Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 07:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Pioneer DV-585 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
IvanG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2005
Status: Offline
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har læst dvd-testen, men hvor kan man købe denne perle af en dvd-afspiller? Nu er det jo ikke den vildeste hifi man køber her, så hvad skal man købe af kabler? Hvis man spørger i hifi-klubben bliver den totale sum af kabler jo hurtigt 700 kr.!!!!

... Men hvor meget er egentlig nok når man snakker denne dvd-afspiller.

Jeg har en Yamaha RXV 650 RDS forstærker og et normalt 32" phillips widescreen tv - ikke fladskærm.

mvh Ivan

Til top Vis IvanG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af IvanG

mjohansson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Den er ganske billig i Tyskland.
Se f.eks. på www.technikdirekt.de €149, vil de have for den.

Men er afspilleren god, kan den det den skal?
Den fik gode ord med på vejen i testen, på næsten alle punkter.

Den kan dog ikke klare "sortere end sort" men er det overhovedet noget der er brug for?
Der er ikke mange afspillere der understøtter det.

Har forresten stort set et setup svarende til dit, 32" Philips 9308 og en Yamaha RXV 650.
Det går fint i dag med min gode gamle Sony dvd, men den er ikke kodefri og er snart døden nær, bl.a. er den blevet hysterisk overfor selv den mindste ridse.

Til top Vis mjohansson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mjohansson

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

mjohansson skrev:

Den kan dog ikke klare "sortere end sort" men er det overhovedet noget der er brug for?

Jeg er en lille smule usikker på hvad man helt præcist går glip af - min logik siger mig at så længe filmene er mastered rigtigt (hvilket man så sandsyligvis ikke kan være helt sikker på), så har det ingen betydning for andet end de test-DVD'er der bruger "sortere end sort" som grundlag for brightness-justering. Det er i hvert fald ikke noget der skræmmer mig væk.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

IvanG skrev:
 Hvis man spørger i hifi-klubben bliver den totale sum af kabler jo hurtigt 700 kr.!!!!

... Men hvor meget er egentlig nok når man snakker denne dvd-afspiller.

Det der er "problemet" er at gode DVD-afspillere er blevet så billige. For 3 år siden kostede en god DVD-afspiller måske 4000,-, og så virkede 700,- som en meget rimelig merudgift for at udnytte afspilleren optimalt. I dag kan du få en tilsvarende, måske endda bedre, billedkvalitet for en tusse, og så virker 700,- for kabler horribelt. Men gode kabler bliver jo ikke billigere af at gode DVD-afspillere bliver billigere, så investeringen i 700,- kabler er hverken mere eller mindre retfærdiggjort ved en 1000,-s afspiller som ved en 4000,-s afspiller.

Jeg vil faktisk gå så langt som at sige at ved tilslutning til almindeligt tv og en digital surroundreceiver, så er du bedre stillet med den bedste DVD til 1000,- plus de bedste kabler til 1000,-, end den bedste DVD til 2000,- med standard-kabler.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes