Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 11:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Nogen der har Philips 9000 endnu? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Jeg havde besluttede mig for at købe en, men læste så en der klagede noget over bruger venligheden. Blandt andet at det skulle tage 25 sekunder fra man trykker play med en CD i til der skete noget.

Er den virkelig så slem?

Jeg håber han havde en fejl behæftiget model. Jeg kan godt leve med at den er lidt langsom, men en reaktions tid på 25 sekunder synes jeg lyder noget i over kanten.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

Kim Frede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 Maj 2005 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt lignende i en svensk tråd, hvor et mindre antal allerede har taget dyret i brug. Ankepunkter "so far" (jeg har ingen mening om emnet - gengiver blot hvad ejerne kommentere på...):

Ikke så pæn som på diverse illustrationer; displayet er ulæseligt/ubrugeligt i praksis; meget skarp lys fra display (generende i mørkt lokale) - kan dæmpes i tre trin men ikke slukkes helt; lang responstid (25 sek. som allerede nævnt) fra Play-tryk til musik; fjernbetjening/modtager er ikke særlig "fleksibel" - man skal pege meget direkte for at få "en reaktion"...

Der er desværre ikke så mange forskellige kommentarer omkring det vigtigste - billede/lyd kvalitet... hvilket kan undre...  

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Sendt: 26 Maj 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Argh, det lyder jo ikke godt. Var ellers fastbesluttet på jeg skulle bestille den i morgen.

Tapeconnection sælger den vist, så Otto må da kunne komme med nogle svar på om det er sandt med at den virkelig er 25 sekunder om det osv osv.

Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Maj 2005 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Kim Frede skrev:

Jeg har hørt lignende i en svensk tråd, hvor et mindre antal allerede har taget dyret i brug. Ankepunkter "so far" (jeg har ingen mening om emnet - gengiver blot hvad ejerne kommentere på...):

Ikke så pæn som på diverse illustrationer; displayet er ulæseligt/ubrugeligt i praksis; meget skarp lys fra display (generende i mørkt lokale) - kan dæmpes i tre trin men ikke slukkes helt; lang responstid (25 sek. som allerede nævnt) fra Play-tryk til musik; fjernbetjening/modtager er ikke særlig "fleksibel" - man skal pege meget direkte for at få "en reaktion"...

Der er desværre ikke så mange forskellige kommentarer omkring det vigtigste - billede/lyd kvalitet... hvilket kan undre...  

Men det er da småting i forhold hvad du får for 4K! HDMI, Farodja og DSD afkodning.
Den nye Yamaha 2500 har lidt samme specs, den er ellers også lækker og den har Ilink ud.

Kim Frede
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2005 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Først og fremmest: Jeg ved ikke om rapporterne er korrekte... glæder mig til at se den i drift "on-my-own". Jeg havde faktisk samme spille i tankerne, så meldinger fra naboo-folket  kom også undertegnede en del på tværs.

Raskolnikov skrev:

Men det er da småting i forhold hvad du får for 4K! HDMI, Farodja og DSD afkodning.
Den nye Yamaha 2500 har lidt samme specs, den er ellers også lækker og den har Ilink ud.

Kunne ikke være mere uenig... for 4K skal slags detaljer bare være i orden... Jeg ved godt at "man bør" fokusere på billedkvalitet, lyd m.v. men de små daglige irritationsmomenter vil jeg altså ikke lægge ryg til for 4K...

Hvis jeg købte en ny Audi til 500K vil jeg blive splittergal af en konstant knirken fra instrumentbordet, eller en raslen fra XXX, osv. Jo højere pris - jo højere krav til "totaloplevelsen"... eller er du uenig?

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Kim Frede skrev:

Jeg har hørt lignende i en svensk tråd, hvor et mindre antal allerede har taget dyret i brug.

Kan vi få et link til denne?

Kim Frede skrev:

Personligt er jeg ikke i tvivl om at den kan levere et godt billed og lyd. Den tidligere model er såvidt jeg kan forstå, også kendt for at klare det rigtig godt.

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Maj 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Kim Frede skrev:

Kunne ikke være mere uenig... for 4K skal slags detaljer bare være i orden...

Nu er der vel også forskel på, om der er tale om fejl (knirken i instrumentbrættet) eller det blot er maskinens normale funktionsmåde. Jeg ville selv synes det er irriterende at skulle vente 25 sek. på en afspiller (ud over de 20 minutter det tager at komme igennem menuerne på en gennemsnitlig dvd-skive), men på det punkt tror jeg altså ikke, at det bliver bedre med en dyrere afspiller.

Sagen er vel, at den laver noget i den tid, det tager, og som har betydning for lyden?

I hvert fald har jeg oplevet mange dyre lydafspillere, som tager årevis om at læse skiven, fx. Arcam DV29, Meridian cd-afspillere (de bruger en buffer, der tager tid) og Denon A11.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Maj 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Insaniac skrev:

Tapeconnection sælger den vist, så Otto må da kunne komme med nogle svar på om det er sandt med at den virkelig er 25 sekunder om det osv osv.

Jeg har ikke lige taget tid, men det tager et pænt stykke tid, ja.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 Maj 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:
Nu er der vel også forskel på, om der er tale om fejl (knirken i instrumentbrættet) eller det blot er maskinens normale funktionsmåde.

Man kunne måske sammenligne med en dieselmotor der skal forvarme. Det er væsentligt rarere at undgå, men det er ikke en fejl at det er sådan. Jeg er principielt enig i at det er for dårligt at den er så langsom, men hvis alternativet er at betale mere eller købe en ydelsesmæssigt ringere afspiller til samme pris, så må man jo vurdere hvad man vil. Hvis man vil have en afspiller der er lige så hurtig som f.eks. de gængse Pioneer modeller, så kan Philips'en ikke anbefales.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Fint nok at det så der ikke er helt ualmindeligt for bedre afspillere stiller det i et andet lys.

For mig var valget af Philips for at få bedre lyd, min nuværende DVD har DVI og laver et godt billede. Hvis jeg beslutter mig for Philipsen er det nu et bevidst valg. Hvis jeg bare havde fået den hjem, tror jeg at 25 sekunder og lignende lange svar tider ville blive en konstant irritation. Hvis det var 5-10 sekunder ville jeg ikke betænke mig.

Så nu må jeg i tænke boksen.

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Bluesky: Er fuldstændig i samme situation som dig. I længden tror jeg 20-25 sekunder er godt trættende. Må overveje om det så bliver den jeg vælger.

Hvad findes der af alternativer med god lyd og godt billede? Skal have HDMI udgang.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Maj 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Den nye Yamaha 2500 og Denon 3910. Så er der de store Pioneer.
Der kommer også snart en ny Sony ES men den bliver nok dyr!

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Der er flere muligheder en

Panasonic S97
Samsung har også en.

Selv har jeg Yamakawa 375 som med DVI til min Sanyo Z3 står flot. Lyd til film har også fået et lille løft i forhold til min gammel Pioneer DVD afspiller. Så den er skam ikke dårlig. Men i forhold til resten af mit anlæg er den til CD afspilling nok ikke oppe til resten af anlæget.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 Maj 2005 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Bluesky skrev:

For mig var valget af Philips for at få bedre lyd, min nuværende DVD har DVI og laver et godt billede.

Så ville jeg da ubetinget købe en ren CD-afspiller. Yamaha CDX 596 er billig, lyder godt (bedre end DVP9000), og er lynhurtig i betjeningen.

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2005 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Jeg skal lige have slået noget fast ang 9000S. Er det kun ved cd den er langsom eller er det også ved dvdfilm?

Kim Frede
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2005 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

Bluesky skrev:

Kan vi få et link til denne?

Naturligvis: http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?showtopic=70853&h l=philips%209000&st=240&searchtime = Lang tråd på 10 sider - side 9-10 er hvor ejerne tager fat på deres oplevelser...

Kim Frede
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2005 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:
I hvert fald har jeg oplevet mange dyre lydafspillere, som tager årevis om at læse skiven, fx. Arcam DV29, Meridian cd-afspillere (de bruger en buffer, der tager tid) og Denon A11.

Meget muligt at dette er "standarden" og at man "må leve med det". Jeg vil sagtens kunne leve med visse af dem - mit argument er "totaloplevelsen". Jeg vil blot fremhæve, at vi her har nogle udsagn fra ejerne omkring "detaljer", som de irriteres over... Og jeg vil på den baggrund derfor tage maskinen nærmere i øjensyn før jeg anskaffer den.

Og så er det i og for sig fuldstændig irrelevant at andre tilsvarende maskiner også gør det... det gør det ikke ok. Det vil blot betyde at jeg ville overveje andre veje...

Sammeligningen med dieselmotoren er udmærket (mht. at den "skal forvarme"). Samtidig er der så en konstant knirken fra instrumentbordet og en trækken fra sideruden .

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Sendt: 27 Maj 2005 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Kim Frede skrev:

Og så er det i og for sig fuldstændig irrelevant at andre tilsvarende maskiner også gør det... det gør det ikke ok. Det vil blot betyde at jeg ville overveje andre veje...

Hvis det får dig til at overveje andre veje, fx. en særskilt cd-afspiller, er det vel ikke irrelevant? Min pointe var bare, at hvis du forventer hurtig responstid fra en afspiller med mange formater, er det måske ikke en alt-i-een-afspiller, du skal gå efter.

Jeg gider heller ikke vente 25 sek., og af samme grund har jeg en cd/sacd-afspiller til lyden samt en dvd-afspiller til dvd.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2005 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Så dvs den er kun 25 sekunder om det ved afspilning af cd? Den er hurtig nok ved DVD eller hvad?

For hvis det kun er ved CD så er jeg sq ligeglad. Hører alligevel altid kun radio.

Torben71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 27 Maj 2005 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg modtog min DVP 9000 med DHL i går, og vil gerne foretage tidsregistering af hhv. DVD, CD og SACD indlæsning. Jeg vender tilbage senere i dag.

For øvrigt. Den er sgu lækker.

Til top Vis Torben71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben71

Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum