sikke på at havde effekt nok til Dali højtaler
|
|
|
Og så behøver du kun skifte surround-forforstærkeren når HDMI'et bliver opgraderet.
|
| Til top |
|
| |
Apexx512 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek: Jeg havde faktisk kig på den forforstærker, men fandt først ud af at det var en forforstærker uden effekt da jeg
åbnede øjnene helt :) Lyksagligt som jeg siger længere oppe, forholder det sig jo sådan at den giver meget for pengene, samt
de højtalere ikke er særlig svære at trække og de er anbefalet sammen af hifiklubben. Effektdelen er for stor og dyr efter min
smag.
rskiver: Jeg har kun lyttet til stagegear udstyr i mange herrens år.
Når HDMI'en bliver opdateret, ja, hehe. Man behøver jo ikke udskifte noget bare fordi der kommer en ny standart.
|
| Til top |
|
| |
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er mange andre sammensætninger end dali og denon. men euphonia er generelt nogle lækre og meget velspillende højtalere har selv helicon 400 som minder lidt om euphonia selvom der ik er nogen tvivl om at den serie er en del bedre så er helicon en super velspillende højtaler hvor du får meget for pengene og giver mange andre mærker baghjul med lyden i den prisklasse. men prøv også kigge nogle andre steder end hifiklubben. ps denon recieveren kan sagtens trække et par euphonia i surround brug men du vil mangle kræfter til den i stereo brug. et alternativ kunne måske være noget anthem
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes det ser ud til at være et ganske lækkert setup du har kig på der.
Hvis det var mig have jeg måske valgt NAD M25 og M15HD2 istedet for den Denon.
Jeg ville dog købe en sub fra Velodyne istedet for en Dali
Den er dog ikke så flot som Dali __________________ Mit
|
| Til top |
|
| |
Apexx512 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
denon4life: Altså du mener euphonia sammen med anthem...
|
| Til top |
|
| |
Apexx512 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtosse: Interessant, Helicon subwooferen ser ud til at koste næsten det dobbelte, jeg har haft kig på en anden billigere sub,
men efter jeg kom fra helicon mk2 800 til mk2 400 og en 15000 kr billigere forstærker nager budgettet mig egentlig ikke. Men
helt klart godt perspektiv du kommer med der.
|
| Til top |
|
| |
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det er det jeg mener, de har tilbud på diverse anthem modeller hos tapeconnection for tiden de laver også prosesore
|
| Til top |
|
| |
Apexx512 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
denon4life: Deres største integrerede til 20k er ikke engang thx certificeret...
|
| Til top |
|
| |
Apexx512 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmmm, meget interessante, relevante gode ekspert indlæg jeg har fået her. Er der nogen der vil anbefale en mulig
effekt/forforstærker løsning til max 50k?
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser ud som om du godt kan lide at handle hifi-klubben, 50 kilo række lige til NAD M15 HD2/M25 ville lige som Filmtosse klart fortrække sådan sæt frem for det Denon du er anbefalet.
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja du skriver godt nok max 50k, men vil nu alligevel slå et slag for et par Primare produkter 
Primare SP32 og A30.7
Vejledende pris er 32.999,- og 22.995,- altså 55.994,- så lidt over, men så er der måske lidt at prutte om
Priserne er fra KT Radio's hjemmeside.
Og ja det er en 7 kanals effekt, de 2 ekstra kanaler kan du bruge til at bi ampe dine DALI HELICON 400 MK2 højttaler og det er jeg sikker på at det vil give bonus når du skal lytte til musik. __________________ Mit
|
| Til top |
|
| |