Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 20:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: HD lyd via RCA (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Søren77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 16 December 2012 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Jeg er gået i gang med lege med at udvide med lidt surround ved siden af mit "normale" anlæg. Stereo-setup´et bliver
bevaret, og min Bladelius, der kan køre surround pass through, kommer til at trække fronterne (Euphonia MS4).

Foreløbig har jeg indkøbt et sæt Dali Mentor LCR, som jeg forventer at anvende som bagkanaler. Jeg overvejer forskellige
løsninger til center, men det behøver ikke at være lige nu, og jeg kan godt vente til det rigtige dukker op til den rigtige pris.
Ambitionen er 5.0 og det kunne godt begynde som en 4.0 løsning, selv om jeg meget vel ved, at centeren er den afgørende
(jeg formoder, at 4.0 vil kunne fungere i en opstartsfase, idet fronterne står relativt tæt på hinanden. Der er ikke plads i
budgettet til det helt store udtræk, og vi taler altså ikke i første omgang 30-40.000,- for et "komplet" brugt system.

Og nu til mit spørgsmål: Som en art kompromis og også i forhold til at prøve af, om Surround ved siden af stereo setup´et i
det hele taget er noget, jeg bliver glad for og ønsker at fortsætte med, har jeg overvejet at indkøbe en ældre, men til gengæld
kraftig surround receiver uden HD dekodere. Til gengæld for alderen får jeg til gengæld mere power og strøm, end jeg kan
gøre mig forhåbning om at kunne få til rimelige penge i en nyere udgave, men dette åbner til gengæld en problemstilling
omkring HD-formaterner.