| Forfatter |
|
hansen14 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|

Hej alle
Jeg har for få dage siden investeret i en DVD optager (Philips DVDR-80). Derudover har jeg en almindelig DVD afspiller(Pioneer DV 747A). Jeg kunne så godt tænke mig at overspille DVD film, men problemet er at langt de fleste DVD efterhånden er kodet. Det betyder at jeg ikke kan overspille særlig mange film, og det er lidt ærgeligt.
Men jeg har så hørt at det er muligt at købe noget der hedder "copy protection eliminator"/ DVD descrambler box.... eller noget i den retning. Det er vist et kabel af en eller anden art, der gør at man kan overspille fra DVD til DVD. Men er der nogen der ved hvor præcis det er muligt at købe et sådant kabel, og til hvilken pris? Der er også en der har sagt, at der er nogen (på Nørrebro i KBH) som kan lave et eller andet med DVD afspilleren, så det vil være muligt at overspille.
Jeg håber der er en af jer der ved noget, da jeg er ved at være desparat...
Mvh Jesper
|
| Til top |
|
| |
claus64 Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil lave rigtigt gode kopier/backups af dine DVDer holder det ikke at bruge en stationær dvdoptager i mine øjne. Køb i stedet en DVD brænder til PCen (de ligger på en tusse) og så ripper du filmen, evt med menuer, re-encoder den og brænder den over på en DVD. Tro mig, det er MEGET bedre!
|
| Til top |
|
| |
hansen14 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for rådet. Men da jeg kun har en pentium 233 Mhz fra før ruder konge var knægt, og som ikke altid virker som den skal, kan det ikke betale sig, at købe en DVD brænder til den. Så skal jeg ud og ofre penge på en nyere computer, og det rækker økonomien ikke rigtig til i øjeblikket.
Det vil sige, at jeg stadigvæk gerne vil have svar fra nogen, der ved hvor kan kan købe en "kodebryder", og helst så billig som muligt.....
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper
Det du simpelthen skal gøre er at lade installere en såkaldt Keymaster i din Pioneer DV 747A så kan du både ændre regionskode samt slå Macrovision fra, det er Macrovision der gør det umulig at overspille direkte til din DVD-optager da det får videosignalet til at overstyre. Omtalte ændring af din DVD-afspiller koster ca. 500 kr.
|
| Til top |
|
| |
hansen14 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2003 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da en dejlig ting at få at vide. For nu er det sådan at min dvd afspiller i forvejen er gjort kodefri. Det gjorde Tapeconnection for mig da jeg købte den for et par måneder siden. Men jeg ved så desværre ikke, om det er en Keymaster chip, der sidder i den. Det har Tapeconnection ikke oplyst på fakturaen. Men hvis det er en sådan fætter, ved du så hvordan jeg slår Macrovision fra????
På forhånd tak for hjælpen
Mvh Jesper
|
| Til top |
|
| |
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 09 Oktober 2003 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hansen14 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2003 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kunne jeg desværre ikke finde noget brugbart.
Mvh Jesper
Kender du et andet sted, eller er der nogen andre der ved hvordan man slår macrovision fra?
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 09 Oktober 2003 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Så prøv dem her! Jeg har selv købt en MACRO KILLER der og den virker. Hvis du ikke helt ved hvad der er for en model du skal have så ring til dem først, det gjorde jeg og 2 dage efter havde jeg hvad jeg havde brug for.
www.dvdirect.net
hilsen
Peter
|
| Til top |
|
| |
hansen14 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2003 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det. Jeg har kigget på siden og det ser umiddelbart godt ud. Men ved du om den fjerne ALLE koder, incl. CSS?
Er der ligeledes nogen der ved hvor man kan få en Macko killer billigere end til 1000 kr, for det synes jeg er lidt i overkanten?
Hilsen Jesper
|
| Til top |
|
| |