Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 01:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Oppo DV971H - Hvorhenne? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Hej!

Hvor ***** kan man købe en Oppo DV971H i DK eller Tyskland? Synes ikke jeg kan finde noget på diverse søgemaskiner.

Kender nemlig ikke prisniveauet, men den skulle være værd at overveje. Måske skulle jeg snuppe den fremfor Philips 9000S som Pixmania får på lager d. 10/6.

Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Den er meget interessant. Jeg har selv købt min i den svenske udgave, BBK 971H.

Mere om det her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23323&P N=2

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Den tråd kan jeg godt huske jeg har læst før

Lyder ganske interesserant. Der står den er sølv på Hembiobutiken, men den ser sq ikke særlig sølv ud?!

Hvordan er den ellers at høre musik på?

En anden ting er jo at den kun har DVI og ikke HDMI. Hvis jeg nu køber et stik med DVI i den ene ende og HDMI i den anden, er det så muligt at lave længere kabeltræk end de ~5 meter som siges at være det kritiske punkt for DVI?

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

Her kan du se hvor sølv (eller sølle) den ser ud :

http://www.oppodigital.com/opdv971h_images.html

Musik - det aner jeg ikke. Den føder en billig Sony receiver med digitalt signal og jeg bruger den kun til film.

Du kan ikke vinde HDMIs fordel ved længere kabletræk, hvis du har DVI undervejs. Det er den "ringeste" standard, der sætter grænsen.

Derfor sidder min klos op ad projektoren og har til gengæld et langt coaxkabel til receiveren.

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Ævkay, så tror jeg bare jeg må holde mig til min Philips 9000S.

Den ser ellers lækker ud.

Kim Frede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke en adresse i Tyskland - der er flere svenske butikker der forhandler den, men jeg er usikker på omkostningerne ved at sende til DK (hvis de overhovede gør det).

Du kan dog finde den i Holland - prøv følgende: http://www.livingcinema.nl/catalog/index.php - de har en engelsk sprogede side - klik på det lille engelske flag i nederste højre hjørne. Man kan betale via PayPal eller via forudbetaling.

Jeg har aldrig handlet der - kender ikke serviceniveau, fragtomkostninger m.v.

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Nogen der har fundet andre steder, der sender denne afspiller til DK?

Man kan købe den med kreditkort fra Oppos amerikanske side, hvor den inkl.  forsendelse koster lidt over 1500. Dertil kommer så told/moms. Hvor meget kan det blive på den?

De skriver på den amerikanske side, at afspilleren kan tage 240V, og da den tager PAL, burde der vel ikke være andet end tolden, der skulle holde een fra at købe den fra USA, eller overser jeg noget?

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Jeg mener at www.inwarehouse.se/hemma  tilbød mig at sende den (BBK) til DK for 400,- SEK så totalprisen ville blive 2195,- SEK, svarende til ca 1790,- DKK.

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:
Jeg mener at www.inwarehouse.se/hemma  tilbød mig at sende den (BBK) til DK for 400,- SEK så totalprisen ville blive 2195,- SEK, svarende til ca 1790,- DKK.

Kan du huske, hvilken betalingsmetode, der var på tapetet ved den mulighed? Fordelen ved den amerikanske side er, at de tager kreditkort.

- nogen der kender toldsatsen på en dvd-afspiller (har tidligere fået et lærred fra USA, men ved ikke, om %-satsen er den samme - på projektorer er den fx ikke så høj, vistnok).

Et par spørgsmål:

1. - virker betjeningen ok? Jeg har i forvejen en Yamakawa og den er virkelig ringe på (fjern-)betjeningssiden.

2. - har den meget skarpe displays eller lys, der ikke kan slukkes? det kan irritere meget i et mørkelagt rum.

3. - hvad bruger du den sammen med? (jeg skal i givet fald bruge den med en Hitachi TX-100)

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Juni 2005 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

Insaniac skrev:

Ævkay, så tror jeg bare jeg må holde mig til min Philips 9000S.

Den ser ellers lækker ud.

Synes det er en sjov bagatel du hænger dig i - hvis ikke du kan trække kablet længere end 5 meter, er den ikke aktuel?? Hvor tit har man behov for så langt kabeltræk?

Nu er det jo ikke sådan at når du kommer over 5 meter, så forsvinder billedet. Degraderingen af kvaliteten bliver først rigtig tydelig over 7-8 meter. HDMI er ikke overlegen i den forstand, det er "bare" DVi med lydsignal, dvs. overførsel af Dolby Digital og DTS i multikanal! Det er lettere med lange kabeltræk, men læs lige nedenstående - problemet er ikke SÅ stort:

"DVI emerged as the preferred connector because it’s purely digital. This means the integrity of the video signal remains true through any transmission, even long distances. You may have heard that DVI is limited to 5-meters in distance, according to the DVI 1.0 specifications. But with solid soldering techniques, using low capacitance, thicker DVI cables and fiber optic interface technologies, the distance of DVI transmission is not limited and can extend as far
as 500-meters from the source to the display."

Så det kan sagtens lade sig gøre - man skal bare finde det rigtige!

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Ronin: På mit lille 14kvm værelse skal jeg trække 10 meter så der må da være andre, som bor for sig selv, der bliver nød til at trække længere, medmindre man tager kablet i fugleflugt fra dvdafspiller (for mit tilfælde under lærredet) til projektor.

Det ville bare være noget knald at købe dvdafspiller og det hele hjem for at finde ud af at jeg så ikke kan have min dvd der hvor jeg har købt møbel til og alt det andet står.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Juni 2005 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Jeps, jeg kan godt se dit problem, men som du kan læse i teksten, jeg copy&pastede, så drejer det sig om at købe et rigtig godt kabel - så skulle problemet være minimalt. Supra har blandt andet nogle gode løsninger.....

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Ja, kunne godt være jeg skulle overveje det, for jeg kan godt lide dens design og har jo fået ret gode anmeldelser, samt en fornuftig pris. Sparer trods alt omkring 1000kr hvis jeg køber den fremfor en Philips 9000S. Det kunne jo bruges på kablet evt.

Hvordan er den at afspille musik på og klarer den backups dvder (DVD-R) uden problemer?

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2005 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Jeps, jeg kan godt se dit problem, men som du kan læse i teksten, jeg copy&pastede, så drejer det sig om at købe et rigtig godt kabel - så skulle problemet være minimalt. Supra har blandt andet nogle gode løsninger.....

Tjahh..det er i princippet rigtigt, men fra hvad jeg har kunnet stykke sammen af folks erfaringer herinde, er det ret uforudsigeligt, hvordan en konkret kombination af afspiller/projektor reagerer på dvi-kabler, selv af god kvalitet. Og da vi ikke ligefrem er omgivet af butikker med stort udvalg af dvi-kabler, må man ofte købe dem over nettet og risikerer således at skulle returnere flere kandidater.

Jeg har kun dvi på min projektor, men havde jeg een med hdmi, ville jeg klart købe en afspiller med hdmi også, specielt når der efterhånden er gode kandidater til at betale. Og med projektorsetups kan 5 meter meget hurtigt få ben at gå på.

Insaniac: når du spørger til lyden, betyder det så, at du har tænkt dig at bruge den til cd-afspiller, eller er det udelukkende dvd, du tænker på at bruge de analoge udgange til?

- jeg overvejer selv Oppo'en, men det ville jeg ikke gøre, hvis jeg var afhængig af de analoge lydudgange. På det punkt tror jeg Philips-maskinen er klart overlegen ('tror' betyder her, at jeg har hørt dens forgænger 963, og den lød klart bedre end de fleste dvd-afspillere, mens Oppo og andre Kina-mærker generelt lyder dårligt på de analoge udgange).

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2005 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:

Insaniac: når du spørger til lyden, betyder det så, at du har tænkt dig at bruge den til cd-afspiller, eller er det udelukkende dvd, du tænker på at bruge de analoge udgange til?

Har lige læst nogle svenske tråde og der har folk generelt problemer med at opscalere højere end 7xx vistnok, når de har kabeltræk fra Oppo via DVi på mere end de 5 meter.

Ang det med lyden, så tænkte jeg både i forbindelse med dvd, men også som cd-afspiller. Jeg hører måske max 1 times cd om ugen på mit anlæg, for ellers kører jeg musikken over computeren, så det siger lidt om hvor lidt jeg har tænkt mig at bruge dvdafspilleren som cd-afspiller, men vil da derfor stadig godt have at den er god på det område, hvis jeg en dag ændre tendens og spiller flere cd´er.

Mener at Otto har udtalt sig om at lyden på Philips 9000S er klasser bedre end fx Panasonic S97, så når alt kommer til alt, så tror jeg bare jeg bliver ved min bestilling af 9000S.

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2005 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:
...Kan du huske, hvilken betalingsmetode, der var på tapetet ved den mulighed? Fordelen ved den amerikanske side er, at de tager kreditkort...

Jeg husker ikke med sikkerhed, men tror nok kreditkort var en mulighed. - Send dem en mail - det gjorde jeg. Jeg valgte dog at købe den hos Hembiobutiken, da de havde den på lager på det tidspunkt.

Et par spørgsmål:

1. - virker betjeningen ok? Jeg har i forvejen en Yamakawa og den er virkelig ringe på (fjern-)betjeningssiden.

Jeg har dvd'en stående oven på projektoren og den reagerer fint (og lynhurtigt  -den Mediatek-chip kan altså noget), bare jeg peger (altså med remoten) mod lærredet - 'nuff said?

2. - har den meget skarpe displays eller lys, der ikke kan slukkes? det kan irritere meget i et mørkelagt rum.

Ja - jeg tror ihvertfald ikke det kan slukkes, men da den står bag mig, har jeg ikke selv problem med det. Jeg kan om ønsket tage og sende et billede af det.

3. - hvad bruger du den sammen med? (jeg skal i givet fald bruge den med en Hitachi TX-100)

Sammen med min elskede BenQ PE7800 - En killer-combo til prisen. Jeg tror også den vil gå fint i spænd med din TX-100.

dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2005
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Spec's på OPPO/BBK DV971H ser gode ud - og div. anmeldelser/reviews/tests får den til at lyde som et fantastisk godt køb til prisen.
Sådan én vil jeg også godt købe. Men hvor? - prisen på den hollandske site er lige i overkanten. Priserne på de svenske sites er ok - men de vil ikke sende til DK.
Er der nogen, som har en god idé?
Boye hentede sin "over broen" - det er selvfølgelig en løsning, men jeg bor i det nordlige jylland, så det er ikke en særlig god løsning for mig.
Er der flere, som er interesseret i at købe en DV971H? - Så kan vi måske i fællesskab finde ud af en løsning?
Til top Vis dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dude

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

JBL Ti-5000 herinde fra har lige købt en. Hvor han har fået den fra, ved jeg ikke.

dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2005
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg bestilt den i Holland - nu håber jeg bare, at den lever op til sit rygte...
Til top Vis dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dude

leecher
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Philips 9000S har ikke ligefrem fået de bedste anmeldelser på AVSforum..

Den skulle bl.a. Faile Blacker Than Black, være laaang tid om at starte afspilning og desuden kan man ikke dimre det skarpe blå lys fra fronten.

Til top Vis leecher's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af leecher

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes