Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 19:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Yamaha DVD-afspillere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hansson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Jeg skal til at købe en DVD-afspiller, og vil gerne have Yamaha (skal jo passe til min forstærker)

Jeg har fået en god pris på Yamaha's S550, men har før det overvejet en S1500. Den sidstnævnte er dog udgået, men efterfølgeren kommer til maj. forskellen på de to er evnen til at afspille SACD og DVD-A samt ca. 1000 kr.

Så nu vil jeg gerne spørge om hvor vigtigt I mener det SACD og DVD-A er? Er det de ekstra penge værd, og hvor mange titler osv. findes på markedet? For det virker lidt overflødigt at skulle betale så meget mere for noget som ikke rigtig kan bruges.

mvh.

Ch

Til top Vis hansson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansson

Gmork
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Det kan du jo kun selv vurdere.. Hvis du aldrig har tænkt dig at høre DVD-A eller nogle SACD, og "kun" skal bruge den til at se film med, så er det jo dumt at købe den dyre model. Det er selvfølgelig forudsat, at det vitterligt ER den eneste forskel på de to modeller!?!

- Christian

hansson
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig hørt det før, det var nu mere et spørgsmål om hvorvidt det er så fantastisk at det er så meget mere (forholdsvis).

Ch

CRiM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

jeg har haft Yamaha DVDS 1500, og den levere et super billede og er jo næsten lige blevet sat 1000kr ned hos TC pga. den udgår. God billede og god lyd, MEN så holder det også der... der var en masse små ting som

irriterede mig og de er som følgende:

-Progresiv scan slåes til bag på afspilleren, ved hjælp af en lille switch.

-Der er ingen Eject/åben knap på remoten, det forgår ved at holde stop knappen nede.

- Der er ingen spole knapper, der skal man holde kapitel skift knappen nede, og man kan derfor nemt komme til at skifte kapitel i stedet for at spole.

- Så kan den kun spole med 4x eller 32x.

-Når man er inde i filmen, og har glemt at sætte undertekster på. kan du ikke gøre det med subtitel knappen. den kan åbenbart ikke finde ud af det.. så man skal stoppe filmen og starte den igen.. eller gå ud i menuen og sætte det på.

-Fra frabrikke står den til PAL hvilket der ikke er noget galt med, man skal bare lige ind og sætte den til auto. men hvis du gør det, så næste gang du starter den, vil den køre i NTSC som standard og man skal ind og vælge PAL for at få farver på igen, og så vælge auto igen.

Det var vist det, de funktioner jeg nævner ang. remoten har jeg også prøvet om jeg kunne programmer over i min universal remote så jeg kunne eject/åbne på en seperat knap, og spole frem/tilbage på seprate knapper men uden held desværre... derfor valgte jeg at levere den tilbage...

Ved ikke om det er det samme med S550. men hvis det er det, så vil jeg hvis jeg var dig kigge på noget andet..

Til top Vis CRiM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRiM

hansson
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2005 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Tak for info om S1500. Jeg ved ikke om det samme gælder for S550, men jeg ved de bruger mange fælles komponenter. Udover det er S550 lidt nyere, så man kan jo kun håbe at de har fået fjernet de værste børnesygdomme. Ellers er ham jeg køber hifi af dog meget venlig til at bytte tilbage hvis man ikke er tilfreds.

Jeg har lige overført penge til ham og han kommer med den imorgen. Jeg håber virkelig den er lige så god, eller bedre til at afspille CD som min gamle Denon DCD-910A, så jeg slipper for at have den stående. Men som valget af DVD-afspiller måske afslører, så er jeg jo ikke den største Hifi nørd (endnu!!), så der skal ikke så meget til at imponnere mig. Og da jeg i samme omgang får opdateret mit Scart-kabel, så skulle der ihvertfald være en synlig forskel på billedekvalitet.

I en norsk test af S550, har jeg læst at de var meget imponneret over lyd og billede, samt at bruger fladen/OSD var meget bedre på den end på S1500. Så jeg tror jeg bliver tilfreds. Og da min remote til min forstærker virker til DVD afspilleren, kan man måske komme udenom nogen af de problemer (De siger den skal virke til både forstærker og DVD)

Til sidst et sidespørgsmål. Hvad er bedst, Coaxial eller optisk? Altså imellem DVD og forstærker. Er det en smagssag ligesom meget andet herinde, eller er der noget der bare virker bedre? Som ingeniørstuderende ville jeg jo mene at man i det mindste kan opnå større overførselshastigheder i et optisk kabel.

mvh
Ch

CRiM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

du kan finde mange tråde her inde omkring optisk og coaxial kabel, hvis du bruger søge funktionen.

Hastigheden har ikke noget at sige, i det her tilfælde.  Men optisk har den fordel at signalet ikke er modtageligt over for støj, når det er konventeret til lys, og så kan du trække et MEGET lang kabel uden du mister noget af signalet. og så skal man huske at i modsætnig til kobber kabel, er et tynd optisk kabel beder end et tykt.

Men du finder dog stadig folk her inde som fortrækker coaxial, og som kan høre forskel på kabler til 500kr og kabler til 1000kr.

Og det har jo selvfølgelig også noget at gøre med hvor god D/A converteren er i dvd-afspilleren.

Til top Vis CRiM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRiM

hansson
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2005 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Jeg ville bare lige informere Jer om at jeg nu har fået min S550 installeret og prøvelyttet/-set, og indtilvidere er jeg meget tilfreds.

For det første er billedet rigtig godt, det skal dog siges at jeg har et 50Hz fjernsyn, så jeg vil tror jeg er tæt på toppen af hvad det kan præstere.

For det andet er jeg faktisk ret tilfreds med lyden, og efter at have prøvelyttet med ens kabler er CD-afspilleren røget ind i skabet. Der var minimal forskel. Og da det var en af hoved grundene til at jeg vil købe ny, så er jeg jo glad.

Jeg er fint tilfreds med skærmmenuerne, som kan hvad de skal kunne, og som kan vises på dansk. Udover det havde jeg jo læst en del skidt om fjernbetjeningen, og nej den er ikke køn. Men som jeg tidligere skrev, så kan min recieverbetjening også bruges til S550 - Og det virker glimrende. Alle funktioner er selvfølgelig ikke med, men jeg kan tænde/slukke, play og alt det der samt op/ned/venstre/højre og enter, og det er vel strengt taget det man har brug for.

Udvendigt er den jo lige som jeg havde forventet, og selve finishen virker solid. Der kommer de rigtige "glunk" når skuffen kører ud og ind. Man skal slukke helt for lyden og lægge øret ind til den før man kan høre den imens den kører, men med mine lydniveauer har det aldrig været noget problem.

Så alt i alt er jeg rigtig glad for den. Nu står fjernsynet til udskiftning næste gang, samt at jeg vil have DIY-højtalere hele vejen rundt.

Med det så er denne tråd afsluttet for min del.
Ch

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes