Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Receiver sammenligning? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
maxim27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 25 November 2013 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg søger en ny recciever med spotify og hdmi 1.4

Min nuværende reciever er: Onkyo TX-NR5007 med onkyo THX godkendt 5,1 højtalere og 2stk tripole bagerst.

Jeg har set på denne : Onkyo TX-NR 626 http://www.av-connection.dk/?PGr=2058&ML=943

Jeg ved den ikke er THX godkendt hvilket ikke altid er et tegn på kvalitet, men vil jeg hå meget ned i kvalitet iforhold til min eller er der sket MEGET på de 3 år ?
Til top Vis maxim27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af maxim27

JevgenijS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 November 2013 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Uden at kende de 2 specifikke receivere er det min erfaring, at der er meget stor forskel på surroundreceivere i de to prislejer.
Også på Onkyos. Lydkvaliteten stiger ikke så voldsomt fra år til år - antallet af funktioner gør. Lyden i de små receivere er i
mine ører fudstændig flad og kedelig, især ift. de store modeller. Så jeg vil tro du vil opleve det som en stor nedgang i kvalitet.
Til top Vis JevgenijS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JevgenijS

RockMedØerne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2013
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 November 2013 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Vil anbefale dig at gå en tand op i Onkyo serien, til 800 eller 900 modellerne - så er du langt mere med hva angår funktionalitet og lydkvalitet,
Der er en verden til forskel i forhold til 600 serien og du får en langt mere professionel Receiver, med masser af kraft og overskud - du kan måske
spare lidt, ved ikke at vælge den allernyeste model og så alligevel få det du har behov for Er ret sikker på at du ikke vil fortryde den opgradering
- jeg har selv TX-NR807'eren og den leverer virkelig både kraft og overskud, endda til et par halvtunge B&W 803 Nautilus højttalere uden mindste
problem - indtil videre har jeg kun haft behov for at skrue ca. halvt op i en stue på 25 kvm og i det leje er lyden absolut ren og uden hørbar
forvrængning - men du kender jo selv til Onkyo'ens fortræffeligheder, så jeg behøver vist ikke fylde flere superlativer på
Til top Vis RockMedØerne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RockMedØerne

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 25 November 2013 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Du skal op i 800 serien (828), ellers vil der være meget stor forskel i ydelsen. Spotify og AirPlay kan du overføre trådløst via fx Apple tv, så hvis det
bare er det du ønsker, kan du måske godt beholde din nuværende receiver.
Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 November 2013 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

- nu går god lyd jo ud på meget andet end funktioner og data, det kan godt være at man kan få de nyeste data i kredsløbet, men hvad nytte er det hvis forstærker-delen ikke helt magter det...

hvis jeg var dig ville jeg klart beholde model 5007, da det er en god og meget kraftig forstærker sektion der sidder i, den benytter også separate d/a konverter efter surround chippen..! alt er bare bedre og mere rigtigt lavet. faktisk var det sådan at da man gik fra 07 til 08 modellerne, hoppede man et skridt..! så det der før hed en 5007 nu udgik og den kraftige 5008 faktisk bar baseret på en 3007 bare men en ny front end.

hvis du vil have airplay eller andet af det nye gejl- så køb da bare en airport.

på de 2 første billeder er det den nye 626 uden låg- og de 2 nederste er 5007- det kræver ikke at man er elektronik teknikker for at se hvor man får mest..

maxim27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 December 2013 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

tak for de svarerne
Til top Vis maxim27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af maxim27

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes