| Forfatter |
|
sonicwave Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 07 December 2004 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står og skal bruge en (ordentlig) DVD-afspiller til afløsning af min computer som jeg bruger for øjeblikket...
Den skal kobles på et Sony KV32FX65 (32" 100Hz) fjernsyn, samt en Yamaha RXV595rds forstærker, med et Jamo/Avance 5.1 højtaler setup - så resten af systemet er på plads...
Eneste krav jeg umiddelbart har:
- Omkring 2000-3000 kr (eller der omkring)
- Kodefri (eller kan gøres det let/billigt...)
- God billed-/lydkvalitet
- "Pæn"
- Gerne noget i retning af Marantz/Denon/Onkyo/etc
Havde kig på en Marantz DV4300 for et års tid siden - men det blev ikke til noget eftersom jeg ikke helt havde penge nok på daværende tidspunkt. I mellemtiden er DV4300'eren blevet ret svær at opdrive - og efterfølgeren DV4400 er jeg ikke alt for lun på (føles for let...)
Så hvis der er nogen med nogle forslag/kommentarer vil jeg meget gerne høre nærmere...
På forhånd tak!...:)
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 07 December 2004 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med noget brugt Pioneer ?  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
sonicwave Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2004 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nu foretrække en ny maskine...:)
Men hvis der skulle komme et godt tilbud vil jeg da ikke være helt afvisende... - du har måske noget i tankerne?...
|
| Til top |
|
| |
OceanMan Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 516
|
| Sendt: 12 December 2004 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyza...
Hvis du går ind på Tapeconnection's hjemmeside, har de deres sidste Philips DVD 963SA på tilbud - til 2.499,- imod den normale pris på 5.400,-!
Dette er en kanon afspiller, billedet lever op til noget dyrere maskiner, men det er specielt lyd-delen maskinen er kendt for - det er en rigtig kultmaskine. Med ganske få modifikationer mener mange at den kommer til at lyde som den bedre CD-afspillere i 10.000 kroners klassen.
|
| Til top |
|
| |
sonicwave Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2004 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... ser ganske interessant ud... Jeg kigger lige nærmere på den...:)
Er der andre forslag, er jeg da stadig interesseret i at høre dem i mellemtiden...
|
| Til top |
|
| |
OceanMan Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 516
|
| Sendt: 13 December 2004 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Igen...
Du kunne også vente et stykke tid, da afløseren for 963SA er på trapperne; denne har på papiret mere imponerende billede og en smule forbedret lyd, ingen har dog prøvet den endnu. Den hedder Philips DVP900SA, men er desværre blevet forsinket i det uvisse - rygter siger den er klar omkring Februar! Den kan p.t. allerede forbestilles på diverse tyske netbutikker til ca 2.700,-
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 13 December 2004 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en ny Pioneer DV-575A med SACD, DVD-audio, BurrBrown-konvertere, Progressive Scan, 12 bit/108 Mhz VideoDAC osv. til 1999,00 kr. for en helt ny? Bedre tilbud tror jeg næppe der findes i disse tider!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
m@dsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 718
|
| Sendt: 13 December 2004 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
| Hvad med en ny Pioneer DV-575A med SACD, DVD-audio, BurrBrown-konvertere, Progressive Scan, 12 bit/108 Mhz VideoDAC osv. til 1999,00 kr. for en helt ny? Bedre tilbud tror jeg næppe der findes i disse tider! |
|
|
Det er en rigtig god fætter den, jeg har den selv og jeg har ikke set eller hørt noget der er bedre til under 5000,- kan anbefales.
m@dsen __________________ Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
|
| Til top |
|
| |
sonicwave Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2004 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg bliver nødt til at lede videre i hvert fald... Den Philips demo er lige blevet solgt...
Den Pioneer lyder også ganske spændende - kunne dog godt tænke mig at læse et review af den - hvilket jeg ikke har kunnet finde. Men jeg leder videre...
Imens vil jeg selvfølgelig stadig gerne have forslag...:)
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 14 December 2004 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en Pioneer DV 575, og er helt enig i at på papiret er det en forrygende god maskine; specifikationerne fejler ihvertfald ikke noget ...MEN finder på ingen måde CD-lyden imponerende; virker noget klemt i topen, og ikke synderlig stram i bunden...om der ikke er nogen bedre maskine - hi-fi mæssigt - til under kr. 5.000 ved jeg ikke...men det håber jeg sgu' .
BILLED-gengivelsen er derimod til UG+...............har et forrygende flot billed 
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
sonicwave Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2004 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
CD-lyden er jeg sådan set heller ikke sååå interesseret i - har en Yamaha CDX-590 i forvejen - som jeg er fint tilfreds med.
Billedet er sådan set det vigtigste - vil gerne have noget der udnytter mit fjernsyn lidt bedre end min nuværende DVD-afspiller.
Er den til at få gjort kodefri?
|
| Til top |
|
| |