Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 02:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Billigste DVD-afspiller med SACD? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
malkekoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004
Status: Offline
Sendt: 27 Juni 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Hvorhenne finder jeg ovenstående? Lydkaliteten (cd'er) skal også være rimelig, men behøver ikke at være verdensklasse.

Har set Pioneers 565 som et godt bud til lige omkring 2000,-, men er der andre?

Til top Vis malkekoen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malkekoen

malkekoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2004 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Slet ingen der ved noget om det?

Skov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Sony DVP-NS 930 kan også afspille SACD den kan fås i tyskland til omkring 2000kr

www.idealo.de
Til top Vis Skov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skov

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

malkekoen skrev:

Hvorhenne finder jeg ovenstående? Lydkaliteten (cd'er) skal også være rimelig, men behøver ikke at være verdensklasse.

Har set Pioneers 565 som et godt bud til lige omkring 2000,-, men er der andre?

Den nye Pioneer DV 575 bliver markedets billigste med SACD, og så får du DVD-Audio med i hatten. Lydkvaliteten ved CD-afspilning - tja, det afhænger jo af ens behov, men der er grænser for hvad man kan forlange når man går efter det billigste...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

malkekoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2004 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Otto - er lyd ikke ok, hvis man overfører optisk til reciever (og dermed lader den foretage konvertering)?

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 Juni 2004 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

malkekoen skrev:
Otto - er lyd ikke ok, hvis man overfører optisk til reciever (og dermed lader den foretage konvertering)?

Det afhænger så af receiveren, men under alle omstændigheder kan du ikke overføre SACD og DVD-Audio via et optisk kabel. Du _skal_ bruge analogudgangene hvis du vil høre SACD/DVD-A - medmindre du har udstyr med iLink, Denon Link eller noget tilsvarende - og det hører til i den dyrere ende af skalaen...

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

malkekoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2004 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

malkekoen skrev:

Det afhænger så af receiveren, men under alle omstændigheder kan du ikke overføre SACD og DVD-Audio via et optisk kabel. Du _skal_ bruge analogudgangene hvis du vil høre SACD/DVD-A - medmindre du har udstyr med iLink, Denon Link eller noget tilsvarende - og det hører til i den dyrere ende af skalaen...

Hvordan klarer en HK AVR 630 det - har den iLink eller lign? Mht. alm cd'er, er det så rigtigt forstået, at hvis man overfører optisk, så har kvaliteten af dvd/cd-afspilleren ikke den store betydning? Undskyld mine newbie spørgsmål

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 Juni 2004 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

malkekoen skrev:

Hvordan klarer en HK AVR 630 det

Det gør den ikke...

- har den iLink eller lign? Mht. alm cd'er, er det så rigtigt forstået, at hvis man overfører optisk, så har kvaliteten af dvd/cd-afspilleren ikke den store betydning? Undskyld mine newbie spørgsmål [/QUOTE]

Det er skam meget relevante spørgsmål. Kvaliteten af afspilleren har også en betydning på digital-udgangen, men ikke så stor som på analogudgangen. Dette betyder dog ikke at du blindt skal bruge digital-udgangen for at undgå at afspilleren får betydning. Signalet skal under alle omstændigheder konverteres fra digitalt til analogt på et tidspunkt. Om det er bedst at gøre det i afspilleren eller i receiveren afhænger kort sagt af hvilket apparat der er bedst til det. Det er ofte afspilleren, men behøver ikke være det, det afhænger af éns setup. Jeg kender ikke din H/K, så jeg kan ikke sige hvad der vil være bedst i din situation.

malkekoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2004 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for svarene...... Har læst en masse godt om H/K'ens lydmæssige evner og konverteringsevner - derfor var jeg interesseret i at høre om det var unødvendigt at bruge 3-4000 på en dvd-afspiller.

Når du siger, at man ikke blindt skal bruge digital-udgangen, betyder det så, at der er stor forskel på den måde, som de forskellige afspillere sender det ud på? Jeg troede faktisk, at et digitalt signal var et digitalt signal...................

Og lige det sidste............... hvilken dvd-afspiller ville du anbefale indenfor kr. 2200,- (henholdsvis med og uden sacd), hvis lydkvaliteren skal være rimeligt ok?

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 Juni 2004 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

malkekoen skrev:

Når du siger, at man ikke blindt skal bruge digital-udgangen, betyder det så, at der er stor forskel på den måde, som de forskellige afspillere sender det ud på?

Nej, det jeg mener er at dét at forskellen på det digitale signal fra to afspillere er mindre end forskellen på det analoge signal, ikke betyder at digitalt er bedst. Det kan du reelt kun afgøre ved at prøve dig frem.

malkekoen skrev:
Jeg troede faktisk, at et digitalt signal var et digitalt signal...................

Det er en meget lang og trist diskussion, som du helt sikkert vil kunne finde gennem søgemaskinen... Det korte af det lange er (og så håber jeg at jeg kan undgå at genstarte diskussionen...) at når det digitale signal skal konverteres til et analogt signal, er det ikke kun 1'erne og 0'erne der er vigtige, men også timingen af dem. Hvis bitstrømmen er ujævn, kan det påvirke konverteringen. Derudover er der en række forhold der skal overholdes for at sikre at det rent faktisk ER de rigtige 1'er og 0'er der kommer ud af digitaludgangen, men det er ikke noget jeg kan holde de helt store foredrag om...

malkekoen skrev:
Og lige det sidste............... hvilken dvd-afspiller ville du anbefale indenfor kr. 2200,- (henholdsvis med og uden sacd), hvis lydkvaliteren skal være rimeligt ok?

Med SACD giver det lidt sig selv, da der ikke er så meget at vælge imellem... Uden SACD? Tja, det afhænger jo som sagt af definitionen på "rimeligt ok" (der kommer ikke en 2200,-s DVD-afspiller til at stå i min stue i hvert fald...). Det bliver nok et spørgsmål om hvad der er "mindst ringe" - men Marantz DV 4400 er da et bud.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Juni 2004 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Omkring digitale signaler så søg på jitter, så får du læsning til de næste par dage.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes