| Forfatter |
|
braarup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 27 Februar 2012 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lagde idag mærke til min sub var temlig død i lyden, (dali swa12) den pustede lidt, men bestemt ikke noget der kunne
kaldes bas....selv på højeste volume på subben var den meget tam (plejer at ha den omkring halv volume) har chekket
crossover/phase osv, chekkede alle indstillinger i forstærkeren var som de skulle være og prøvet med andre lydkilder på andre
indgange....
Umiddelbart ville jeg tro det er subben men...... da jeg tog sub kablet af og satte en finger på brummede den for fuld skrald
som jeg husker den kunne, så jeg er lidt i vildlede??
Hvordan kan jeg teste foolproof om det er subben eller min NAD der er død?
-Ken
|
| Til top |
|
| |
highenden Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 27 Februar 2012 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan du egentlig ved at prøve at sætte subwooferen i "PRE OUT" til front istedet for subwoofer OUT.
Der skal den give masser af lyd fra sig.
Du har ikke fået slået subwooferen fra på forstærkeren ?? __________________ Basti@live.dk
|
| Til top |
|
| |
braarup Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2012 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
highenden skrev:
Det kan du egentlig ved at prøve at sætte subwooferen i "PRE OUT" til front istedet for subwoofer OUT.
Du har ikke fået slået subwooferen fra på forstærkeren ?? |
|
|
Tak for svaret highenden 
Jeg vil prøve trickset så snart jeg er hjemme, jeg har chekket at alle indstillinger står som de skal, så det tror jeg ikke (front til small, center til small, bag til small og sub on) sådan har de altid stået og jeg legede også lidt med crossover det hjalp ikke
Har også prøvet begge sub out, de gav samme resultat.
|
| Til top |
|
| |
braarup Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2012 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
highenden skrev:
|
|
Hmmm det hjalp desværre ikke...
Der er stadig svag...hvis jeg skruer den på max og skruer helt op for sub channel og ret højt op for lyden på Nad'en kan jeg
få den til at give lyd fra sig, kan forstærkeren i subben godt blive svag uden at dø??
Syntes bare jeg husker den engang kun skulle på halv volumen og intet gain på sub channel for at ha masser af punch til en
god film
|
| Til top |
|
| |
highenden Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 28 Februar 2012 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
braarup skrev:
highenden skrev:
Det kan du egentlig ved at prøve at sætte subwooferen i "PRE OUT" til front istedet
for subwoofer OUT.
|
|
Hmmm det hjalp desværre ikke...
Der er stadig svag...hvis jeg skruer den på max og skruer helt op for sub channel og ret højt op for lyden på Nad'en kan jeg
få den til at give lyd fra sig, kan forstærkeren i subben godt blive svag uden at dø??
Syntes bare jeg husker den engang kun skulle på halv volumen og intet gain på sub channel for at ha masser af punch til en
god film  |
|
|
Hvis forstærkeren ellers spiller ok i fronterne med bøjlerne i og subwooferen brummer vildt når du sætter en finger på
kablet, så er jeg sikker på at kablet er defekt.
Prøv med et andet (almindeligt) phonokabel, sat på som du plejer
Ellers må der være sket en ændring i opsætningen til subwooferen __________________ Basti@live.dk
|
| Til top |
|
| |
braarup Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2012 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige prøvet med det coax jeg bruger imellem medieafspiller og forstærker og der var ingen ændring....Jeg er måske lidt i
tvivl om den spiller ok i fronterne, de spiller, men de virker også lidt tamme, men måske er det indbildning
Det virker lidt som om det hele lidt har mistet pustet i bunden..
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 28 Februar 2012 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der sub i surround men ikke i stereo? Så skal du bare fortælle receiveren at: "Front small"
|
| Til top |
|
| |
braarup Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2012 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
Er der sub i surround men ikke i stereo? Så skal du bare fortælle receiveren at: "Front small" |
|
|
Har lege med small og large indstillingerne men det ændre ikke rigtig noget
|
| Til top |
|
| |
braarup Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2012 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med a og b speakers slået fra volumen på -10db (HØJT), sub gain på +12 og subben egen forstærker volume helt i top leverer
den rigligt med bas....men når jeg ser film er volumen på omkring -40db og så er den næsten død....
|
| Til top |
|
| |
xtreme Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 06 Marts 2012 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis din forstærker har pre out/pre in - så prøv og fjerne bøjlen mellem out og in. Så sætter du sub out til en af forstærker kanalernes in - så skal de dybe tone gengives af den front ht koblet til den kanal. (Formentligt begrænset af dens størrelse) - men du burde få en ide om det er fornuftigt. Virker det så fejler din reciever sikkert ikke noget. Det kan jo være indgangstrinnet i din sub der er strøget sig en tur. Eller en lodning der er knækket - hvis lodningen til stel planet er knækket så vil der skabes brum når du rører midterbenet i stikket, men lydsignalet vil ikke blive korrekt overført til indgangs trinnet. Når du rører midterbenet skal der dannes meget brum, og når du rører begge ledere skal det dæmpes meget igen.
Ellers prøv at låne dig frem til en anden forstæker eller sub - eller ta subben med over til en kammi og se om problemet er der også.
Håber da du finder problemet.
/Bjarne
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 09 Marts 2012 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad står kanppen der hedder crossover bag på subwooferen til? Hvis den står i minimum siger den ikke ret meget, men kan godt brumme med finger på phonostikket. Den bør stå i max når du har delt på receiveren.
|
| Til top |
|
| |