Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 16:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: YAMAHA RXV 540, 640, 740 og højttalere?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bad Ass Mike
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 16 April 2004 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

YO!!

Er på udkig efter en receiver, og har et godt øje til YAMAHA, da min afspiller er en YAMAHA DVD S540..

Har været inde på Shopman og kigge lidt, og de har både RXV-540'eren, 640'eren og 740 (sidstnævnte til 3700 kr).

Der er bare dét ved det at de to sidstenævnte har en udgangseffekt på hhv. 6x125 og 6x130 Watt, hvilket jeg synes lyder lige voldsomt nok...

...og det fører mig til spørgsmålet : I hvilket prisleje skal man op og finde højttalere (i første omgang til stereo) så man får ordentlig udnyttelse (og ikke kommer til at "brænde" nogle mindre højttalere af!!!)

Nogen der har erfaringer med disse tre produkter, evt. har haft flere af dem - så de bedre kan sammenligne..??

MVH

Bad Ass Mike

Til top Vis Bad Ass Mike's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bad Ass Mike

Jailbird
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 April 2004 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Hej Bad Ass, jeg tror nu ikke lige det problem med at brænde små højttalere af bliver så stort .

Hvis man går ind på Yamahas internationale side og finder manualerne til 640 og 740 vil man se at de her er opgivet til lidt mere humane 90 Watt bagge to så mon ikke de fleste rigtige højttalere skulle kunne klare det.

Hvis det var mig der skulle vælge ville jeg sortere 540 fra da den ikke har pre out og så ville jeg lade valget afgøres af om du vil have mulighed for at tilslutte en pladespiller eller ej. Det har du mulighed for med 740, eneste anden forskel er at den største model også har OSD.

Har du set at Tape Connection kører tilbud på Yamaha for tiden?

Bad Ass Mike
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2004 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svaret, Jailbird.

Jeg syns godt nok også de 6x130 W lød underligt, men har efterfølgende i Tape Connection's katalog set at det er i 4 ohm. Ellers er det ganske rigtigt som du siger 6x90 i 8 ohm.

"Har du set at Tape Connection kører tilbud på Yamaha for tiden?"

Yep, har set det, men de tager ifølge deres hjemmeside 5488,- for RXV 740'eren (iøvrigt 300 kr mere end i deres katalog?).. Ka sq godt lide Tape Connection, men når der er næsten 1800,- at spare ved Shopman venter jeg gerne de par uger på leveringen.

Men jeg vil gå ned og få en snak med TC alligevel, har endnu ikke bestemt mig for om det skal være 640'eren eller 740'eren...

Til top Vis Bad Ass Mike's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bad Ass Mike

Demo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 20 April 2004 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Der er jo i princippet kun meget lidt forskel på de to! Med 710'ernen får du OSD og en smule mere effekt, men ellers kan jeg ikke umiddelbart se forskel. De har forresten en demo version hos TP til 3999, hvis det kunne have interesse.... Det er selfølgelig altid rart med noget HELT nyt.

Noget helt andet er at de hos TP har prisgaranti.

Citat:

PRISGARANTI OVERFOR ALLE I DANMARK PÅ HIFI OG SURROUND

Vi vil gerne slå fast, at vi yder prisgaranti overfor enhver butik i Danmark på HiFI og Surround. Det
betyder at du som kunde ikke bare skal regne 100% med seriøs rådgivning, et stort udvalg, gode
demoforhold, men også med, at de priser vi har er bedre end enhver konkurrent i Danmark. Og er
det en sjælden gang ikke tilfældet, så matcher vi naturligvis prisen.

Så hvis du kan dokumentere at du kan få den billigere i en anden dansk butik så vil de give dig den til samme pris.

Til top Vis Demo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Demo

Bad Ass Mike
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2004 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

OK, Demo

Jeg har lige bestilt 640'eren hos Shopman.. Den koster 2957,- inkl. gebyr og levering, så det er sq cool nok.. Så nu må jeg bare vente

Ellers god pointe med prisgaranti hos TC. Det virker sq som en både reel, seriøs og professionel butik, og jeg har da også handlet der et par gange før...

...men tvivler nu på at jeg kan få receiveren for så få penge i en dansk butik

/Bad Ass Mike

tbbv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 April 2004 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Prøv at læse denne test,  den har problemer med at holde specifikationerne når alle kanaler køre på en gang.

5 x 39 watt i 8 ohm 1 khz

Til top Vis tbbv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tbbv Besøg tbbv's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes