Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Samsung & Pioneer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Januar 2014 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Hej
Har dette tv, Samsung 55es 6545, købt i Bilka, fordi det er et Samsung netop laver til dem ... Nå mit problem er at jeg har tilsluttet den via HDMI
indgang 2 med ARC funktion, til Pioneer Sc lx 75 også med ARC... Men det har voldt mig en del problemer med at få lyd fra tv til reciever... Så jeg har
nu købt et optisk kabel og også forbundet den her... Men det virker stadig ikke optimalt... Så nu kommer spørgsmålet... Skal jeg pille HDMI stikket af,
fordi lige præcis denne model ikke kan køre dette... Og så bare nøjes med det optiske kabel... Når jeg nu skriver, virker ikke optimalt... Så betyder det
at i sidste uge varede det for mig et bette stykke tid ca 1 minut før lyden kom, men for min samleverske og unger varede det lysår
I går tændte jeg for det igen... Og så "jammede" det hele, eller sagt på godt dansk... Der kom ikke en skid lyd ud og så måtte jeg gå tilbage til tv
lyden...
Så gode råd og ideer modtages med tak...
Hvorfor jeg har HDMI stikket i, er netop for at kunne følge opsætning af reciever på tv... Da jeg stadig roder med dette... For hyggens skyld, og for at
se beskæftiget ud...

Struktøren
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

Bulletdodger
Branchemedlem
Branchemedlem
KT Radio

Bruger siden: 26 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 06 Januar 2014 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Har du kontaktet forhandleren?
Til top Vis Bulletdodger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bulletdodger

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2014 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Niks ikke endnu... Men det kunne godt være at jeg skulle det... Lige nu kravler jeg rundt på loftet og efterisolerer... Alle disse projekter

Struktøren

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2014 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Så, nu er der sendt en besked pr mail.

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Januar 2014 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

ARC er ikke noget at skrive hjem. Du er absolut ikke den eneste med ARC problemer og det virker generelt cirka 50% af tiden,
så det optiske kabel er et must. Dit HDMI kabel skal af gode grunde stadig sidde i tv'et, for ellers kan du jo ikke få billede op fra
din receiver !

Husk at ændre i receiverens opsætning at du nu bruger optisk signal til TV audio.

Slå eventuelt HDMI CEC (Anynet i Samsung regi) fra, så TV'ets HDMI styring ikke generer mere end højst nødvendigt. Husk det
samme på din Pioneer receiver.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2014 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Hej Rysz
Så har jeg endnu engang siddet og "leget" med opsætningen... Startede med at frakoble ARC på fjernsyn... Ingen lyd på Pio... Hrmff... Hoppede ind
på dens menu og koblede HDMI af... Intet , slukkede hele l....t trak det optiske kabel ud, tændte igen, satte ARC på Samsung og satte HDMI på
på Pio... Lyd på... Hrmff... Nå, tænkte at dette var ren held, for denne øvelse har jeg gjort x-antal gange... Uden at det var tilfredsstillende... Slukkede
igen, og tændte efter et kort stykke tid, alt er som der skal være i min verden , så må vi se her senere, hvis jeg kan få fred og roen, og
ejerskabet af diverse fjernbetjeninger, om det stadig er som jeg gerne vil have det skal være... At når jeg ser fjernsyn og vil have lidt mere end flad
lyd, at jeg kan tænde min reciever, trykke på knappen TV, at alle lamper der indikerer højttalere og netop disse begynder at tage over... Og giver
indtrykket af at være der selv... Jeg har en fordom om, at alle elektroniske apperater og instrumenter, som vi propper til med features og gimiks,
bliver mere sårbare og derved lettere kan fejle.... Den fordom lever i bedste vis, stadigvæk

Struktøren

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2014 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Sådan...
Ser Heat på TV2 Film... Vil lige tjekke om recieveren virker... Tænder, kan se på display at højttalerne er der... Men lyden...
Ingenting...
Nå... Men så er jeg her igen

Struktøren

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2014 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Ny dag
Flyttede HDMI ned til indgang 1...
Monterede det optiske kabel købt i Kvickly... Det er vel så som så med kvaliteten med de optiske eller hva...?
Ind i receiverens menu og slå tv lyd og indgang fra HDMI over til optisk...
Ind i Samsungs menu og slå ARC fra ...
Endelig.. Efter et par små udfald... Spillede Pioneer igen op til oplevelser...
Så må vi se i morgen om alt er ok...?
Ellers...
Struktøren
NB. Når mine døtre skal være her i weekenden.... Så skulle vi gerne have ordentlig lyd når der skal kigges film....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes