| Sendt: 30 September 2013 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer,
Jeg bruger en Onkyo TX-NR809 Receiver til både musik og film og jeg lever efter råd til, hvad jeg skal investere i for at få musik oplevelsen til det næste niveau. Først lidt baggrund information.
Jeg hører næsten udelukkende musik fra Spotify, der er indbygget i receiveren. Det lyder rigtig godt og jeg har sammenlignet lydoplevelsen med CD'er afspillet Onkyo SP809 Blueray. Der er en marginal forskel til CD'ens fordel, men intet der gør at jeg kunne finde på at opbygge en CD samling.
Hvis jeg derimod sætte en Blueray som Batman the Dark Knight er det som, på de musikpassager der er, at oplevelsen skifter niveau. Det er langt mere dynamik og jeg kan næsten få gåsehud af lytte til det. Mit spørgsmål er der, hvad der skal til for at nå samme lydkvalitet, når jeg hører musik, som jeg har på en Blueray film. Jeg har naturligvis selv nogle ideer, men vil ikke skrive dem her, da jeg er åben for alle forslag.
PS. Mine højtalere er alle fra System Audio. Mantra 10 som front, 175 som sub, Exact som center og Talenter som baghøjtalere.
|