| Forfatter |
|
Oligru Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 29 Juni 2004 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har hørt noget om hvornår den nye Denon DVD afspiller med DVI kommer og hvad den kommer til at koste ?
Oliver
|
| Til top |
|
| |
andersls Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 29 Juni 2004 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oliver...den/de afspillere findes allerede. Man skal bare have udgangen aktiveret.

Anders
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2004 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men er det ikke den meget dyre model til 15000 kr. ?
Jeg har læst et sted at der skulle komme en model til omkring 6000
Oliver
|
| Til top |
|
| |
andersls Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2004 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok...den lidt billigere model kommer i følge forlydender sidst på året. Der findes jo andre mærker...pioneer, arcam......eller sværger du til Denon?
Anders.
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2004 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, jeg sværger ikke ( jo, til DVI udgang til projekter) til noget. Jeg har idag de to billige modeller: Yamakawa og Samsung 935. De har begge hver deres fejl, men er ud over det utrolige til prisen. Men, jeg har fornyligt opgraderet min projektor til en noget højere klasse, så nu vil jeg godt ha dvd til at føæge med. Jeg vil dog ikke ofre mere end 5000-6000. Hvis du kender til andre med DVI ud er jeg meget interesseret i at høre om det.
Oliver
|
| Til top |
|
| |
andersls Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2004 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender faktisk til en meget billig DVI afspiller...BRAVO D1...siger det dig noget? Denne spiller er blevet meget rost for netop sin DVI udgang(ikke så meget andet)....300 dollar .
Hvis jeg var dig ville jeg lige checke den der arcam dv-79.............9-10k.
Anders
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bravo bliver rost til skyerne på AVSforum. Problemet med den er at det er en helt igennem amerikansk maskine. Den kan ikke gøres kodefri og accepterer kun region 1.
Jeg læste den anden dag at firmaet bag Bravo nu vil lave en 3'er som skulle kunne afspille HD DVD i Media Player format, altså de skiver folk køber ( ind til videre super spændende koralrevs fiilm osv. ) til deres HTPC'er.
Jeg tror ikke jeg kan få mig selv til at spændere 10000. De 2 maskiner jeg har idag har faktisk et fantastisk billede, jeg er bare blevet irriteret over deres småfejl.
Oliver
|
| Til top |
|
| |
jonas hansen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 183
|
| Sendt: 29 Juni 2004 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Samsung kommer vist med to nye her hen over sommeren, til 3000-4000 dkr:
DVD-HD745 (med dvi)
DVD-HD945 (med HDMI)
|
| Til top |
|
| |
andersls Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2004 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja...det er ikke godt når man bliver "irriteret" på ens grej , men hvis du kan vente 2-3 måneder mere.....så bliver markedet satureret med DVI/HDMI ma-
skiner! SÅÅÅÅ bliver det billigt med stort udvalg! 
Anders.   ;   ;   ; (jeg spiller næsten kun region 1 film!)
|
| Til top |
|
| |
Dan Wulf Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 29 Juni 2004 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oligru skrev:
| Hvis du kender til andre med DVI ud er jeg meget interesseret i at høre om det. |
|
|
Oliver, du er jo en DVI-haj, så jeg tror at dette vil interessere dig.
Vasen har netop gjort mig opmæksom på nedenstående maskine (se link) som i nyeste version (juli 2004) i DK vil koste ca. 2300 d.kr. incl. forsendelse, moms og told. Jeg er kun bekendt med tests i NTSC-land. Her fremgår det, at kvalitet af DVI-signal skulle være i top. Derimod skulle 720p/1080i ikke være god via komponent, og denne maskine må derfor anses for at være en dedikeret DVI-maskine. Jeg overvejer selv et køb (Z2), men vil gerne se nogle reviews i PAL-land først.
http://www.hivizone.com/dvdplayer/v880/v880.htm
Mange hilsner,
dansan
|
| Til top |
|
| |
swspusy Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 29 Juni 2004 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
men hvad med denon dvd er der noget nyt om dem ?
|
| Til top |
|
| |
Dan Wulf Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 30 Juni 2004 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
En smule mere OFF-TOPIC:
Jeg skrev tidligere: Derimod skulle 720p/1080i ikke være god via komponent, og denne maskine må derfor anses for at være en dedikeret DVI-maskine. Jeg overvejer selv et køb (Z2), men vil gerne se nogle reviews i PAL-land først.
RETTELSE: Det forlyder, at problemerne med kvalitet af komponent video er konstateret ved brug af Momitsu V880. Derimod skulle den version som frigives i juli 2004 (V880N) have en forbedret komponent-udgang. Bemærk at mht features slår denne billige maskine Denon og Pioneer med flere vognlængder til en brøkdel af prisen - om så kvaliteten også kan sammenlignes må fremtiden vise....
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 30 Juni 2004 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold os endelig opdateret hvis du finder ud af mere. Jeg kører også med en Z2, så hvis du nogensinde køber dvd-afspilleren hører jeg også gerne om dine indtryk.
|
| Til top |
|
| |
Jules Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 30 Juni 2004 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oligru: Hvilke småfejl har din Yamakawa? Jeg køber ny projektor i juli og havde tænkt mig en Yamakawa til den...
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2004 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yamakawaen har simpelthen en dårlig deinterlacer. Den giver lange lige linier savtakker. En anden ting er at dens kontrast og brightness instillinger som udgangspunkt er indstillet således at billedet efter min mening er meget lyst, med dårligt sortniveau og detalje til følge. Det er ikke lykkedes mig at få den til at huske disse indstillinger fra gang til gang. Jeg har dog læst et sted at der skulle være kommet en ny firmware der skulle udbedre dette.
Mit sammenligningsgrundlag er en Samsung 935. Den har umiddelbart noget bedre brightness kontrast indstillinger ( disse kan ikke indstilles ). Samsungen har en god deinterlacer (Faroudja) som gør et glimrende job. Den kan ikke generere 720p i 50hz ( afspiller dog udemærket, og næsten bedre end yamakawaen, PAL materiale)
Et kæmpe minus ved Samsungen er at man har valgt at tilføre billdet store mængder kunstig sharpness. Jeg havde som nævnt også tidligere en Z2 og netop i kombi med denne bliver dette voldsomt. Folk ser simpelthen ud som om de har et voldsomt acne vulgaris angreb i hele ansigtet.
Jeg synes også på det sidste at Samsungen ved en del film har problemer med Sync'en det virker som billledsiden er en hel frame bagud (uudholdeligt).
Så min anbefaling mellem de 2 billige maskiner til en Z2 bliver nok i sidste ende Yamakawaen. Den giver er mere filmagtigt billlde på trods af savtakker, og den er så billig at man skal være ret flad for ikke at kunne få råd til at skifte den ud.
På min BenQ 8700+ som jo i kraft af sin DLP tek. er noget blødere i billdet bliver det Samsungen der vinder.
Oliver
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 02 Juli 2004 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du sige lidt mere om, hvad du har gjort ved indstillingerne på yamakawaen?
Jeg har slet ikke rørt ved dens indstillinger endnu og da jeg ikke rigtig har noget at sammenligne med eller nogen erfaring med at indstille projektorer, er jeg ikke helt sikker på, hvad jeg leder efter.
Projektoren er en Hitachi TX100, dvs. med specs. tæt på Z2
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2004 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grunden til at jeg ikke bare har indstillet på projekteren er at jeg jo netop i sammenligning med Samaungen har kunnet se at det er Yamakawaen der sender et noget lyst billede ( efter min smag ) ud.
Indstilllingerne går i meget store ryk. Men det jeg har gjort er at skrue et "hak" op for kontrasten og et "hak" ned for brightness. Der er således ikke tale om en super avanceret kalibrering.
Oliver
|
| Til top |
|
| |