Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 18:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Pioneer DV-370-S, DV-464-S, DV-565A-S (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tblaster
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juni 2004
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Er der nogen der har nogen erfaringer med følgende afspiller og hvad kan anbefales:
Pioneer DV-370-S (ca. 1000,-)
Pioneer DV-464-S (ca. 1200,-)
Pioneer DV-565A-S (ca. 1800,-)

Og hvis der er nogen der kan fortælle mig hvad den vigtigste forskel er på de 3 og hvad det så betydre for mig! Jeg har nemlig ikke så meget forstand på dvd afspiller så jeg har brug for lidt hjælp!

Mht. det system det skal køre I så har jeg et 16:9 100hz Philips fjernsyn og en Denon AVR-3805 med tilhørende dali blue 6006 front højtaler!

Til top Vis tblaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tblaster Besøg tblaster's Websted
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

tblaster skrev:
Og hvis der er nogen der kan fortælle mig hvad den vigtigste forskel er på de 3 og hvad det så betydre for mig! Jeg har nemlig ikke så meget forstand på dvd afspiller så jeg har brug for lidt hjælp!

DV 370: Nyeste udgave af den mindste model. Forskellen til den gamle (DV 360), udover designet, er primært progressive scan (som ikke er særligt godt implementeret, og du kan ikke bruge det på dit tv alligevel), et hurtigere drev der især er hurtigere til JPG-visning (og så kan den vise JPG og spille MP3 samtidig, hvis det var noget...), og så er der kun coax-udgang, hvor den gamle havde både coax og optisk (gør ingen forskel med den receiver du har).

DV 464: En DV 360 i et anderledes design, og forskellen til DV 370 er derfor de samme som ovenfor. Ingen grund til at købe den frem for DV 370.

DV 565: Kort sagt en DV 464 med en component udgang (som du ikke skal bruge) og DVD-Audio og SACD.

Jeg vil, lidt kontroversielt måske, personligt mene at du af de tre lige så godt kan købe en DV 370. Hvis du vil lege med DVD-Audio og SACD, vil det i forhold til at du har en ret god receiver give mere mening med en bedre afspiller end DV 565. Den spiller glimrende til prisen, men det vil imho være en smule i underkanten i kombination med en AVR 3805. Du vil ikke få det helt store løft ud af de nye formater alligevel, hvis du ikke investerer i en lidt bedre afspiller (eks. Denon DVD 2200/2900, Marantz DV 6400, Pioneer DV 668 osv)



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
tblaster
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juni 2004
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Tak for det gode svar!

Jeg har bestemt mig for ikke at invister i en voldsom dvd afspiller til at at starte med og derfor er det at jeg kigger på lidt billiger modeller.

Hvis vi nu kigger på dvd afspiller i prisen 1000,- til 2000,- kr hvad kan der så anbefales i forhold til Pioneer DV-370-S? Jeg har fået at vide at når man kigger i den prisklasse så er der ikke den store forskel på de forskellige afspiller er dette sandt?

Til top Vis tblaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tblaster Besøg tblaster's Websted
 
tblaster
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juni 2004
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Er der evt. nogen der kan anbefale følgende eller komme med andre forslag?

Denon DVD 1710

Til top Vis tblaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tblaster Besøg tblaster's Websted
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 09 Juni 2004 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

tblaster skrev:
Hvis vi nu kigger på dvd afspiller i prisen 1000,- til 2000,- kr hvad kan der så anbefales i forhold til Pioneer DV-370-S? Jeg har fået at vide at når man kigger i den prisklasse så er der ikke den store forskel på de forskellige afspiller er dette sandt?

Det mener jeg ikke helt er rigtigt. Det afhænger selvfølgelig af hvad man definerer som "stor forskel". Jeg vil hellere vende det sådan, at der er meget få afspillere under 2K der (til dit behov) reelt er bedre end en DV 370, og derfor gør det ikke den store forskel om du har en eller to tusser i lommen. Men du kan sagtens finde mærkbart ringere afspillere i samme prisklasse.

Men jeg tror nu problemet primært ligger i, at hvis man selv har et behov på et bestemt niveau, så vil alt under dette niveau virke som én grå, ligegyldig masse, der alle har det til fælles at de ikke er gode nok, og derfor virker meget ens. Eller omvendt, hvis éns behov opfyldes 100% af en billigere afspiller, så kan man måske ikke værdsætte de forskelle der ligger i dyrere og bedre produkter.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
tblaster
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juni 2004
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 09 Juni 2004 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Kan du fortælle mig hvad jeg så får mere ud af Denon DVD 1710 frem for Pioneer DV-370-S. Det kan vel næsten bedre betale sig at vælge denons da den vel alt andet lige vil arbejde bedre sammen med min reciever eller hva?

Til top Vis tblaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tblaster Besøg tblaster's Websted
 
Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 398
Sendt: 09 Juni 2004 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Hej tblaster

Fandt en test af DV-565 som måske kunne vække interesse:

http://www.homecinemachoice.com/frame.html?http://www.homeci nemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?reviewid=3624

Ps. giv den lidt tid, det er en PDF fil den viser i browseren.

Jeg købte min her: http://www.techtronics.com/uk/shop/50-pioneer-dv-565-s-multi -region-dvd-player.html

Der har de sat en chip i der gør den multiregion, hvilket jo altid er dejligt:)
Til prisen kan jeg i øvrigt rigtig godt anbefale den, selvom jeg pt. er på jagt efter noget dyrere (primært fordi jeg har brug for en digital udgang til en projektor).

Mvh.

Kristian

Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)
 
Simon Ravn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juni 2004
Status: Offline
Indlæg: 107
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt en DV-370 og har nogle problemer med den.. desuden larmer den noget mere end min DV-717 som jeg havde før - sådan en lidt højfrekvent "spinne-lyd". Jeg har det store problem med den at den hakker enormt meget når den afspiller NTSC film. Det problem havde jeg ikke på DV-717 - og jeg har prøvet både at sætte den i AUTO, NTSC og PAL - hvis den kører NTSC ud, ser det bare endnu værre ud, men selv med AUTO/PAL udgang, hakker den voldsomt. Ser faktisk ud som om den bytter rundt på de to fields når den sender billledet ud...

 

Til top Vis Simon Ravn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Simon Ravn
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Simon Ravn skrev:

desuden larmer den noget mere end min DV-717 som jeg havde før

 

Der er også forskel på prisen...

 

Simon Ravn skrev:
Jeg har det store problem med den at den hakker enormt meget når den afspiller NTSC film. Det problem havde jeg ikke på DV-717 - og jeg har prøvet både at sætte den i AUTO, NTSC og PAL - hvis den kører NTSC ud, ser det bare endnu værre ud, men selv med AUTO/PAL udgang, hakker den voldsomt. Ser faktisk ud som om den bytter rundt på de to fields når den sender billledet ud...

Hvilken overførselsmetode, til hvilket tv?



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

- Man får hvad man betaler for..........det ER altså - selv i vores "moderne tider"- umuligt at lave en kvali-DVD til kr. 1.000...der må nødvendigvis være indgået nogle kompromiser.....og at sammenligne en DV 717 med en ny "blik-DVD'er" til kr. 1.000, er altså ikke rigtigt...............

 

 

mvh.

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen
 
Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

-Og Ang. DV 565 vil jeg blot sige, lad være med at skru forventningerne helt op i skyerne.......

Har haft denne maskine hjemme til "audition", og jo, den kan afspille alle mulige formater - det er godt - men at den skulle være bedre end gn.snittet af maskinerne i denne klasse, DET syntes jeg ikke.

Havde ( og har stadig) en Pioneer DV 525 "model gammel"  (1999), og sammenlignet med den var billedet på ingen måde bedre. Tværtimod stod underteksterne klart skarpere på DV 525, surroundlyden var også mere "rolig" på 525'eren, i modsætning til hvor lyden var "skinger" på DV 565. Eneste punkt hvor den nye er bedre, er at den er betydelig hurtigere til at finde de forskellige scener....og så selvfølgelig at den kan afspille mange formater....

Og behøver jeg at sige det ?...til hifi, er de begge håbløse - har en gl. SONY CD / ES model, og den spiller r.... ud af bukserne på dem ( og alle de andre DVD'ere i kr. 1.000 til kr. 5.000 klassen ) 

 

MVH.

Jesper/oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen
 
NriK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:
Havde ( og har stadig) en Pioneer DV 525 "model gammel"  (1999), og sammenlignet med den var billedet på ingen måde bedre. Tværtimod stod underteksterne klart skarpere på DV 525...

Lyder godt nok mærkeligt. Det lyder som om at du ikke har brugt samme forbindelse begge gange!

Jeg har set forskel på en DV-525 (min kammerats) og en DV-464 (min kammerats lillesøsters) som skulle have samme videodel som DV-565. Her var billedet KLART bedre på 464'eren. Skarphed og kontrast var det samme, men farverne var meget mere naturlige. De så helt syge ud da vi gik tilbage til DV-525'eren

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK
 
Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Tja.......kan fortælle at der blev brugt guld-scart, og Tv'ets RGB indgang blev brugt - TV = Panasonic 32", 100hz m. DDM, såhhh........

- Og for at gå i "detaljer; filmen var J. Bond "den nye" m. Halle Berry- kan sgu' ikke lige huske hvad den hedder - og een af "reference-scenerne" er hvor H.B kommer op af vandet og hvor der er "fuld knald på farve-paletten", og her kunne jeg + ven ikke se nogen forskel - andet end på teksternes skarphed.

 

Og som rosinen i pølse-enden; havde også en Denver DVD ( kr. 499 hos metro ) med bare for sjovs skyld ( knægtens..... ), og billedet var ganske vist ikke helt på højde med de to pioneer  -men heller ikke langt fra !

Lyden på Denver var til gængæld noget skidt.........

 

- men se, det var jo blot min  ( + kammarats ) oplevelse af maskinerne.... 

 

mvh.

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen
 
tblaster
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juni 2004
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 08:11 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

- Man får hvad man betaler for..........det ER altså - selv i vores "moderne tider"- umuligt at lave en kvali-DVD til kr. 1.000...der må nødvendigvis være indgået nogle kompromiser.....og at sammenligne en DV 717 med en ny "blik-DVD'er" til kr. 1.000, er altså ikke rigtigt...............

Hvis jeg så skal have en dvd som jeg kan være tilfreds med medhensyn til billed og lyd hvilken pris klasse skal jeg så op i og hvilken afspiller kan så anbefales? Jeg er en som hellere vil betale lidt mere og få noget godt. Årsagen til at jeg starter med at kigge på billige afspiller er at jeg har planner om at vi købe en dvd skriver med harddisk men jeg syntes ikke jeg vil invister i dem nu da det er lidt for mange penge pt.!

Til top Vis tblaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tblaster Besøg tblaster's Websted
 
Simon Ravn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juni 2004
Status: Offline
Indlæg: 107
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

 

Simon Ravn skrev:
Jeg har det store problem med den at den hakker enormt meget når den afspiller NTSC film. Det problem havde jeg ikke på DV-717 - og jeg har prøvet både at sætte den i AUTO, NTSC og PAL - hvis den kører NTSC ud, ser det bare endnu værre ud, men selv med AUTO/PAL udgang, hakker den voldsomt. Ser faktisk ud som om den bytter rundt på de to fields når den sender billledet ud...

Hvilken overførselsmetode, til hvilket tv?

[/QUOTE]

Scart, S-VHS, 100hz Sony WEGA - kan ikke lige huske modelnanvet. FX60-et-eller-andet mener jeg.

Til top Vis Simon Ravn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Simon Ravn
 
Simon Ravn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juni 2004
Status: Offline
Indlæg: 107
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

- Man får hvad man betaler for..........det ER altså - selv i vores "moderne tider"- umuligt at lave en kvali-DVD til kr. 1.000...der må nødvendigvis være indgået nogle kompromiser.....og at sammenligne en DV 717 med en ny "blik-DVD'er" til kr. 1.000, er altså ikke rigtigt..............

mvh.

Jesper/Oldhifinut

 

Det er jo klart. Men gik da ud fra at afspilleren kan afspille NTSC korrekt, men det er så åbenbart ikke tilfældet. Gad vide om det så gælder for hele Pioneer's nye serie...

Til top Vis Simon Ravn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Simon Ravn
 
Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

tblaster; ang. hvilken DVD du skal vælge, så læs hvad Otto/ Tape connec. har skrevet længere oppe i strengen -  yderst saglige betragtninger, og med en konklusion som jeg fuldt ud deler; køb en DV 370 ( forudsat at du ikke skal bruge den til DVD audio og/eller SACD ).

Måske nogen opfattede min ovenstående "anmeldelse" af Pioneer som en "nedsabling" - var egentlig ikke ment sådan, blot lige en "formaning" om at så stor et "vidunder" er den altså ikke - men til prisen er den fin-fin .

Og køb du den blot hos TC; yderst fornuftige priser, flotte garanti/bytte ordninger  ( NEJ, er ikke "i lommen " på TC... )

 

mvh.

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Simon Ravn skrev:
Scart, S-VHS, 100hz Sony WEGA - kan ikke lige huske modelnanvet. FX60-et-eller-andet mener jeg.

Jeg kan desværre ikke sige ret meget andet end: Mærkeligt...



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
malkekoen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2004
Status: Offline
Indlæg: 254
Sendt: 27 Juni 2004 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Skal lige spørge: Pioneer DV 565, hvor fandt du den til under kr. 2000,-? Link, please.....
Til top Vis malkekoen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malkekoen
 
tblaster
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juni 2004
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 27 Juni 2004 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke finde stedet mere. Men det kan måske også være at det var et tilbud. Men Pixmania har den til 2034,-

http://www.pixmania.com/dk/dk/33416/art/pioneer/dvd-afspille r-dv-565a-s.html

Til top Vis tblaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tblaster Besøg tblaster's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes