Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 00:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: DVD til Pioneer PDP-43MXE1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rhovdyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har efterhånden bestemt mig til at købe Pioneer's plasma display til stuen, på baggrund af min vurdering af god billedkvalitet, at den kommer som "rå" skærm uden højtalere (jeg har et omfattende surround anlæg) samt kærestens krav om at fjernsynet SKAL være sort/mørkt, for at passe ind i stil bla bla...

Det eneste jeg mangler er at finde ud af hvilken DVD afspiller der passer godt til... ideen er at den eksterne TV-tuner jeg køber sættes til VGA porten på displayet og tuneren har både TV-stik samt stik til video mv.

DVD'en skal sættes i DVI indgangen, men jeg kan læse i manualen at DVI indgangen (står virkeligt med småt) :

"This unit does not support the display of copyguard-protected video signals."

Så jeg skal vel passe på med hvilken DVD man sætter til ???

Har i nogen bud ?

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Den skærm du har valgt dig er da en industri udgave som typisk hænger i lufthavne osv. Den  model du bør hænge op i stuen er en PDP 435 så undgår de de problemer som feks det du beskriver med DVI'en.

Du ville ikke få en DVD til at vise film på den skærm netop fordi den ikke supporterer kopi beskyttelsen og det hjælper ikke noget at den DVD gør, da begge skal gøre det.

Så med mindre du får den meget billig den plasma så køb den anden. Med meget billig mener jeg betydeligt under de 32K som pdp 435 koster i Dk inkl media boks og væg ophæng/stander. Eller under de 26K som samme pakke koster i tyskland.

Så vidt jeg husker har den skærm du nævner osv bære håndtag osv

Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe

rhovdyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Hej,

Det ved jeg godt. Det jeg leder efter er ligenøjagtig en RÅ skærm. Jeg har surround system mv. så indbyggede højtalere mv. er bare til besvær...

Jeg har brugt lidt tid på nettet nu. Jeg har fundet en Momitsu afspiller som kan sende DVI output i 1024x768, dvs. rent digitalt lige over i skærmens native opløsning. Er der andre der kender afspillere som den ?

Den har også en række andre lækre funktioner kan jeg se (netværks tilslutning mv.)

mvh
/C=

HDfreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2005
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

rhovdyr skrev:

Hej,

Det ved jeg godt. Det jeg leder efter er ligenøjagtig en RÅ skærm. Jeg har surround system mv. så indbyggede højtalere mv. er bare til besvær...

435'eren har ikke indbyggede højttaler. Dem skal du købe ved siden af. 

Til top Vis HDfreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HDfreak

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

rhovdyr skrev:
Jeg har efterhånden bestemt mig til at købe Pioneer's plasma display til stuen, på baggrund af min vurdering af god billedkvalitet, at den kommer som "rå" skærm uden højtalere (jeg har et omfattende surround anlæg) samt kærestens krav om at fjernsynet SKAL være sort/mørkt, for at passe ind i stil bla bla...

Du kan få det samme opfyldt med en Panasonic skærm. De har desuden den fordel at du kan indbygge indgange efter behov - deriblandt DVI med HDCP, eller HDMI. Billedkvaliteten kan godt sammenlignes med Pioneer. Kontrasten er mindst lige så godt, blot med lavere lysstyrke (hvilket omvendt er en fordel for sort-niveauet), og farvedybde osv. er på niveau med Pioneer's.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

HDfreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2005
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Du kan få det samme opfyldt med en Panasonic skærm. De har desuden den fordel at du kan indbygge indgange efter behov - deriblandt DVI med HDCP, eller HDMI.

Det er korrekt MEN DVI/HDMI kortet er ikke kompatiblet med 720p or 1080i @50hz som er vigtigt for pal. Desuden udfylder kortet ikke kravet til HDMI v1.1  standarden.

Til top Vis HDfreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HDfreak

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes