Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 05:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Denon 3910 problemer med undertekster (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HenrikL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Hej,

Er der andre der har problemer med at få Denon 3910 til at genkende danske undertekster som "Danish" og ikke blot listet som "Unknown" det er møg irriterende at skulle forsøge 2-7 forskellige "unknown" subtitles inden man rammer den danske. Jeg har stillet sproget som angivet i manualen til "others" med den den danske kode ???

Hilsen

Henrik

Til top Vis HenrikL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikL

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har oplevet det samme med min DVD2200.

Lige et tillægs spg: Sammenlignede du 3910, men den billigere 2910 da du købte din afspiller, jeg er meget interesseret i en af disse og ved ikke helt om de 4000kr ekstra som 3910koster kan svare sig for mig.

HenrikL
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 03:10 | IP-adresse registreret  

tobywan skrev:
Jeg har oplevet det samme med min DVD2200.

Lige et tillægs spg: Sammenlignede du 3910, men den billigere 2910 da du købte din afspiller, jeg er meget interesseret i en af disse og ved ikke helt om de 4000kr ekstra som 3910koster kan svare sig for mig.

Jeg har læst en del på avsforum.com, som enstemmigt anbefaler 3910 mht. lyd delen. Video for 2910 skulle være det samme. Jeg må så sige at dette er min første high end DVD afspiller og lyden er altså rigtig god - CDer lyder ganske enkelt suverænt. Jeg benytter iøvrigt DVI til min projektor BenQ 8700 - det er altså bare fedt.

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

HenrikL skrev:

Hej,

Er der andre der har problemer med at få Denon 3910 til at genkende danske undertekster som "Danish" og ikke blot listet som "Unknown" det er møg irriterende at skulle forsøge 2-7 forskellige "unknown" subtitles inden man rammer den danske. Jeg har stillet sproget som angivet i manualen til "others" med den den danske kode ???

Hilsen

Henrik

A11eren gør det samme. Jeg ved dog ikke om det er en fejl eller om den simpelthen bare ikke kan eller om det har noget med filmen at gøre, for hos mig er det ikke alle film den gør det ved.

MVH WRONG

Kduus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Min 2200 nægter også at danish, hvordan får man det til at virke, min kæreste går amok hver gang jeg skal til at bladre alle underteksterne igennem får at finde den rigtige.

Det er bedre at have styr på basserne end at have basser på styret
Til top Vis Kduus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kduus

BobDane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har samme problem med 2800 mk II. Tror det er softwaren der stinker.
Til top Vis BobDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BobDane

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

BobDane skrev:
Jeg har samme problem med 2800 mk II. Tror det er softwaren der stinker.

HMM. Mon der findes en software update der kan klare problemet??

MVH WRONG

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

HMM. Mon der findes en software update der kan klare problemt??

MVH WRONG

Jeg har fået min 2200 softwareopdateret for et par måneder siden, men problemet er der stadig - skal så ikke sige om der er kommet en nyere siden da

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Tobywan.

Ved du hvad den update indeholdte??

MVH WRONG

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har samme problem med min 2200! Jeg ved at firmware updaten løste problemet med dts på Alien DC R1.

Den kan hentes her; på egen risiko-

http://www.audioholics.com/firmware/index.php

Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har samme problem med Marantz DV6400... Så det er ikke bare Denon.
Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Tobywan.

Ved du hvad den update indeholdte??

MVH WRONG

Nej, jeg er ikke sikker. Jeg sendte den egentlig til reperation, da den havde problemer med at læse en del skiver, samt hakkede i nogle film. Opdateringen løste problemet, men kan stadig ikke genkende tekstbetegnelserne på dansk - i hvert fald på de film jeg har set - har ikke checket den udgave af Alien.

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Kduus skrev:
Min 2200 nægter også at danish, hvordan får man det til at virke, min kæreste går amok hver gang jeg skal til at bladre alle underteksterne igennem får at finde den rigtige.

Du går selvfølgelig bare ind i DVD-filmens opsætning for sprog.

Eller køber en rigtig DVD-afspiller hehe

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

BobDane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke en update afhjælper problemet. Problemet har jo tilsyneladende overlevet 3 generationer af afspillerere (2800 til 3910). Når man ser hvor langt teknikken har udviklet sig på de 2½ år, kan det undre at ingeniørerne ikke har fået løst det tilsyneladende latterlige lille problem.

Endnu værre ville det se ud hvis problemet igennem tre generationer og 15-20 modeller skulle løses ved en firmware-update. Mht. firmware-updates så fatter jeg ikke hvorfor Denon ikke smider dem ud på deres hjemmeside???

jbhe
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben (Produkt- og indkøbsafd.)

Bruger siden: 14 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Mht. firmware-updates så fatter jeg ikke hvorfor Denon ikke smider dem ud på deres hjemmeside???

[/QUOTE]

Det hænger nok sammen med at der er mulighed for at gøre pænt stor skade på maskinen hvis firmware opdateringen udføres forkert. Givet, det er til en vis grad bare et spørgsmål om at trykke en taste kombination ind, og så drøne pladen i, men alligevel. Kommer du f.eks. til at slukke for strømmen eller trykke open mens den er igang med at indlæse updaten så har vi balladen. Så står du pludselig med en dvd afspiller du slet ikke kan komme i kontakt med mere...  

Det handler vel i virkeligheden om hvem der skal betale hvis der går noget galt under opdateringen. At man ved en fejl er kommet til at slette firmwaren i maskinen, og den nu derfor bare er død, kan vel næppe tilskrives som noget der er omfattet af garantien. Ved at lade den ske på et værksted eller i nogen tilfælde i en butik, er det ihvertfald ikke dig som kunde der står med problemet, hvis der skulle ske noget.

BobDane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Ja, så Hi-fi klubben tage en plov for at smide en cd i maskinen vente 10 sekunder og så trykke open. Det kan vi almindelige mennesker nemlig ikke finde ud af.

Jeg er ejer af en Siemens telefon. På deres hjemmeside er der ofte ny firmware at hente. Og en udførlig vejledning. Hvad kan gå galt?

Jeg syntes Denon og deres forhandler er nærige.

jbhe
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Nej, hvis din maskine er købt i Hi-Fi Klubben tilbydes firmware opdateringer som regel som en gratis service i garanti perioden. De udføres dog som regel i forbindelse med hvis maskinen alligevel skal til service.

Jeg er sådan set heller ikke i tvivl om at de fleste der skriver her, også uden problemer ville være i stand til at foretage en sådan opdatering uden problemer. Men nu er der jo her heller ikke tale om "almindelige mennesker" - no offence . Men hvis du selv ligger og opdaterer din mobiltelefon, så er du nok selv lidt mere teknisk kydig end gennemsnits forbrugeren.

Det problem jeg beskriver, opstår når hr. Hansen der aldrig har lavet den slags før, pludselig finder en opdatering på Denons hjemmeside, og så går i gang med at forsøge sig, med grimme konsekvenser.

HenrikL
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

jbhe skrev:

Nej, hvis din maskine er købt i Hi-Fi Klubben tilbydes firmware opdateringer som regel som en gratis service i garanti perioden....

Hej,

Ok en masse gode svar, men ikke nogen reel konklusion - Jeg har købt min i HI-FI klubben. Kender du til problemet med undertekster, og ved du om det kan fixes pt. sammen med kodefrihed ?

Hilsen

Henrik

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

det koster 300 kr. for at få gjort maskinen kodefri. du bliver nok nødt til at ringe til HFK og bede dem undersøge årsagen til det med underteksterne.

MVH WRONG

jbhe
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik

Jeg er ikke lige blevet gjort opmærksom på problemt med underteksterne før. Men udfra hvad jeg kan læse her i tråden lader det også til at have været et generelt problem på de en del af de tidligere modeller.

Jeg hørte lige her i fredags at kodefri løsningen til 2910 skulle være klar her i næste uge. Jeg kan ikke huske om den allerede er på plads til 3910'eren, men ellers må den være lige ved at være der. Men om den løser problemet med underteksterne ved jeg ikke.

Jeg sparker spørgsmålet videre til vores produktafdeling, og vender tilbage når jeg har fået svar tilbage.

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes