| Forfatter |
|
Kasper76 Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 10 August 2005 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken en skal man vælge....
Jeg har kik på panasonic s97 samt denon 2900... Denonen er uden hdmi men bedre på lyden sådan som jeg har forstået det.
Er udviklingen gået så stærkt at det billedetmæssigt bedre kan svare sig at købe panasonicen?
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 11 August 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper76 skrev:
|
Er udviklingen gået så stærkt at det billedetmæssigt bedre kan svare sig at købe panasonicen? |
|
|
Hvis du ikke har brug for eller kan undvære digital udgang tvivler jeg
på, at S97 har bedre billede end 2900. Specifikationer er ikke alt, og
her tænker jeg på videodac'en, som på papiret er bedre på S97. Har selv
(haft) dvd2900, så den kender jeg rigtigt godt, og på componentudgangen
er den svær at slå.
Hvilket display skal afspilleren bruges sammen med?
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Kasper76 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2005 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt undvære digital udgang, hvis hvis hvis altså component står bedre
Der er meget delte meninger på dette område...
Det er en afspiller til 3.500 mod en afspiller til 10.000....
Det skal kobles til pioneer palsma 43 fde
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 12 August 2005 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper76 skrev:
|
Jeg kan godt undvære digital udgang, hvis hvis hvis altså component står bedre
Der er meget delte meninger på dette område...
Det er en afspiller til 3.500 mod en afspiller til 10.000....
Det skal kobles til pioneer palsma 43 fde
|
|
|
Jeg ville kikke efter en med hdmi udgang f.eks 2910
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
Kasper76 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2005 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Panasonic s97 har hdmi og ser på spec. ret overbevisende ud!!
Men ja, jeg har overvejet 2910'eren men den koster også 6.000,-
Panasonic 1500,- samt 2900'eren til 3500,- brugt naturligvis...
|
| Til top |
|
| |
Dean M Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 16 August 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
pioneer palsma 43 fde
nice !!! skal vi så se bold hos dig i morgen ???
vh Dean
palsma 
__________________ "I've got seven kids. The three words you hear most around my house are 'hello,' 'goodbye,' and 'I'm pregnant."
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 16 August 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo lidt svært at vægte lyd versus billede på dine vegne, men på billedsiden vil jeg blive overrasket, hvis en Denon 2900 giver bedre billede via component end Pana'en gør via HDMI. Eller rettere, jeg ville klart vælge sidstnævnte.
Omvendt har Denonen sikkert bedre lyd. Skal du bruge de analoge lydudgange eller sender du lyden digitalt til en receiver?
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 31 August 2005 kl. 05:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg spurgte i hifiklubben om der kunne svare sig at købe en 2910´er imod den 2900 jeg har, da jeg så ville køre Hdmi, til mit Pana PV500, og der sagde han at jeg ikke ville vinde noget ved, og at 2900 i øvrigt er en bedre maskine, hvilket man kan se opbygninsmæssigt.
|
| Til top |
|
| |
Kasper76 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2005 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
| Jeg spurgte i hifiklubben om der kunne svare sig at købe en 2910´er imod den 2900 jeg har, da jeg så ville køre Hdmi, til mit Pana PV500, og der sagde han at jeg ikke ville vinde noget ved, og at 2900 i øvrigt er en bedre maskine, hvilket man kan se opbygninsmæssigt. |
|
|
Denonen står bedre på billedet end panasonic. component vs hdmi. Denonen leverer samtidig et overbevisende lydbillede der gør klasseforskellen komplet. specs er åbenbart ikke alt.
|
| Til top |
|
| |
9els1 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 09 September 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et PANA PV500 plasma med S97 dvdafspilleren der er tilsluttet med HDMI, og jeg kan uden at blinke med øjnene sige at det billede er bedre end det billede jeg fik da jeg tilsluttede en lånt Denon 2900 med komponent tilslutning...men det er selvfølgelig en smagssag...
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 09 September 2005 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en S97 tilsluttet min Z3. Den leverer en glimrende billede, synes jeg. Nu kender jeg dog ikke omtalte Denon 2900. __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 09 September 2005 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
| Jeg spurgte i hifiklubben om der kunne svare sig at købe en 2910´er imod den 2900 jeg har, da jeg så ville køre Hdmi, til mit Pana PV500, og der sagde han at jeg ikke ville vinde noget ved, og at 2900 i øvrigt er en bedre maskine, hvilket man kan se opbygninsmæssigt. |
|
|
Ret interessant påstand som desværre ikke overrasker når den kommer derfra - jeg fik at vide af en af de knap så teknisk vidende i Hifi Klubben i Aalborg at DVi og HDMi ikke var bedre end komponent. Desværre havde han ikke selv set det i aktion men bare hørt det fra en anden
Faktum er dog at DVi i den grad er bedre og det samme HDMi såfremt overførslen sker fra en ordentlig maskine - ordentlig er dog ikke nødvendigvis ensbetydende med dyr. Folk har et fejlagtigt billede på det punkt - jeg har set Denon DVD-2900 mod Panasonic DVD-97 og Panasonic´en overgik Denon´en på detaljering, skarphed og dybde i billedet. Sammenligningen gik også på den progressive udgang og her var der knap så store forskelle - intet kunne dog på nogen måde overbevise om at man skulle smide dobbelt så mange penge for 2900. Det havde været mere spændende at hive 2910 ind istedet fordi den netop har den udgang der i fremtiden er spænding i at satse på, nemlig HDMi.
Det største problem indirekte er nok nærmere at når det er en Panasonic, så kan den da umuligt være bedre - også sammenlignet med en nu udgået Denon-model.....?? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 09 September 2005 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper76 skrev:
|
Jeg har kik på panasonic s97 samt denon 2900... Denonen er uden hdmi men bedre på lyden sådan som jeg har forstået det.
Er udviklingen gået så stærkt at det billedetmæssigt bedre kan svare sig at købe panasonicen?
|
|
|
Denon er bedre på lyden via analog-udgangen, men skal du bruge det?
Er det udelukkende billedet, er Panasonic´en bedre - det var ihvertfald resultatet da jeg sammenlignede dem. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Kasper76 skrev:
|
|
|
|
Er det udelukkende billedet, er Panasonic´en bedre - det var ihvertfald resultatet da jeg sammenlignede dem.
|
|
|
Hej du.
Så du Pana'en på scarten mod Denon'en på scarten? En ret interessant duel i mine øjne, da jeg tidligere har haft en DVD2900, og nu overvejer en Pana s-97. Den skal smide HDMI til mit LCD tv, og scart til min CRT projektor. På HDMI'en har den vundet en del anerkendelse, men kan ikke rigtigt finde noget konkret om dens scart-performance.
Kan du hjælpe der? :] __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes også da var interessandt svar fra HFK da jeg jo gav ham muligheden for at sælge mig et nyt produkt. Men jeg beholder den nok, da jeg synes lyddelen er glimrende, og jeg bruger den meget.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
powda skrev:
Ronin skrev:
Kasper76 skrev:
|
|
|
|
Er det udelukkende billedet, er Panasonic´en bedre - det var ihvertfald resultatet da jeg sammenlignede dem.
|
|
|
Hej du.
Så du Pana'en på scarten mod Denon'en på scarten? En ret interessant duel i mine øjne, da jeg tidligere har haft en DVD2900, og nu overvejer en Pana s-97. Den skal smide HDMI til mit LCD tv, og scart til min CRT projektor. På HDMI'en har den vundet en del anerkendelse, men kan ikke rigtigt finde noget konkret om dens scart-performance.
Kan du hjælpe der? :]
|
|
|
Forskellen var ikke kæmpestor, men billedet var lige en anelse skarpere og mere finkornet på Pana´en. Over HDMi rykker den - her kommer billededelen virkelig til sin ret.
I ren to-kanals stereo er Denon´en en hel del bedre.... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skulle undre mig meget hvis ikke HDMI/DVI står bedre og skarpere end component. Det er ihvertfald ikke lykkedes mig at justere componet til et bedre billede på nogle af de ting jeg har prøvet det på og det er ikke så lidt efterhånden. Jeg har en A11er som har været tilsluttet en Z2er, Z3er og sidst en Infocus 7205. På alle 3 PJ´s er dvi klart bedst.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
powda skrev:
Ronin skrev:
Kasper76 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Hej du.
Kan du hjælpe der? :]
|
|
|
Forskellen var ikke kæmpestor, men billedet var lige en anelse skarpere og mere finkornet på Pana´en. Over HDMi rykker den - her kommer billededelen virkelig til sin ret.
I ren to-kanals stereo er Denon´en en hel del bedre....
|
|
|
Takker. Så bliver det Pana'en. Der sidder en Denon s10'er og glor på mig på stereobænken, så at den ikke er helt oppe i gear i den henseende, er mig ligemeget. :] __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |