Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 08:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Med eller uden PAL/NTSC-progressive? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
snebolle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 18 September 2003 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg overvejer at købe en Sony DVP-NS930V men der er 2 forskellige. En med PAL/NTSC-progressive og en uden.

Jeg vil købe en Sony FQ85 og nu kommer mit spørgsmål så. Kan jeg bruge PAL/NTSC-progressive til noget med det fjernsyn? Det er jo dumt at købe en dyrer dvd hvis jeg ikke kan bruge det til noget..

Håber nogen har forstand på det!

Til top Vis snebolle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snebolle

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 September 2003 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Hvis fjernsynet ikke har komponente indgange, tror jeg ikke du har mulighed for Prog. scan. Jeg tror ikke at dit ovennænte fjernsyn har det, men jeg er ikke 100% sikker.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 September 2003 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

snebolle skrev:

Hejsa,

Jeg overvejer at købe en Sony DVP-NS930V men der er 2 forskellige. En med PAL/NTSC-progressive og en uden.

Jeg vil købe en Sony FQ85 og nu kommer mit spørgsmål så. Kan jeg bruge PAL/NTSC-progressive til noget med det fjernsyn? Det er jo dumt at købe en dyrer dvd hvis jeg ikke kan bruge det til noget..

Håber nogen har forstand på det!

Nu er PAL/NTSC-progressive jo altså ikke det eneste der skiller dyrere dvd-afspillere fra billige, og ikke om jeg fatter hvorfor det vejer så tungt i folks beslutninger - måske fordi det lyder "smart"?

930´eren har en suveræn billed-del og den finder du ikke tilsvarende i en model eller to mindre - PAL-progressive eller ej, er billed-delen stadig det vigtigste. 930´eren er også en tand bedre til SACD-afspilning, og har betydeligt bedre audio-kredsløb end dens lillebror!

Køb den med sindsro, og tag Pal/NTSC-progressive som en bonus - uanset får du jo nok brug for det en dag!

snebolle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 September 2003 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Ronin > jeg aner ikke hvad PAL/NTSC er så det vejer ikke tungt i min beslutning :-) Det var også lidt derfor jeg spurte omkring det.

Prisforskel er også kun på 270 kr. så jeg snupper NS930. Efter hvad du har skrevet er der jo heller ingen tvivl.

Til top Vis snebolle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snebolle

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 September 2003 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv 930´eren....den er meget fin....har dog ikke leget så meget med den, da jeg ikke har så mange skiver.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes