| Forfatter |
|
tarzan1 Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 16 Januar 2013 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg skal købe en ny surround receiver til at drive min 2x DALI Phantom IKON indbygningshøjttaler baghøjtaler + 2 x IKON 2
MK2 fronthøjtaler og 1x gammel 10" Dali subwoofer
Mit setup skal næsten kun bruges til film og overvejer derfor en
Denon 1911 eller Pioneer VSX-921-k
Nogen erfaringer eller anbefalinger?
|
| Til top |
|
| |
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
| Sendt: 16 Januar 2013 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
SVS giver masser af smæk for skillingerne, hvilket især skyldes at de bruger et noget større kabinet i de fleste af deres konstruktioner end hvad andre producenter i samme prisklasse gør. Det er nemmere at få en given basenhed til at spille godt og dybt i et større kabinet. Så hvis du har pladsen og som sagt ser mest film, så er SVS et rigtig godt bud. De kan også nogle gange findes brugt og der er tons af info om dem på nettet, hvor de gang på gang bliver rost for deres yderst potente ydelse og ganske fornuftige lydkvalitet - især taget prisen i betragtning. Jeg kan se du også spørger ind til surround reciever - men jeg forholdte mig til din overskrift
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 16 Januar 2013 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, der er vist i lille smutter her. Jeg hælder mest til Pioneer'en. Men du kunne jo prøve dem hjemme. Der er jo retur ret, hvis du lige laver en aftale med butikken.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
tarzan1 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2013 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arghh der skulle stå suround reciever :/
Men jeg har ikke helt kunne forstå hvor mange watt jeg skal bruge fra reciever og hvordan jeg beregner forskellen på pioneer og denon watt?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2013 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis receiveren er på 80-100 W pr kanal, er du da godt kørende. Se om den er målt i RMS så er den rimelig ok. Gå ind i dit første indlæg og ret overskriften. Desværre måler man noget forskelligt i de forskellige mærker, så 100W er ikke bare 100W. Den mest pålidelige målenorm er FTC normen. Den måler i hele tone området og med begge kanaler drevet. Men der måles tit blot i en kanal og ved 1000hz/6ohm/DIN. Men du kan let afgøre det ved lytning. Lyder det rent og klart ved pæne lystyrker og med god detaljering, hug i bassen, så har den da styr på det. Du må lytte til den hjemme og afgøre det dér. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
tarzan1 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2013 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
@allanowich
Har set på DBA, der får jeg nok ikke lov til at tage receiveren med hjem. Er der noget om snakken når der siges jo flere watt
des bedre lyd ?
Og hvilken slags 100watt skal jeg bruge? :)
Det mit første surround anlæg så ved ikke om jeg tør at overlade det til mine novice ører
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 17 Januar 2013 kl. 02:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mere effekt er langtfra nogen garanti for bedre lyd. Men, alt andet lige, er mere effekt da en fordel. Mange surroundforstærkere, især i den billige og mellemprisklassen, har tvivlsomme effektopgivelser. En opgivelse kan f.eks. være 5 X 100 Watt, men nærlæser man, kan man se (eller regne ud), at det kun er med én kanal ad gangen, forstærkeren kan yde det. Desværre er det som oftest umuligt at se, hvordan målingen er foretaget.
Se i stedet på to andre ting; forstærkerens strømforbrug, og dens vægt. Jo større strømforbrug og vægt (i forhold til opgiven ydelse), jo bedre.
|
| Til top |
|
| |
tarzan1 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2013 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ordentlig tarvelig ikke at opgive rigtige watt :)
|
| Til top |
|
| |
zymex Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2013 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 18 Januar 2013 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du kigger på en vsx921k hvorfor så ikke købe den nye 922k istedet. koster mellem 2500kr-3000kr og op =) købte min til 2500kr i elgiganten i julen
mit køre forresten dali concept højtalerne uden problemer indtil videre =) skal bare lige få sat det op, men sjovt via computer, tablet, mobil =) (eller tv :D)
|
| Til top |
|
| |
tarzan1 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2013 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
De kan jo stort set det samme - men bemærkede i dag at Pioneers nye app ikke virker til 921k
Så har tænkt at opgradere så valget nu står mellem
Denon 1911 (1500kr)
Onkyo TX-NR616 (3500kr)
Den både vejer mere og brugere mere strøm - som mollecon har anbefalet at kigge efter end Pionner'en)
Pioneer VSX-922 (3000kr)
Godt app.
|
| Til top |
|
| |
tarzan1 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2013 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digital_Thor skrev:
SVS giver masser af smæk for skillingerne, hvilket især skyldes at de bruger et noget større kabinet i
de fleste af deres konstruktioner end hvad andre producenter i samme prisklasse gør. Det er nemmere at få en given basenhed
til at spille godt og dybt i et større kabinet. Så hvis du har pladsen og som sagt ser mest film, så er SVS et rigtig godt bud. De
kan også nogle gange findes brugt og der er tons af info om dem på nettet, hvor de gang på gang bliver rost for deres yderst
potente ydelse og ganske fornuftige lydkvalitet - især taget prisen i betragtning.Jeg kan se du også spørger ind til surround
reciever - men jeg forholdte mig til din overskrift
|
|
|
NU kigger jeg ogs' efter en sub der kan gå ned til 25-28hz men SVS er pænt peberet alligevel :)
|
| Til top |
|
| |
strecker Udelukket fra forum

Permanent
Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 19 Januar 2013 kl. 07:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kigger efter subwoofere der er til at betale og leverer en massiv lyd, så kig på XTZ.
Har 3 stk XTZ 10.16 herhjemme og det lyder rigtig fornuftigt.
Kører selv med Onkyo receiver dog en af deres store modeller, så hvis du vil ha lidt inspiration så ka du komme et smut forbi og lytte..
Man kan få nok så mange henvisninger til forskellige mærker og modeller, men det er klart en fordel at høre tingene og danne sine egne meninger.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2013 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onkyo kan klart anbefales. Her er en fin klang og gode kræfter.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
dali1288 Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 149
|
| Sendt: 19 Januar 2013 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tilslutter mig:
Onkyo har fin klang, samt væsentlig flere "muskler" end de oplyser fra fabrikkens side!! 
|
| Til top |
|
| |
tarzan1 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2013 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for feedback - og tak for tilbuddet strecker, kan være jeg gøre brug af det :)
Hvad jeg synes er frustrerende er at åbenbart kan ingen opgivne tal bruges til noget - heller ikke på subwoofer.
Læste et indlæg herinde hvor SA subwoofer bliver bashed. Den var opgivet til at kunne spille ned til 20hz med test viste den
kunne spillede til 40hz.
Så han man jo ingen jordisk chance for at vælge en subwoofer på baggrund af de opgivne tal.
|
| Til top |
|
| |
rotelman Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 537
|
| Sendt: 21 Januar 2013 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tarzan1 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2013 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rotelman ser da ogs' meget fin ud. argghhh forvirring
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 21 Januar 2013 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanvittigt hvad man kan få for pengene i dag. godt nok billigt imo
|
| Til top |
|
| |
tarzan1 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2013 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
www.dustinhome.dk/product/5010655968/yamaha-rx-v771-7-2-hdmi -black/ 2700,- hos dustin
|
| Til top |
|
| |
rotelman Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 537
|
| Sendt: 22 Januar 2013 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
2700 kr for en surround ting med pre-out og iPad kontrol... super pris 
Jeg har selv en RX-V667 som aldrig giver problemer. Dens pre-out bruger jeg så til mit stereo setup, så stereo effektforstærkeren hjælper den lille surround 
|
| Til top |
|
| |