Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 03:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Ny DVD/cd-afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sims-m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 22 November 2004 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har et kæmpe problem. min dvd nægter at afspille cd'erer. har forsøgt at rense linsen, men uden held.

jeg tænkte at nu kan jeg lige så godt købe en ny.

er der nogen der har nogen forslag til en god dvd/cd afspiller, har  5k + lidt ekstra hvis der nu var noget rigitg godt.

den skal helst kunne afspille de fleste formater og være rimelig fremtidssikret, hvis der er noget man skal være på udkig efter der.

ville blive glad for en masse bud

Til top Vis Sims-m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sims-m

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 November 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Hej,

Nu det jo sådan, at formaterne de understøtter næsten altid ligger som en del af drevets software pakke..!? dvs. At de billige computer drev, næsten understøtter alt tænkeligt, men deres kvalitet mht. lydkvaliteten ikke altid holder, ligeledes har de billigste et problem med at sænke hastigheden når man feks. afspiller en CD plade hvor den køre 300 omdrejninger og til eksempel 700 ved DVD, og faktisk køre mange computer drev 1200 eller mere når de afspiller DVD.

Så det er ikke så nemt at få både kvaliteten og mulighederne til at gå op i en højre enhed.

Jeg ville baserer systemet på en god DVD maskine, og så købe en billig ”400,-” til MP3, Foto-filer,hjemme brænd og lignende pif-paf-puf.

Peter

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 November 2004 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Køb dig en god brugt cd-afspiller - max 5 år - til ca. 4000 og så brug resten på en DVD....

ellers skulle du tage et kig på pioneers udvalg af multiafspillere... dv-575 har ekstremt gode konvertere og spiller ALT! evt. kan du med dit budget få en endnu bedre model i samme fabrikat

EDIT: prisen på dv - 575 er ca. 2500 - den kan helt sikkert findes billigere over nettet.

Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo

Sims-m
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2004 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

tak for de to svar

har kigget lidt på et par andre maskiner end de nævnte.

da jeg har en Sony surround reciver i forvejen, har jeg kigget på et par af deres maskiner som passer sammen med reciveren i designet.

prisen på den ene er dog meget høj, men det virker som en lækker maskine, ud fra de få oplysninger jeg har kunne finde.

den første var DVP-NS999ES desværre kan den vist ikke fås i sort.

og så en lidt nyere model. men samtidig også en helt del billigere, nemlig DVP-NS955V.

så er spørgsmålet jo bare om det kan betale sig at betale mere end dobbelt så meget for es dvden, eller om jeg burde satse på den anden, da teknologien jo er ved at udvikle sig i retningen af en ny teknik for film og musik medier.

håber der er nogen der kan komme med nogle forslag, og evt. link til test af de to maskiner?

på forhånd tak

Sims-m
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2004 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Er her slet ikke nogen som kan komme med nogle flere bud??

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 December 2004 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har rigtig gode erfaringer med min Denon 2900 både til DVD og CD!!!

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 December 2004 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg vil også ubetinget tilslutte mig Rizzo's betragtninger; køb en brugt, men GOD CD spille, og så en NY, men BILLIG DVD; giver det bedste resultat.

Vil tillade mig at postulere at ingen kombineret CD/DVD spillere til under kr. 10.000 giver blot en rimelig god HI-FI lyd p.t.

'har selv købt en brugt SONY SCD555ES CD'er + en ny Pioneer DV 575 hos tape-connection.................Sony'en spller R......ud af div. kombineret CD/DVD afspillere....og det VED jeg, for HAR sammenlignet m. bla ARCAM, Denon 2910 og Pioneer 868.

Og billedemæssigt er pioneer DV-575 uovertruffen ( havde faktisk et bedre billede end ARCAM'en ).....til gengæld spiller den mildest talt "kedeligt" når du bruger den til CD. 

mvh

Jesper/Oldhifinut 

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes