| Forfatter |
|
maxim27 Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 01 December 2013 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Min Onkyo TX-NR 5007 reciever er jævnligt begyndt ikke at sende lyd ud når den bliver tændt. Jeg har testet kablerne uden held, efter kold sluk eller normal tænd og sluk virker det, nogle gange efter første forsøg andre gange skal jeg gøre det MANGE gange.
Er der nogen der kender til dette problem eller hvad det kan skyldes, for jeg er ret frustreret da den er min eneste lydkilde og scaler til min projektor.
Anyone ?
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 01 December 2013 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft en 3007 og der mistede jeg også lyden periodisk og til sidst helt.
Det var HDMI modulet der var defekt. Hvis du søger lidt på nettet ser det ud til at være den mest almindelige fejl på manglende lyd på Onkyo receivere.
Jeg fik min ordnet under garanti uden bøvl i sin tid. Men tror nok garantien er udløbet på x007 serien.
Jeg har set man kan købe et HDMI modul på ebay på et tidspunkt, så hvis du er fiks på fingrene (eller kender nogen der er), kan man sikkert skifte det selv.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
maxim27 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2013 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm crap.
Er der nogen herinde som kender til problemet og om det kan laves, og kan lave det ?
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 01 December 2013 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=gj0x5S9ez5U
kan ses her
madmax
|
| Til top |
|
| |
maxim27 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2013 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.
Sådan et panel koster kassen, og jeg tør ikke pille ved det så fix er jeg ikke på fingrerne. Jeg håbede lidt man kunne reparere det der var i på en eller
anden måde.
Nu er det en 5007 jeg har så ved ikke lige om det er samme procedure.
Sådan noget biiiiip, er der nogen herinde som har prøvet eller har erfaringer med dette ?
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 01 December 2013 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er det samme fix til din som det der henvises til, så er der 8 stk. kondensator der skal skiftes. (Kan ikke se flere) Og det passer godt med at den går hen og bliver temmelig lun, har jeg kunne læse mig frem til, så kondensatorerne tørrer ud/går i udu.
http://cdn.avsforum.com/0/00/00aad5e2_vbattach176424.jpeg
Er det kun det der skal laves, for at det virker igen, så kan vi nok godt finde ud af noget.
/Dr. G
Edit: Du er lagt fra alene http://www.avsforum.com/t/1192172/the-onkyo-tx-nr3007-tx-nr5 007-common-questions-issues-hints-answers-thread/4470
Bider mærke i dette:
"I called today to double check what components were being replaced. He told me "some capacitors and an integrated circuit" not the entire HDMI board which bums me out. Looks like I'll be waiting for the HDMI board to fail again down the road... He said they ordered the parts last week and no one had told him about parts being backordered, but he couldn't say when they would get the parts."
Er det også en IC der skal skiftes så melder jeg pas. Det har jeg ikke udstyr til.
|
| Til top |
|
| |
maxim27 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2013 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr G det vil vlre fantastisk hvis du kunne fixe det.
jeg har som sagt ikke forstand på dette, ved bare der er en del med dette problem som du selv siger.
Men synes bare det er mærkeligt den virker og så skal man tænde slukke en del gange, og nogle gange er der intet problem. Det lyder som en løs
forbindelse et eller andet sted, men der kommer billed hver eneste gang, det er kun lyden der halter efter.
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 02 December 2013 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læg mærke til, hvad jeg skrev til sidst:
"Er det også en IC der skal skiftes så melder jeg pas. Det har jeg ikke udstyr til."
Jeg skal vide 100%, om det kun er en stribe kondensatore der skal skiftes. Er det sådan nogle SMD IC kredse der også skal skiftes, kan jeg ikke gøre det. Og det er der noget der tyder på. 
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 02 December 2013 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet at lave en "factory reset" det kan ofte virke...
søg på youtube "Onkyo factory reset" det det samme for alle modellerne.
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
maxim27 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2013 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld jeg bander :-).
Men CPH-R Jeg f**king elsker dig, troede ikke der var en, det stod ikke i manualen eller i setup.
Lyd tilbage første gang jeg tændte!!!!!!!!!
Dr-g jeg ved ikke hvad jeg skal kigge efter har ikke haft den åbnet eller lign, men det virker indtil videre vender tilbage hvis det er.
|
| Til top |
|
| |
maxim27 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2013 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kommer ikke lyd ud af forstærkeren mere, medmindre man slukker og tænder utallige gange.
Her idag er det blevet ret slemt..
Tror jeg har fundet ud af problemet uden lige at vide hvad det tingen hedder som tænder.
Efter jeg tænder recieveren går der lige lidt og så kommer der et klik og så kommer lyden, hvis klikket ikke kommer = no sound. Som om der er en
lille forstærker inden i som skal tænde.
Men har intet forstand på hvad jeg skal se efter ?
Nogen der ved hvad det kan være
|
| Til top |
|
| |
torbenan Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 03 December 2013 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|