Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 00:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: H/K AVR365 opsætning? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Scooter1161
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Status: Offline
Sendt: 18 December 2012 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har lige anskaffet mig denne forstærker, men er rendt ind i et problem i forbindelse med opsætningen.

Der er sat en Mac Mini til som kører XBMC media center og det hele fungerer i det store hele - dog med et par undtagelser.

Når jeg slukker for TV'et, stopper lyden et par sekunder bagefter hvilket er temmelig frustrerende når man bare gerne vil høre lidt musik uden at have TV'et stående tændt.

Når jeg så tænder TV'et igen kommer billede fint frem, men lyden er stadig væk. Den kommer så igen hvis jeg går ind i AVR's menu under Input source settings og skifter frem og tilbage mellem 2 lydindstillinger (fast 2.0 eller lad AVR vælge den bedste mulighed).

Dette er med både billede/lyd input sat til HDMI.

Skifter jeg lyd input til optical bliver det en smule anderledes. Her kan jeg godt sætte musik på og slukke fjernsynet. Men stopper jeg musikken og tænder den igen er lyden også væk - indtil jeg har haft tændt TV'et igen... Det er som om, at lyd-ind først aktiveres hvis billede-ud er aktivt...  

I begge scenarier er AVR sat op til Stereo 2.0.

Jeg skal være ærlig at sige, at jeg endnu ikke har hentet den omfattende manual og begyndt at læse fra en ende for at se om problemet skulle være nævnt, da jeg håber at et klogt hovede hurtigt kan spotte hvor fejlen ligger.

** Edit:

Har læst manualen og kan ikke finde noget om det.

Her nu forsøgt at sætte min PS3 på den og der opstår problemet ikke. Dog falder lyden kortvarigt ud når jeg tænder TV'et igen, men formoder det skyles opstart af en video processor eller sådan noget.

Nogle gode bud til hvorfor det fejler med en mac mini - hvad den sender ud af HDMI kablet og ind i AVR bør vel ikke blive berørt af hvorvidt AVR har en en tændt kilde sat til HDMI-udgangen.

Mvh

Martin

Til top Vis Scooter1161's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scooter1161

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes