| Sendt: 10 December 2013 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg kan godt se, det bliver lidt et større projekt med de højtalere, end jeg havde forventet. Men jeg tog en beslutning i går - og var ude og lytte til en forfærdelig masse højtalere, et par woofers og nogle receiversystemer, heriblandt Onkyo HT-R358 som, så vidt jeg kan forstå er en aldrende fætter, men dog opfylder kravene jeg har til en ny receiver.
Den er ikke latterlig dyr, et par tusind kroner, giver mulighed for at jeg senere kan udbygge med dyrere højtalere og har de porte og den effekt jeg regner med at skulle bruge (og lidt til).
Så var jeg lidt rundt og fandt et fuldt Pioneer setup, som havde stået noget tid og derfor var noget billigere, Pioneer VSX-520 med 5.1 og en medfølgende Pioneer dvd-afspiller til næsten 4.500 kroner. Dog lidt for pricy taget alder i betragtning, men højtalerne kunne jeg godt li' så jeg har søgt lidt rundt i dag og fundet dem på nettet til 1/4-del af butikkens pris for hele sættet. Jeg er godt tilfreds, hardwaren er ikke det nyeste men når pengene er små, men opgradering nødvendig, må man nøjes ;-)
Alt i alt kommer jeg op på ca. 3.600 kroner for receiver + højtalere og en aktiv woofer. DVD'en kan udskiftes senere - indtil videre var det vigtigste at lyden kunne blive opgraderet og passe ind i en lille 54m2 lejlighed med 1 værelse.
|