Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 00:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: DVI og Panasonic ae300 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
funnyman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 25 April 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Hejs.a

Jeg har overstående projektor og bruger scart scart RGB.

Min Pioneer dvd er uden progressive scan og dvi.

Hvis jeg købte en dvd med progressive scan og dvi, ville jeg så få en overbevisende bedre billede kvalitet?.

Ps. Er DVI bedre en component?

EVt. et råd om køb af dvd.  På forhånd tak. :)

Til top Vis funnyman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af funnyman

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 April 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Du kan ikke bruge ae300 med dvi fra en dvdafspiller da den ikke understøtter hdcp

MVH WRONG

funnyman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2005 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Ahh...vigtigt TIP :)

Hva så med component og progressive scan VS scart Rgb og ingen progressive scan?.

jake51
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 April 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg kørte da med en Yamakawa 375 via DVI til min AE300, så det er noget vrøvl

DVD-afspilleren skal være uden HDCP ligesom AE300

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 April 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Udemærket Jake51.

Jeg ved bare at folk har haft problemer med nyere afspillere der har hdcp. Jeg var ikke klar over at man kunne få afspillere med dvi, uden hdcp

MVH WRONG

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 April 2005 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

funnyman skrev:
Hva så med component og progressive scan VS scart Rgb og ingen progressive scan?.

Forskellen på RGB og en god progressive scan er væsentligt større end forskellen på component og DVI. Så det kan afgjort betale sig, ja. Og ja, afspilleren skal være uden HDCP for at DVI virker, og det er der meget få der er. I den sammenhæng er det så at det er vigtigt at være obs på at forskellen på god og dårlig progressive scan er vigtigere end DVI, så en afspiller med DVI men med en dårlig de-interlacer er ikke nødvendigvis bedre end en afspiller uden DVI, men med en god de-interlacer. Jeg kender ikke Yamakawa'en, så jeg kan ikke udtale mig om dens progressive scan kvalitet. Uanset hvad skal du være obs på at det vigtige ikke er at få progressive scan, men at få en _god_ progressive scan. En afspiller med en dårlig de-interlacer vil faktisk _forværre_ billedet. Der bliver heldigvis længere imellem de decideret dårlige, og de gode bliver billigere og billigere, så faldgruberne er ikke så store som de har været.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

funnyman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

tak for svaret otto :)

Kan i anbefale en dvd med god progressive scan og component ( hvis den fåes til omk. 2000 kr.? )  Jeg har en pioneer nu og den har jeg været godt tilfreds med....Men har pioneer modeller med god progressive scan + component out?

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Sendt: 26 April 2005 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun anbefale Yamakawa - AE300 kombo'en. Billedet står væsentlig bedre end på min Denon 2200 (som nu er solgt).
Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 April 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

HVad med en Panasonic S97?

Går da ud fra den rummer alt hvad en god dvdafspiller nu har brug for i dag?

Kan fåes til billige penge her: http://www.totaldigital.biz/product_info.php/products_id/857

Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2005 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

S97 er en meget fin afspiller, men jeg er næsten 100 % sikker på at den har HDCP. HDCP (Står vel for High definition copy protection) gør at man ikke kan trække et digitalt signal ud af den og lave en kopi. Derfor kræver den en projektor som også har HDCP på DVI eller HDMI indgangen, hvis man vil have et signal.

JEg er faktisk ikke klar over om man kan trække et ikke-opscaleret billede ved AE300's DVI indgang, da det ikke er "High Definition"? Det kunne være at der var nogen andre som vidste noget om det?

Dertil kommer at AE300 skal behandle signalet korrekt - altså visse et korrekt billede. Det gør den eks. ikke ved 720p, men skal have et 768p signal. For at kunne producere et sådan signal kræver det at der er mulighed for fri scalering - det er der på Yamakawaen.

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 26 April 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Køb en BBK DV971H, som kan købes i Sverige via nettet.

Den er et rigtig godt bud på en god, billig maskine med DVI ud uden hdcp http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pid=20763 

Med en opgradering af dens firmware til den nyeste til søstermodellen Oppo DV971H får du en maskine der lige har lagt sig på 2. pladsen i Secrets of Home Theatre and High Fidelitys Benchmark. (OBS tager tid) Kun overgået af Denons topmodel som vistnok koster 25.000,- kr. herhjemme.

Det skal siges at dette kun gælder billedkvaliteten og kun via DVI-out.

Jeg har skrevet det samme i en anden tråd, men jeg er så begejstret for min, at jeg må ud med det.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2005 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Ser ud til at være et vældigt godt bud

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Ja bestemt - med det forbehold at den ikke lever op til det du skriver her:

Don Räß skrev:
Dertil kommer at AE300 skal behandle signalet korrekt - altså visse et korrekt billede. Det gør den eks. ikke ved 720p, men skal have et 768p signal. For at kunne producere et sådan signal kræver det at der er mulighed for fri scalering - det er der på Yamakawaen.

Den kan levere 480p (NTSC) 576p (PAL) samt 720p og 1080i

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 April 2005 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:

Køb en BBK DV971H, som kan købes i Sverige via nettet.

Den er et rigtig godt bud på en god, billig maskine med DVI ud uden hdcp http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pid=20763 

Med en opgradering af dens firmware til den nyeste til søstermodellen Oppo DV971H får du en maskine der lige har lagt sig på 2. pladsen i Secrets of Home Theatre and High Fidelitys Benchmark. (OBS tager tid) Kun overgået af Denons topmodel som vistnok koster 25.000,- kr. herhjemme.

Det skal siges at dette kun gælder billedkvaliteten og kun via DVI-out.

Jeg har skrevet det samme i en anden tråd, men jeg er så begejstret for min, at jeg må ud med det.

Handler det ikke om petitesser i forskelle mellem den og en s97 via dvi/hdmi ? (bortset fra hdcp) Jeg kan da godt se aqt den s97 ikke er testet så godt i SOH, men hva faen  - jagter vi ikke ubetydelige forskelle ?

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2005 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Jo - petitesser - vi er helt enige.

BBK (eller Oppo) er sikkert underlagt de samme begrænsniger som S97. De bruger jo samme deinterlacer, Genesis FLI 2310 (Faroudja), med dens lille tendens til macroblocking (har jeg læst, men aldrig set).

Men nu forstod jeg, at AE300 ikke er hdcp compliant, og det var væsentligt i denne sammenhæng.

Desuden er S97 generelt en hel del dyrere. Bortset fra den for tiden vippes ud til 140-150£ i England, f.eks hos Krishav.co.uk

Jeg er bare imponeret over den lille billige kineser, der stryger til vejrs og overhaler (med en minimal margen) eksempelvis Denon 3910. Så jeg er begejstret over "dvd'ens svar på NAD 3020"

Desværre rykkes indrykket for os Europæere jo lidt af, at netop der hvor Oppoen dumper er i disciplinen "2-2 cadence" som skulle være af større betydning for PAL-folket end for ntsc-brugere. - Men det gør S97 også og er stadig en lækker maskine.

Selv med sit suveræne billede er BBK/Oppo jo heller ikke en high-end maskine. Den udstråler jo ikke kvalitet som de store Denon-modeller, og den menu- og fjernbetjening er på niveau med en Denver fra Harald Nyborg. Men det kan jeg fint leve med når der er mørkt i salen og jeg næsten kan mærke duften af Senator Amidala...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes