Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 15:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Problemer med progresivt signal. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bigbird
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Har et mindre (stort) problem...

Når jeg ser DVD, afspiller jeg dem fra en NAD T533 DVD via component til min projektor (Hitachi PJ-TX100), og har instillet signal til at blive sendt progresivt.

Progresive scan er så slået fra på projektoren. Og det virker perfekt.

MEN.. Når jeg så vil se DVD på fjernsynet, så kan jeg ikke, da mit fjernsyn ikke kan vise det progresive signal. Det er bare blank skærm, og i det øjeblik at jeg slår progresiv scan fra, så kommer signalet med det samme.

Kan man sætte en box ind imellem som kan fjerne det progresive signal, således at man ikke skal huske at slå det fra hver gang at man har set film via projektoren ?

En anden mulighed var blot at enable progresiv scan i projektoren, og slå det fra i DVDen.. Men hvad er folks erfarringer med det ? Evt nogle som kender Nad T533 og Hitachi PJ-TX100, og kan sige hvilken af disse har den bedste converter ?

Til top Vis bigbird's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bigbird

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

bigbird skrev:
Kan man sætte en box ind imellem som kan fjerne det progresive signal, således at man ikke skal huske at slå det fra hver gang at man har set film via projektoren ?

Nej, det er en begrænsning i afspilleren der gør at den ikke kan sende interlace og progressive ud samtidig. Det er dog muligt der bare er tale om at den ikke kan sende RGB og progressive scan ud samtidigt - prøv med S-video i stedet for scart til TV'et, det _kan_ være det hjælper (jeg er ikke en haj udi NAD afspillere...)

bigbird skrev:
En anden mulighed var blot at enable progresiv scan i projektoren, og slå det fra i DVDen.. Men hvad er folks erfarringer med det ? Evt nogle som kender Nad T533 og Hitachi PJ-TX100, og kan sige hvilken af disse har den bedste converter ?

Igen, jeg kender ikke DVD'en, men de-interlaceren i projektoren er ikke fantastisk. For at være lidt hård: Du kan jo selv afprøve det, hvis det ikke er ringere at køre interlace, så kan du jo bare gøre det - men så bør du faktisk overveje en ny afspiller...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

bigbird
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Overvejer en ny DVD afspiller, da jeg overvejer at skifte hele systemet ud.
Til top Vis bigbird's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bigbird

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes