| Forfatter |
|
Bek-ser Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 04 April 2005 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har endelig besluttet mig for at købe en plasma, det skal være Pioneer PDP-435FDE.
Hvad angår dvd afspiller og surrondforstærker er jeg lidt i tvivl, valget står mellem DV-668AV-S + VSX-1014-S
eller DV-868AVi-S + VSX-2014i-S
De 2 sidste er lidt dyrere men hvor meget bedre er de? det eneste er måske I.link men hvor vigtigt er det?
Please hjælp mig med mit luksusproblem
|
| Til top |
|
| |
EEK1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 04 April 2005 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
868'eren er en del bedre som CD-afspiller, og kan også opskalere billedet til HD-opløsning (dette er dog kun relevant hvis du opgraderer plasma'en eller supplerer med en projektor)
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
i.Link er Sony's betegnelse for firewire. Denne funktion kun aktuel hvis du har digital camcorder. __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_zk skrev:
i.Link er Sony's betegnelse for firewire. Denne funktion kun aktuel hvis du har digital camcorder. |
|
|
Er det ikke meningen af digital lyd fra SACD og DVD-A skal kunne
overføres via firewire i den nærmeste fremtid? Præcis som med Denon's
Denon Link?
<>function PrivoxyWindowOpen(a, b, c){return(window.open(a, b, c));}
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bek-ser skrev:
| De 2 sidste er lidt dyrere men hvor meget bedre er de? det eneste er måske I.link men hvor vigtigt er det? |
|
|
På overfladen ser 1014 og 2014 ret ens ud, men 2014 har en væsentligt større strømforsyning, hvilket medfører bedre lyd. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Krede :) Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 398
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per_zk,
Det er ikke korrekt. I.link bruges allerede (og er blevet brugt længe) til tabsfri overførsel af DVD-A og SACD. I.link må ikke forveksles med firewire, da det fungerer på helt anden vis. Disse to systemer har kun selve stikket tilfælles. Og nej, det kan heller ikke bruges med en camcorder, det er lyd only.
Og jo, I.link skulle helt klart være værd at benytte sig af hvis man har muligheden for det. Alle de anmeldelser jeg har set bevidner, at denne form for overførsel giver et betydeligt løft i lydkvalitet i forhold til de analoge, coax digitale og optiske forbindelser på samme apparat.
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 01:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
helt enig med Krede + at så slipper du for alle de ledninger, da du ikke behøver andet end I-link mellem DVD og forstærker
Vigtigst er dog at du med 868'eren sluttet til 435'eren via HDMI kan opskalere billedet til 720p eller 1080i, hvilket IMO giver en ret markant forskel til det bedre selvf. også selvom opløsningen på plasmaen ikke er høj nok til at køre fuld 1080i. Du behøver altså IKKE opgradere din plasma, med mindre du ønsker at køre fuld 1080i, men så skal du vist hoste op med en del penge!
Hvad der er årsagen til at det alligevel ser så mgt bedre ud, må du spørge eksperterne om, det har jeg ikke forstand på, jeg ser bare den forbedring det giver og kunne aldrig finde på at spare de penge der er på 668'eren. Forbedringen er som jeg har sagt flere gange før temmelig markant - det kræver hverken lup eller superkritiske øjne at se!
Du kan finde VSX-2014i på tilbud til 6000kr her: http://www.hifi-import.dk/default.asp?show=&cMain=Surrou nd+receivere&cSub=tilbud&id=2449&action=produkt
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt at min camcorder så har i.link 
i.LINK® DV Interface A digital high-speed bi-directional interface which provides Audio/Video communication between two compatible devices. This connection allows for pure digital transfer between devices equipped with an IEEE1394 interface, such as camcorders, digital VTRs, capture cards and PCs. http://www.sonystyle.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store /en/-/USD/SY_DisplayProductInformation-Start?ProductSKU=DCRP C1000&Dept=cameras&CategoryName=dcc_DICamcorders_Min iDVHandycamCamcorders
Krede :) skrev:
|
Per_zk,
Det er ikke korrekt. I.link bruges allerede (og er blevet brugt længe) til tabsfri overførsel af DVD-A og SACD. I.link må ikke forveksles med firewire, da det fungerer på helt anden vis. Disse to systemer har kun selve stikket tilfælles. Og nej, det kan heller ikke bruges med en camcorder, det er lyd only.
Og jo, I.link skulle helt klart være værd at benytte sig af hvis man har muligheden for det. Alle de anmeldelser jeg har set bevidner, at denne form for overførsel giver et betydeligt løft i lydkvalitet i forhold til de analoge, coax digitale og optiske forbindelser på samme apparat.
|
|
|
__________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_zk,
Jamen, det er stadig ikke rigtigt. Du kunne evt. prøve at koble din camcorder til en receiver med i.link (granterer dog ikke for resultatet) Det får du altså ikke meget ud af... Det er korrekt at i.link i tidernes morgen blev skabt af Sony, men det er vigtigt at skelne mellem de forskellige standarder selvom det er svært. I.link standarden til højkvalitetslyd, bliver overført krypteret for at undgå at formatet kan bruges til ripning af DVD-A og SACD. En computer vil af samme grund heller ikke kunne forstå signalet fra en receiver med i.link. De i.link stik du finder bag på receivere og DVD-A/SACD afspillere, er KUN til lyd!
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2005 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ret i at man også bruger til bl.a. SACD og lign. men det firewire bruges mest til er til højhastighedsoverførsel til PC. __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 21 April 2005 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, nej og atter nej!
i.Link er SONYS's varemærke og en betegnelse for 1394a (FireWire) der er udviklet af Apple og sammen med TI. Den bruges både til audio og video. F.eks. står der i.Link på som Sony camcorder, ligeledes gør der på min først Playstation 2.
Det er forkert at skrive at i.Link kun er audio, det er begge dele. At du ikke får noget ud af at smide din camcorder til en reciewer har INTET med sagen at gøre, det er nok fordi din reciewer er audio only.
F.eks. havde SONY også et anlæg der hed LISSA, der anvendte man også i.Link at distribuere audio mellem kilder og forstærker.
Så skulle det vist være på plads.
Venligst,
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 April 2005 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta,
Du skrev: "Det er forkert at skrive at i.Link kun er audio, det er begge dele. At du ikke får noget ud af at smide din camcorder til en reciewer har INTET med sagen at gøre, det er nok fordi din reciewer er audio only."
Det er jo lidt der jeg vil hen. Man finder da ingen hverken forstærkere/afspillere med understyttelse af DVD-A og SACD der kan overføre andet end lyd? Eller tager jeg helt fejl? Mener hverken Sony, Yamaha, Pioneer og hvem der ellers fører i.link standarden på deres hjemmebio-apparater, understøtter andet end overførsel af lyd.
Per_zk skrev jo også at i.link kun var interessant på dv-868 og vsx-2014 hvis man havde camcorder med i.link, så det har da absulot noget med sagen at gøre, at man ikke man sætte sin camcorder til sin forstærker eller afspiller. I min manual til dv-868 står der faktisk direkte, at camcordere ikke kan bruges i.link indgangen på den.
Så jeg forstår altså ikke, at der ikke skulle være nogen forskel på i.link til hjemmebio og camcordere mv?
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2005 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krede du havde grundlæggende misforstået hvad i-link er da du direkte siger at det ikke er firewire. På den anden side er det også forkert at jeg siger det KUN er aktuelt til camcorder. Det skrev jeg fordi jeg troede det var en DVD-optager der var på tale, beklager. Du har jo nok ret i at i.link stikket i forstærkeren ikke er beregnet til camcorder... medmindre det er en passthrough funktion ligesom video input stikkene? __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 03:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
Jeg ledte lige efter det sted hvor jeg har mine oplysninger fra, og nu fandt jeg det endelig.
Svar fra Pioneer Danmark, hvor jeg spurgte om jeg kunne koble en Pioneer receiver vsx-ax5i til min pc via i.link:
Hej Kristian
i-Link (IKKE firewire!) indgangen er normfast standard der også benyttes af andre AV producenter, som f.eks. Sony og Denon (der sært nok kalder den for Denon-link - men den virker fint med i-Link). Selvfølgelig snakker de forskellige mærker sammen når det er samme type forbindelse der bruges.
Men læg mærke til at det ikke er en firewire forbindelse, selvom det er samme type stik der benyttes. Det vil sige at udover at overføre digital multikanals lyd, ikke er andre måder at bruge den.
Så hvis du tilslutter en PC fra en firewire udgang så skal du sikkert fortælle PC'en at den skal agere i-Link
Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg Produktchef Pioneer Danmark
Jeg ved snart ikke hvad jeg skal tro og ikke tro Btw så har Denon-link og i.link er da ikke noget med hinanden at gøre?
Mailen er fra d. 23 marts 2004.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved snart ikke hvad jeg skal tro og ikke tro |
|
|
Det er sådan set meget simpelt: Firewire og i.link er rent fysisk samme stik, men det er ikke samme "sprog". Dvs. har du et produkt der både kan "snakke" Firewire og i.link, så kan du godt koble dem sammen - ellers er de to ting helt forskellige. Du kan sammenligne det med et scart-stik, bare fordi du har to apparater der rent fysisk har samme stik, er det ikke sikkert de passer sammen.
| Btw så har Denon-link og i.link er da ikke noget med hinanden at gøre? |
|
|
Nej, jeg tror Skinbjerg har misforstået at visse Denon apparater har både Denon-link og i.link. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|