Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 10:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Denon vs Yamaha? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Crackhead
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Jeg går og roder lidt med tanken om en ny reciever. Jeg har nu en Denon AVR-4308A, som jeg egentlig har været glad for,
men synes ikke helt at den lever op til mine krav om stereolyd(jeg kom før fra Thule-Audio). Nu har jeg set mig lidt varm på
Yamaha's nye RX-A3020. Er der nogen, som har erfaringer med den model, eller bare Yamaha's lyd generelt i forhold til
Denon? Synes at Denon måske er lidt for "elektronisk" i stereo.
Til top Vis Crackhead's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Crackhead

JK-68
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Hvorfor ikke kigge på pioneer eller marantz
Til top Vis JK-68's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JK-68

Crackhead
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Det er jeg skam heller ikke afvisende over for. Yamaha kom sådan set bare på banen fordi, at de generelt er rost for deres
stereo og deres gode byggekvalitet.

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke de 2 nævnte modeller, men ud fra min egne erfaringer fra deres topmodeller så kan jeg sige at Denon er
lysere i lyden end Yamaha. (Eller Yamaha er lidt mørkere i lyden end Denon)
Som sagt, denne oplevelse har jeg fra deres topmodeller, og det er ikke ensbetydende med at de lidt mindre modeller fra de 2
nævnte mærker er bygget op omkring samme lyd filosofi. (Det tror jeg så at de er, men jeg har ikke direkte lyttet til dem
hjemme ved mig selv)
Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

Crackhead
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Ja ok. Jeg er nok også ude efter en lidt mere "varm" lyd.

HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har den forrige model af den Yamaha du kigger på og må sige det er et af de bedste køb jeg har gjort mig, og vil anbefale deres receiver. Jeg synes selv den er bedre end den tilsvarende Denon. Stereo'en er ret god og surround er fantastisk og lyden er neutral/varm, generelt synes jeg den gjorde alt væsentligt bedre end de Denon, Pioneer og Marantz receivere jeg har haft. Men det er dog kun min mening...  Hvis du har mulighed for at låne lidt forskelligt hjem vil det måske hjælpe, så kan du få et bedre indtryk af mulighederne og lyden.

Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
Til top Vis HIFI-Hippo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI-Hippo

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Crackhead skrev:
Ja ok. Jeg er nok også ude efter en lidt mere "varm" lyd.

Hvordan definere du varm lyd?

Crackhead
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

HIFI-Hippo: Jeg har skam også tænkt mig at låne lidt forskelligt med hjem. Ikke så meget ved at købe katten i sækken.

keyvan: Ja, hvordan definerer jeg "varm" lyd... Måske lidt mere fyldig og afbalanceret end Denon'en, som jeg synes kan virke
lidt skinger og elektronisk lydende. Lyd er svær at definere...

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Crackhead skrev:

keyvan: Ja, hvordan definerer jeg "varm" lyd... Måske lidt mere fyldig og afbalanceret end Denon'en, som jeg synes kan virke
lidt skinger og elektronisk lydende. Lyd er svær at definere...

Ja det har du ret i at den er svært at definere og det bliver ikke nemmere af at vi nok alle har en bestemt definition/beskrivelse
af f. eks. varm lyd.
Når jeg læser dit indlæg får jeg en svag mistanke om at du vil kunne lide lyden fra Marantz produkter, men det er ikke
ensbetydende med at du skal se bort fra Yamaha produkter.

homer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

hvad med en anthem mrx700
er super glad for min bedre end min gamle onkyo processor og min lexicon mv5
spiller super stereo efter min mening
også så for for du et rigtig godt room eq der virker bedre end de fleste
uden det går ud over dynamikken

MVH HOMER
Til top Vis homer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af homer

Crackhead
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Anthem ser superlækker ud, men nok lidt over mit budget desværre...vil helst ikke over 16.000:-( Har før prøvet at give
temmelig mange penge for lyd(Thule-Audio), for så at finde ud af, at man er nødt til at skifte efter 3-4 år p.gr. af teknologien...

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Crackhead: Onkyo produkter bør du også i det her sammenhæng give lidt opmærksomhed vil jeg mene.

Crackhead
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Onkyo er jeg bevidst gået uden om, da der har været temmelig mange problemer med dem de sidste år. Så det tør jeg ikke.

Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Onkyo TX-NR809 og den fungerer perfekt. 1 år gammel.

sold
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Maj 2012
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Crackhead skrev:
Onkyo er jeg bevidst gået uden om, da der har været temmelig mange problemer med dem de
sidste år. Så det tør jeg ikke.

Min Onkyo 876 kører på fjerde år uden nogen som helst problemer.

Min oplevelse af Denon er at det rører jeg ikke igen. I mine ører en tynd og anstrengende lyd. Yamaha har jeg haft gode
oplevelser med, ligeså med Onkyo.

Harman Kardon siges at lave fornuftige surround-receivere.
Til top Vis sold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sold

Crackhead
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har skam heller ikke personlig erfaring med Onkyo, men AV-Connection har haft mange problemer med dem siden 2010.
Noget med HDMI problemer, fik jeg at vide. Men selvfølgelig findes der mandags-modeller i alle mærker. Harman-Kardon finder
jeg ikke særlig interessante. Kedeligt design og manglende udvikling, synes jeg.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Det største problem med denne slags tråde er alt det ævl og kævl der er frem og tilbage om hvad folk vil og ikke vil have igen.

Meninger varierer, og jo flere mærker der kommer på banen jo mere bliver folk (og trådstarter) forvirret - det eneste der ikke bliver nævnt i vendinger er, om de erfaringer folk har, måske lige så godt kunne bygge på et forkert match med højttalere osv.

Tingene har ændret sig meget gennem tiden for samtlige mærker, så de oplevelser man måske havde for et par år siden, fortæller intet om hvordan det ville blive idag.

Lydmæssigt har Yamaha, Onkyo, Denon, Marantz osv flyttet sig meget væk fra den typiske japanske lyd og over til en europæiske lyd, dvs. ikke længere så klinisk og i nogle ørers lys/tynd. Samtidig har de også flyttet sig meget rent teknisk.

Derudover har producenterne, efter en periode med lidt dødvande strømmæssigt, endelig mandet sig op og smidt gedigne strømforsyninger i som rent faktisk kan levere noget af det lovede.

Det, der er meningen med dette indlæg er dog blot - tag nu ud og lyt til noget, og evt. lån det med hjem. Blot fordi en person aldrig rører Denon igen, betyder ikke at han har en ide om hvordan de nye spiller (de får jo fantastiske anmeldelser mange andre steder af både brugere og anmeldere), eller at en anden har oplevet at Onkyos produkter sprænger i luften, betyder det jo ikke at det er den endegyldige sandhed

Men mulighederne er mange - blot du får lyttet til det.

Skal du lydmæssigt op i noget high-ended kan du roligt gå efter en Anthem, og med det budget du har, er det absolut intet problem da det jo er i det leje, de ligger i.

De kan en hulens masse ting, men på bunden så spiller de hamrende godt, og klarer disciplinen musik til meget høj karakter.

Men de har alle sammen noget at byde på, og en Denon idag er ikke som Denon var da du købte din AVR-4308. Hold også øje med Onkyos nye, kommende modeller som virkeligt har fået en overhaling hele vejen igennem. Onkyo er en skarp spiller og de laver store, tunge og velkonstruerede kasser. Pioneers nye LX´ere er heller ikke uden evner og de ved godt hvordan det skal skrues sammen. NAD er indbegrebet af strømstyrke og musikken er prioriteret først - deres modeller kan opgraderes og er samtidig blevet stabile og massive konstruktioner, Yamahas Aventage-serie er ligeledes i høj klasse kombineret med suveræn byggekvalitet.......og som du kan se, så bliver budene ved med at vælte ind.

Derfor - ud og lyt, og oplev - og se om du kan låne med hjem. Der skal den ultimative test stå, da det jo er der, den skal stå og hvor du forhåbentlig skal blive tilfreds

Crackhead
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Well said;-) Jeg har nu heller ikke tænkt mig at afskrive noget før jeg har haft det på prøve i stuen. Dog vil jeg sige, at Harman
Kardon ikke har min interesse, da jeg synes at det er decideret grimt at se på. Nuvel, design er ikke alt, men det æstetiske i
det har nu også lidt at sige synes jeg. Og ikke mindst pris. Håber ikke at jeg har fornærmet nogen HK-ejere

Crackhead
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Jeg skylder måske lige folk at sige, at mine fronter er et sæt Audiovector M3 Super. Det har nok også lidt at sige, når man skal
vælge en forstærker.

carr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2010
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har Yamaha rxa3010a og købte den udelukkende til at se film på og der syntes jeg den er super god.
Jeg har så lavet 3 zoner, stue,køkken og altan og må sige at jeg aldrig har hørt så meget musik efter jeg fik den forstærker som jo kun skulle være til
film, om den spiller godt i stereo er der kun en der kan rådgive dig om.... Dig selv, men rent brugerflade mæssigt syntes jeg at Yamaha fungerer
super, jeg har indstillet forstærkeren i stuen en gang og ikke brugt fjernbetjeningerne siden, styrer nu alt over min iPod el. iPhone, selv kæresten kan
finde ud af det også med hendes htc.
Jeg ville ligesom mange andre skriver prøve lidt af hvert derhjemme, ville bare lige give mine thumbs up for Yamaha som har gjort at mit almindelige
stereo setup er røget over til min far og stå, selvom jeg ville have svoret aldrig at skulle bruge en surround forstærker til stereo musik.
Til top Vis carr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carr

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes