Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 00:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Bose lifestyle? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fuglsang
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 16 December 2011 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Hej.

Desværre har vi haft indbrud, og min gamle Harman Kardon forstærker forsvandt sammen med tyveknægtene. Så nu skal jeg
ud og have fundet mig noget nyt. Jeg overvejer lidt om jeg skal skifte "hele pakken" og gå efter et lidt mere diskret system.
Jeg var tilfældigvis en tur forbi en El-giganten i Sverige. Og der var en afdeling hvor der var opstillet forskellige Bose anlæg.
Og der var mulighed for at lytte til de forskellige systemer. Og jeg må indrømme at jeg blev MEGET overrasket over hvor stort
et lydbillede de små højtalere kunne levere. Jeg ved ikke om der er noget som gør at man bliver positivt overrasket når man
hører det i en stor butik.
Men jeg syntes virkelig der var en fantastisk lyd. Og en rigtig god surround-effekt.

Jeg har efterfølgenede undersøgt lidt mere omkring bose systemerne. Men jeg må indrømme, at jeg har lidt svært ved at
skelne de forskellige systemer fra hinanden.
Det er bl.a. her jeg håber at kunne få lidt hjælp her på forumet.
Jeg er kommet frem til at det må være et lifestyle V sæt jeg skal gå efter, når jeg går efter noget som kan give mig surround-
lyd.
Og umidelbart er der jo så kun 2 forskellige at vælge mellem - V25 og V35. Er dette korrekt?
Og hvad er forskellen på disse 2 systemer, ud over prisen?

Jeg har også spekuleret lidt på om der er nogle ting man går glip af når man vælger bose. For så er man vel lidt låst til at
bruge deres forstærker? Jeg tænker på om der er nogle smarte finesser man går glip af iforhold til hvis man nu køber en
anden forstærker?

Nu afhænger jeres svar jo af hvad det er jeg søger, og hvad jeg ønsker af et anlæg. Men det jeg går efter er noget som er lidt
diskret og pænt. Og til daglig skal det bruges til TV-kiggeri, film, Musik og playstation.

Hvad er jeres mening ellers omkring Bose systemer? Er det pengene værd?
Og er der ellers noget jeg skal være opmærksom på?

Puha.. Det blev godtnok til en del forskellige spørgsmål.
Men håber i har tid og lyst til at hjælpe. :)
På forhånd tak.
Mvh. Morten
Til top Vis fuglsang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fuglsang

fuglsang
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2011 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Ingen??

xtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2011
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 December 2011 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Hvis du skal lytte på højtalere så bør du altid gøre det i dit eget lytterrum.

Du skriver ikke en pind om hvad du forventer af lyden, kun at det skal være diskret og pænt .... det er jo kun den visuelle del
af sagen. Men jeg tænker at går man i seng med bose, så er man låst ... til bose og må skifte alt igen hvis man vil forbedre
lyden.

Jeg syntes de der systemer de ofte lyder ret imponerende i butikken men når man kommer hjem så er de trættende at lytte til i
længden. Men det er bare min opfattelse, jeg ville nok gå i en stor bue udenom og finde noget rigtigt hifi

Men det er jo så bare min subjektive mening.

/Bjarne
Til top Vis xtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xtreme

fuglsang
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2011 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Tak for svar.

Du har da egentlig ret i, at jeg ikke har fået skrevet noget om hvad jeg forventer af lyden.
Men jeg går efter noget som giver en klar og fyldig lyd - jeg er ikke så meget inde i det her med Hifi, så jeg ved ikke lige
hvordan jeg skal forklare nærmere hvad jeg forventer.
Men jeg har ikke brug for noget der kan spille et helt stadion op, eller som kan buldre som på diskotek. Og jeg vil egentlig
også gerne være fri for at have nogle store kasser af højtalere til at stå. Men har du evt. et forslag til et system som ikke
bliver trættende i længden, som du jo åbentbart mener man bliver med Bose?

Og er der evt. andre der har erfaringer med Bose?

/Morten

xtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2011
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 December 2011 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Hvis du køber nogle fornuftige mindre reol højtalere som eksempelvis Dali Concept 1, en god center højtaler som
eksempelvis Concept CT og en passende subwoofer eksempelvis Concept 12, og dertil en god lille surround reciever
eksempelvis Denon AVR-1312

Så får du et anlæg med ægte hifi kvaliteter og god fyldig lyd. Og du kan altid opgradere hvis du får behov for det. Det fylder
nok lidt mere end bose anlægget, men det spiller rigtigt godt. Det er ikke såkaldt high end surround - men det er et ganske
kapabelt system og dejligt behageligt at lytte til. Fordelen ved den slags systemer er at de kan kombineres efter hvilken lyd
præference man har.

Men ovenstående er et fint grund system der kan spille en normal stue op til fest niveau men også klare de fine detaljer ved
aftenlytning når husets øvrige beboere er gået til ro.

Men udvalget er meget stort og ganske broget så der kan komme rigtigt mange bud. Budgettet afhænger det selvfølgelig
også af. Jeg skitserer blot en rimelig billig måde at få en god grund lyd.

/Bjarne
Til top Vis xtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xtreme

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 December 2011 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Ja, Bose har altid imponeret med at lave et stort lydbillede fra bittesmå højtalere. Det bør man ikke falde for, men straks tænke, at hvis så små højtalere kan lyde sådan - hvordan kan en rigtig højtaler så ikke lyde?
Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 December 2011 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Der er ingen tvivl om, at Bose har kunnet ramme nogle positive takter med deres anlæg. Betjeningsvenlighed, en umiddelbart fængende lyd, diskret design. Mine hovedindvendinger er er prisen, og nogle basale tekniske mangler.

Hvis musikgengivelse er vigtig, ville jeg aldrig vælge Bose - til surround, måske.

Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 December 2011 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

B&%SE er et bandeord på et hifi forum!  Søg lidt på nettet. Der findes indtil flere hadesider om B"€SE .... nok ikke uden grund.

Virksomheden bruger langt flere penge til markedsføring end til produktudvikling og reelt indhold.

Men jo du får betjeningsvenligheden ... som også findes sammen med god lyd, mange andre steder. Hvad f.eks. med AudioPro?

Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 December 2011 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Hejsa...

- Bose er en forkortelse for Buy Other Sound Equipment - Altså, Køb Nåed Andet...

Hvis det godt må være lidt småt, pænt og diskret - og alligevel spille hæderligt, ville jeg nok lige gøre mig selv dn tjeneste og se / lytte til Harman/Kardon BDS870 systemet - Det bør du ku' finde lift over det hele.
  Desværre er det kun BDS770 de har i expert, og det er altså ikke godt nok, det skal du ikke lade dig narre af...!!

JBLfan

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 24 December 2011 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Bose er en fin løsning, men jeg er nok enig at hvis musik er vigtigt og at du har en hvis fornemmelse for hvordan musik skal lyde i dine ører. Så
skal du prøve at lytte til forskellig musik på Bose systemet. Fordi det jeg hører er at en del går døde i den lyd de får, fordi der er meget bass og
diskant, men det er som om en del af mellemtonen der mangler. Så der kommer et hil imellem subbens lyd og de små diskanter. Men andre er jo
lykkelige for Boses lyd, så gå ned og lyt på andet.
Hvis du vil have et råd af mig, så prøv at lyt på et B&O setup, det er først med B&O at jeg oplever et setup, der er suverænt til musik og film.
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 December 2011 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes Bose kan være godt nok. Har lige købt denne brugt for et par tusinde.

http://reviews.cnet.com/home-theater-systems/bose-3-2-1/1707 -6740_7-21174518.html

Det er til min dreng hvis ghettoblaster er gået i stykker. Og sammenlignet med hvad man får af anlæg til et par tusinde i el.giganten ligger denne bose milevidt over både i lyd og i betjening og i kvalitet.

Og så er der optisk indgang og den afspiller DVD. Den fylder også mindre end en stor ghettoblaster da bassen kan gemmes væk. Så man kan ikke bare sige Bose er noget ****, det kommer helt an på hvad det skal bruges til.

Glædelig jul.

fuglsang
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 December 2011 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres svar.
Her i ugens løb har jeg været i 3 forskellige butikke i Ålborg. Og jeg kom frem til at der er MEGET langt fra Bose og så til
"traditionelt" sæt med gulvhøjtalere osv.
Jeg blev meget overrasket over forskellen når det kommer til musik. Jeg syntes det jeg endte med at købe giver en meget
mere behagelig lyd, med flere detaljer.
Så jeg endte med at købe en Harman Kardon AVR 265 forstærker og så Monitor Audio silver højtalere.
Men nu er jeg spændt på at få det hjem og rigtig få det prøvet af.. :)

Glædelig jul til jer alle.

Mvh.
Morten Fuglsang

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 24 December 2011 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Fejl post

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes