| Forfatter |
|
tube Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Hvem står bag/laver de bedste DVD afspillere på markedet synes i?
Jeg er pt. i vildrede over det store udbud. Men har dog selv en technics som er udemærket.
Hvad synes du ?
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
I klassen hvor afspillere stadig kan fåes for penge stor Pioneer (i alle prisklasser) for mig som et rigtigt godt bud. -Super billede til prisen!
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon 3910,,,i den alm. klasse ellers noget Primare eller Onkyo. Teac estoric.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
v-serien fra marantz __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Cool Blade Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 10 November 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror jeg vil give et lidt mere politiskt svar. Den bedste DVD afspiller er generelt de nyeste med de sidste chip opdateringer i - hvis man altså ser udelukkende på billedsiden.
Faktiskt kan du tage en 1 år gammel dvd afspiller til 25.000 eller mere og forvente at den billedmæssigt bliver banket sønder og sammen af en god ny afspiller i 4-6.000 kr klassen. Dette gælder dog kun på billed siden hvor udviklingen går så stært - på lydsiden er det nok ikke sandt. Dog skal du huske på at hvis du kun skal bruge din afspiller til dvd afspining og benytter digital udgangen til din processor/receiver, så har det i de fleste tilfælde ingen betydning om din afspiller er god eller dårlig, da jitter ikke findes i DD eller DTS kodede signaler (der er nemlig indbygget timing information)..
Så min konklusion er simpel - lad være med at spendere en formue på dvd afspillere, køb hellere ofte i mellemklassen - dvs udskift en gang om året..
|
| Til top |
|
| |
Søren M Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 10 November 2004 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle da stadig mene at min Arcam DV88 sparker røv ud af en del af de nuværende maskiner. Og den har da en del år på bagen
|
| Til top |
|
| |
Cool Blade Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske - kender ikke din Arcam, men hvis du kigger på udviklingen indenfor de anvancerede chipsæt, som Faroudja med deres Genesis chipsæt, så er der altså meget store spring mellem generationerne, det samme gør sig gældende indenfor de "almindelige" video chips. Du kan selv ved at kigge på specs se udviklingen (og det er for en gangs skyld ikke kun salgsgas) fra 8 til 12 bit og fra 54 Mhz til 218 Mhz pt. - og da dette direkte har betydning for antallet af farver som kan vises vil dette kunne ses tydeligt!
For at udnytte det, kræver det selvfølgelig et ordenligt LCD, Plasma eller projector. Tror der er mindre at se ved brug af almindelig dødelig scart forbindelse og crt baseret fjernsyn..
|
| Til top |
|
| |
Søren M Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad fejler et CRT fjernsyn? Mon ikke der er en grund til at grafikere stadig foretrækker crt-skærme fremfor tft/plasma osv.
|
| Til top |
|
| |
Søren M Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2004 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Cool Blade Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2004 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søren
Du kan ikke rigtigt sammenligne det som man bruger i forbindelse med computere, da de grafik kort der benyttes jo netop kører med 32 bit farver - desuden sidder man tættere på etc.. Så fejl på et normalt billedrørs fjernsyn der står i en vis afstand bliver hurtigt så små at de ikke bliver så afgørende som på en stor skærm..
8 bit er kun 256 farver - 16 bit 65.000 farver (ca.) så du kan godt regne ud at et naturligt billede ikke kan gengives helt så precist hvis der ikke er tilstrækkeligt antal farver til rådighed. Dertil kommer så opdaterings hastighed, progressive scan, evt line doubling (eller højere) etc etc. Men hvis du er glad for din Arcam, så har du jo dit på det tørre..
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 10 November 2004 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
uden at dette skal blive en diskution om CRT kontra LCD/Plasma
Vil jeg give Søren ret i at de bedste displays pt. er CRT baseret.
både TV,monitors og projektorer.
Bedste DVD afspiller det er ikke et spørgsmål man lige kan svare på, jeg syntes ikke at der er et svar på det, det kommer an på dine præferancer og vægtninger af hvad der er vigtigt.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 10 November 2004 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|