| Forfatter |
|
Jens Jørgen Otk Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer at købe pioneer dv-575 dvd afspiller. Men jeg har hørt at den ikke er så god lydmæssigt når man høre musik, er det rigtigt. Den skal bruges mest til film, men også til musik, da jeg ikke har en alm. cd maskine. Jeg overvejer også at købe pioneer 43 plasma skærm, hvilket stik skal jeg så købe for at få den bedste lyd og billede?. Evt. hvor kan man købe disse stik i en god kvalitet, men også til rimelige penge.
|
| Til top |
|
| |
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv den afspiller, og bruger den også til at afspille cd'ere, og det synes jeg nu den gør udemærket. Jeg har dog ikke haft mulighed for at sammenligne den med en rigtig cd-afspiller....endnu  Mht. kabel fra dvd til plasma vil jeg mene at du skal bruge component kabel.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
KasperP skrev:
Jeg har selv den afspiller, og bruger den også til at afspille cd'ere, og det synes jeg nu den gør udemærket. Jeg har dog ikke haft mulighed for at sammenligne den med en rigtig cd-afspiller....endnu 
Mht. kabel fra dvd til plasma vil jeg mene at du skal bruge component kabel. |
|
|
Mener du component video (YCBCr) Skal det være med tre stik i begge ender, eller med scart i den ene ende?.
|
| Til top |
|
| |
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens Jørgen Otk skrev:
KasperP skrev:
Jeg har selv den afspiller, og bruger den også til at afspille cd'ere, og det synes jeg nu den gør udemærket. Jeg har dog ikke haft mulighed for at sammenligne den med en rigtig cd-afspiller....endnu 
|
|
Mener du component video (YCBCr) Skal det være med tre stik i begge ender, eller med scart i den ene ende?. |
|
|
Det med 3 stik i begge ender.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
KasperP skrev:
Jens Jørgen Otk skrev:
|
[QUOTE=KasperP]Jeg har selv den afspiller, og bruger den også til at afspille cd'ere, og det synes jeg nu den gør udemærket. Jeg har dog ikke haft mulighed for at sammenligne den med en rigtig cd-afspiller....endnu 
|
|
Mener du component video (YCBCr) Skal det være med tre stik i begge ender, eller med scart i den ene ende?.
|
|
|
Tak for det.
Hvad mener i andre.
|
| Til top |
|
| |
D.B.M. Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har tænkt dig at købe et Pioneer plasma TV ville jeg anbefale dig at købe en DVD-afspiller med HDMI-udgang som f.eks. en Pioneer DV-668 som koster ca. 6.000 kr. Den er desuden ret god til at køre alm. CD'er på. Afspilleren har fået EISA Award for bedste DVD-afspiller 2004-2005. Har den selv og er super tilfreds med den.
Du kan iøvrigt læse lidt mere om den her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=571&zoneid=1
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.B.M. skrev:
|
Hvis du har tænkt dig at købe et Pioneer plasma TV ville jeg anbefale dig at købe en DVD-afspiller med HDMI-udgang som f.eks. en Pioneer DV-668 som koster ca. 6.000 kr. Den er desuden ret god til at køre alm. CD'er på. Afspilleren har fået EISA Award for bedste DVD-afspiller 2004-2005. Har den selv og er super tilfreds med den.
Du kan iøvrigt læse lidt mere om den her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=571&zoneid=1
|
|
|
Den har jeg også tænkt på, men der er jo også noget af en prisforskeld.
|
| Til top |
|
| |
D.B.M. Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Omvendt vil det efter min mening være lidt ærgelidt når du nu har tænkt dig at købe et Pioneer plasma TV, som jo bestemt ikke hører til i den billige ende, og så spare de par tusinde på DVD-afspilleren. Billedet kan jo ikke blive bedre end signalkilden (DVD-afspilleren) kan levere. Med en 575'er får du jo ikke glæde af den optimale billedkvalitet som plasma TV'et kan yde.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.B.M. skrev:
| Omvendt vil det efter min mening være lidt ærgelidt når du nu har tænkt dig at købe et Pioneer plasma TV, som jo bestemt ikke hører til i den billige ende, og så spare de par tusinde på DVD-afspilleren. Billedet kan jo ikke blive bedre end signalkilden (DVD-afspilleren) kan levere. Med en 575'er får du jo ikke glæde af den optimale billedkvalitet som plasma TV'et kan yde. |
|
|
Tak for hjælpen.
hvilket stik skal jeg så købe for at få den bedste lyd og billede til pioneer dv-668AV-S sammen med pioneer plasma. Jeg ved godt det skal være hdmi kabel, men er det i begge ender?
Er der nogen steder i tyskland du-i vil anbefale, da det er der jeg vil købe det fra, jeg gider ikke at give den overpris for tingene i danmark.
|
| Til top |
|
| |
D.B.M. Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2004 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er et kabel med HDMI stik i begge ender du skal bruge til det.
Jeg bruger selv et Supra kabel med HDMI stik i den ene ende og DVI stik i den anden ende og det er jeg godt tilfreds med. Supra laver også med HDMI i begge ender.
Handler selv stort set altid her i Danmark, så jeg kan ikke lige hjælpe dig med nogen steder at handle i Tyskland. Hvis du vil købe et kabel fra Tyskland laver Oehlbach vist nogle ret gode kabler bl.a. også HDMI.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 23 December 2004 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
'har selv en DV 575, og må sige at den har et forrygende billede......men ja, CD gengivelsen er ikke noget at skrive hjem om.
M.h.t. hdmi, tror jeg lige at man skal spise brød til.........før at jeg købte DV 575, så & lyttede jeg også til netop DV 668, og ingen tvivl om at den har en bedre lyd end DV 575. Og prøvede også forskellen ml. at køre RGB og hdmi fra denne maskine, og der var da en forskel, men synes faktisk at den var ret minimal...og det selv om jeg testede med projektor/lærred med kun 3.50 m. afstand til billedet, så alle detaljer/forskelle var udpenslede.
Og for lige at gøre lyddelen færdig på DV 668, virkede den på mig som en meget behagelig/lyttevenlig (CD) maskine; en blød men meget klar/ren top, og bunden var meget stram...men virkede ikke som om at den gik ret "dybt".
Mener at det er vigtigt at gøre sig klart hvad der er at man ønsker sig; er det en god og billig all.round maskine m. hovedvægten på surround/billede, er DV 575 er godt valg.
Vil man udover godt billed også have en "fornuftig" CD lyd, er DV 668 er meget fint valg.
Men ønsker man godt billede + rigtig god CD-lyd, er alternativet vist at man køber en DVD maskine samt en decideret CD-spille - for DV 668 har stadig "langt igen" før at man kan snakke om rigtig god hi-fi CD gengivelse - men se, det er jo blot min ydmyge mening 
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |