Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 00:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: DivX, AVI, XVID, MPEG?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ISAK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2004
Status: Offline
Sendt: 08 August 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Hey.. Jeg  går  og overvejer at købe en DVD-afspiller, men der er lige noget jeg ikke er helt med på ...
når der står at DVD´n kan afspille DivX, AVI, XVID, MPEG ... kan man så lægge en hvilken som helst film fra computern over på en alm. cd og spille den i DVD-afspillern? eller hva kan man bruge det til??

ISAK
Til top Vis ISAK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ISAK

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 08 August 2004 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Hej Isak,

Tjah, det er ihvertfald det der er tanken - at gøre "hjemmelavede" fil-formater tilgængeligt for folk der ikke gider se film på en pc...

I praksis kan der dog være forskellige problemer - f.eks. er det ikke sådan ligetil at opdatere en DVD afspiller hvis man mangler et codec, og ikke alle afspillere understøtter undertektster.

Den slags kan nogengange løses med firmwareopdateringer fra producentens hjemmeside, men det er ikke alle producenter der er lige gode til dette - nogen producenter mener vist at det er bedre at udsende en ny model der understøtter nye filtyper, i stedet for at gøre dem tilgængelige for eksisterende brugere - på den måde skaber de et nyt marked hver 6. måned.

Så du skal se dig lidt for - søg evt. lidt i dette forum eller f.eks. www.dahf.dk eller www.avsforum.com for at høre om folks erfaringer med forskellige modeller.

Personligt har jeg ret gode erfaringer med Yamakawa 365 (der er vist lige kommet en nyere model, 375, der også understøtter wav og ogg vorbis, hvilket 365 ikke gør) - jeg har også en prosonic (husker ikke modelnummer) fra Bilka, den er ok men bestemt ikke mere - f.eks. understøtter den ikke undertekster, og der kommer ikke firmwareopdateringer til den.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes