Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
Hejsa!
Jeg har lige afhentet min nye dvd afspiller.(sony 585) Den afspiller fint med orig dvd film.Men naar jeg smider en svcd eller vcd i saa afspiller den dem i sort/hvid.Sony.en er kobt som muliti reg. og kan ogsaa lase ntcl tro jeg det hedder.
For i tiden hvade jeg en pioneer dv 360 den hvade ikke nogle problem med at afspille alt i farver.
Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
Sorry! AFSPILLING AF VCD SVCD OSV
Problemet er at jeg ikke kan forstaa hvorfor min nye dvd afspiller kun kan afspille vcd/svcd i sort og hvid og ikke i farver som min tidlliger pioneer vd 360 kunne???
Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
Hejsa igen.
Lidty mere info.modellen hedder sony dvp ns 585p.Jeg har lige varet inde ved forhandlere med afspillere og fortalte ham problemet,hvorefter han satte den til et plasma tv.Og der virkede det fint.
Jeg er blevet mere forviret pga raskolnikov's indlag???
Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
Pal 60 er bare et NTSC signal der bliver lavet om til pal. Prøv at rode lidt i indstillingerne. Normalt når det er sort/hvidt er det pga noget Pal/ntsc rod...
Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
Har du prøvet med r1 dvd´er også eller er det kun VCD/SVCD der giver problemet?
Er det den rigtige scartindgang du bruger i dit tv, og er afspiller og TV sat op til samme signalstandard? Mange tv med 2 scart stik kan tage s-video/composite med det ene stik og RGB/composite med det andet. Hvis du har sat afspilleren i RGB-scarten og afspilleren er sat til s-video, så vil det resultere i et sorthvidt billede. Prøv evt. at sætte afspilleren i det andet scart stik, eller sæt afspilleren til RGB i stedet for s-video.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum