Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 01:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: S97, Z3 og indstilling? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg har netop modtaget min S97 fra TC. Designet overrasker mig, men synes faktisk godt den kan gå til min SR5500.

Jeg skyndte mig selvfølgelig at tilslutte den, for at tjekke kvaliteten ud. Ligesom med 9000S sker der en pixelering i hovedet på folk. Præcis det jeg frygtede, men måske forventer jeg bare for meget fordi jeg har læst så meget om folk der bare er 110% tilfredse med Z3 og S97/9000S billedekvaliteten, og så har jeg ubevidst skruet mine forventninger for højt op. Sammenligner jeg nemlig med min Nintaus 9901 via discount S-VHS så er der ingen pixeleringer, men dog så bare et generelt mindre skarpt billede, hvor der på S97 via HDMI er mere fokus på det hele og skarpere farver, men så til gengæld lidt pixelering.

Overgangen i kvalitet fra 9901 til S97 var ikke ligeså tydelig som fra 9901 til 9000S, så måske leverer 9000S en anelse bedre billede. Det må jeg lade profferne om at uddybe hvis det er tilfældet, da det bare var mit første indtryk.

Den pixelering jeg snakker om, er det noget i andre med 9000S/S97 og Z3 har oplevet? Er det bare en indstillings-sag så det forsvinder og hvordan indstiller jeg bedst muligt? Jeg har DVE at ligge, som jeg ikke har taget hul på endnu. Er nemlig i tvivl om jeg skal indstille i aften da jeg flytter hjemmefra om en måned, eller om jeg bare skal indstille til den tid? Hvad synes I?

En anden ting er at jeg kan se at på S97 hedder det 750p? Hvorfor det? På 9000S og andre jeg har hørt omtale de der opløsninger, så hedder det da 720p?

Håber I kan hjælpe mig med at få svar på de løse ender

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Hvor tæt sidder du på billedet? Mener du ikke bare, at du kan se pixels, hvis du kommer tæt på eller er det en decideret forkert pixellering, der er tale om?

Når billedet bliver skarpere, træder de enkelte pixels selvfølgelig også klarere frem, hvilket også er grunden til, at nogen foretrækker at defokusere linsen en smule, så man ikke ser så meget screen door effect. En bedre løsning er nok at gå længere væk.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2005 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Vanderlay: Jeg sidder ca 2,8 meter fra 81" på mit nuværende værelse. Pixeleringen er kun i kanten af hovedet på folk. Derudover synes jeg fx baggrunden, hvis man fx ser Matrix 2 motorvejsscenen hvor Trinity hopper op på motorcyklen og så ser himlen der, så er det meget grumset i det.

Nu når jeg kører HDMI skal den så stå på RGB eller det der yY-ting som component kører med (progressive) ?

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2005 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Har lige set lidt film på den og der er kvaliteten generelt helt i orden. Jeg fik måske ikke uddybet det med pixelering godt nok, for det er kun ved bestemte scener det opstår. Fx i græsscenen (scene 21) i Star Wars Episode II, der er der meget pixelering rundt om Anakin og Padmes ansigter.

Men hvad med det 750p vs 720p? Og skal den stå på RGB eller progressive?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes