Forfatter |
|
Rahbek78 Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 217
|
Sendt: 26 April 2006 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der ved om der er nogen i DK der har importeret Toshiba modellen til DK så man kan købe én? Evt. også de første par udgivelser af film.
Jeg købte i sin tid en Panasonic maskine fra USA som også var importeret til DK - Det var den eneste man kunne få med DTS på det tidspunkt. Så det kunne jo være at der var en forhandler der havde gjort lignende med HD-DVD.
|
Til top |
|
|
cooljules1 Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 26 April 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er vist stadig ikke sådan helt tilgængelige i usa endnu er de? Troede kun det var nogle heldige få der havde fået fingrene i en.
/J
|
Til top |
|
|
Rahbek78 Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2006 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
cooljules1 skrev:
De er vist stadig ikke sådan helt tilgængelige i usa endnu er de? Troede kun det var nogle heldige få der havde fået fingrene i en.
/J
|
|
|
Det tror jeg egentlig du har ret i.
Men skulle der være nogen der ved hvor man kan få fingre i én - SÅ SIG ENDELIG TIL!
|
Til top |
|
|
cooljules1 Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe, ja tak.. det ville jeg også være ganske interesseret i!
|
Til top |
|
|
cooljules1 Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er et par stykker til salg på ebay
|
Til top |
|
|
Rahbek78 Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
cooljules1 skrev:
Der er et par stykker til salg på ebay
|
|
|
Hmmm... Nice! Man fristes!
Hvor dælen finder jeg så de par film der er udgivet? Amazon?
|
Til top |
|
|
Rahbek78 Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2006 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
sh*t! Har lige prøvet at byde på eBAY! En maskine en sælger ville sende WorldWide - Den er nu røget op på 920 Dollars - Det er vel næsten lige i overkanten vil jeg mene! Er retailprice ikke 499,- - Damn!
Tror sgu der er fusk med sådan nogle auktions-sider. ;-)
|
Til top |
|
|
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
Sendt: 27 April 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne svenske butik Dvdirect sælger Toshiba HD-A1 til ca 4500 Danske kroner. Til dem som bare skal eje den første HD-DVD afspiller fra Toshiba bør lige tage et kig på denne video http://hdvforever.com/blog/HDDVD.wmv Hvor man adskiller en helt ny afspiller for at se hvilken processorer og drev(pc-drev  ) der er monteret i maskinen.
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 27 April 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
biojensen skrev:
Denne svenske butik Dvdirect sælger Toshiba HD-A1 til ca 4500 Danske kroner. Til dem som bare skal eje den første HD-DVD afspiller fra Toshiba bør lige tage et kig på denne video http://hdvforever.com/blog/HDDVD.wmv Hvor man adskiller en helt ny afspiller for at se hvilken processorer og drev(pc-drev ) der er monteret i maskinen.
|
|
|
Den svenske butik kan slet ikke levere endnu - og jeg taler af erfaring 
|
Til top |
|
|
cooljules1 Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
så vidt jeg ved skulle de første par film komme i starten af Maj.. så selv fra US tror jeg ikke man kan få fingrene i dem. Men pas på med at købe HD-DVD afspillere derfra, da det vel kan være lidt farligt. Ment på den måde at man i nærmeste fremtid muligvis vil have problemer med Regionskoder..? ..just a thought. hvis du i øvrigt køber den maskine for 6000kr skal du lige huske told, skat og moms. Det beløb vil iflg. mine erfaringer løbe op i ca. 8500kr.. så det kan vel knapt betale sig..
|
Til top |
|
|
Rahbek78 Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
biojensen skrev:
Denne svenske butik Dvdirect sælger Toshiba HD-A1 til ca 4500 Danske kroner. Til dem som bare skal eje den første HD-DVD afspiller fra Toshiba bør lige tage et kig på denne video http://hdvforever.com/blog/HDDVD.wmv Hvor man adskiller en helt ny afspiller for at se hvilken processorer og drev(pc-drev ) der er monteret i maskinen.
|
|
|
Ved egentlig ikke helt hvorfor - Men en sådan video skuffer altså bare. Men hvis det kører, kører det jo - uanset omdet er et PC drev or whatever Pentium der trækker skidtet.
|
Til top |
|
|
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
Sendt: 27 April 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
cooljules1 skrev:
så vidt jeg ved skulle de første par film komme i starten af Maj.. så selv fra US tror jeg ikke man kan få fingrene i dem.
Men pas på med at købe HD-DVD afspillere derfra, da det vel kan være lidt farligt. Ment på den måde at man i nærmeste fremtid muligvis vil have problemer med Regionskoder..? ..just a thought.
hvis du i øvrigt køber den maskine for 6000kr skal du lige huske told, skat og moms. Det beløb vil iflg. mine erfaringer løbe op i ca. 8500kr.. så det kan vel knapt betale sig..
|
|
|
Du kan købe HD DVD film allerede nu.. lige pt er de regionskodefri. Hverken HD DVD eller Blu Ray har offentliggjort planer om regionskoder. Med hd er PAL og NTSC ikke eksisterende, så regionkodener, hvis de kommer, vil ikke være som de er nu.
Axel Music har nogen film:
http://www.axelmusic.com/list?offset=&advsearch=1&fo rmat=39&orderby=Titel&hitsprpage=50&showletter=1 &showletterartist=1&artistheader=1
|
Til top |
|
|
cooljules1 Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok. var ikke klar over det.. hvorfor står der så R1 ud for dem alle? måske bare noget systemet har arvet fra de andre dvd pages..?! Men ingen af de film er "in stock", så er de bare udsolgt, eller ikke kommet endnu? :)
Men er lidt i tvivl om hvad der er fedest.. Bluray eller HDDVD.. Jeg hælder dog mest til Bluray, men er det ikke udskudt lidt? i forhold til HDDVD afspillerne?
|
Til top |
|
|
Rahbek78 Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2006 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
cooljules1 skrev:
så vidt jeg ved skulle de første par film komme i starten af Maj.. så selv fra US tror jeg ikke man kan få fingrene i dem.
Men pas på med at købe HD-DVD afspillere derfra, da det vel kan være lidt farligt. Ment på den måde at man i nærmeste fremtid muligvis vil have problemer med Regionskoder..? ..just a thought.
hvis du i øvrigt køber den maskine for 6000kr skal du lige huske told, skat og moms. Det beløb vil iflg. mine erfaringer løbe op i ca. 8500kr.. så det kan vel knapt betale sig..
|
|
|
Good point.
Men jeg har på fornemmelsen at der ikke kommer nogen region restriktioner.
Skriver i øjeblikket med en fra USA vedr. en maskine til 680 dollars + 217 dollars til airmail.
Kan sgu ikke rigtig beslutte mig. Synes nok lidt at Toshiba maskinen virker lidt som en BETA model. Understøtter ikke alle lyd/videoformater + enkelte bugs til at starte med.
Men er nu lidt fristet alligevel...
Og filmene... Ja.. de kommer jo stille og rolligt...
|
Til top |
|
|
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
Sendt: 27 April 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
cooljules1 skrev:
ok. var ikke klar over det.. hvorfor står der så R1 ud for dem alle? måske bare noget systemet har arvet fra de andre dvd pages..?! Men ingen af de film er "in stock", så er de bare udsolgt, eller ikke kommet endnu? :)
Men er lidt i tvivl om hvad der er fedest.. Bluray eller HDDVD.. Jeg hælder dog mest til Bluray, men er det ikke udskudt lidt? i forhold til HDDVD afspillerne?
|
|
|
Fordi systemet ikke er lavet til det endnu, så r1 refererer bare til at det er en amerikansk udgivelse.
Blur ray kommer først om nogen måneder.. Hvorfor hælder du mest til blu ray?
|
Til top |
|
|
cooljules1 Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Blur ray kommer først om nogen måneder.. Hvorfor hælder du mest til blu ray? [/QUOTE] Fordi det er blåt (!), og har en mulig højere bitrate!   Meeen, da det ser ud til at Bluray kommer senere og vist nok bliver dyrere, kan jeg nok ikke vente, hvis jeg får chancen for at få fingrene i en HD-DVD player..
|
Til top |
|
|
cooljules1 Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rahbek78 skrev:
cooljules1 skrev:
|
|
|
Good point.
Men jeg har på fornemmelsen at der ikke kommer nogen region restriktioner.
Skriver i øjeblikket med en fra USA vedr. en maskine til 680 dollars + 217 dollars til airmail.
Kan sgu ikke rigtig beslutte mig. Synes nok lidt at Toshiba maskinen virker lidt som en BETA model. Understøtter ikke alle lyd/videoformater + enkelte bugs til at starte med.
Men er nu lidt fristet alligevel...
Og filmene... Ja.. de kommer jo stille og rolligt...
|
|
|
Lyder rigtigt nice! :) -hvis du altså kan få fat i filmene.. Anyhow.. husk bare at du også skal betale skat og moms af det du har betalt for fragten.. og det løber hurtigt op, bare så du ikke bliver overasket..
|
Til top |
|
|
Rahbek78 Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der ved hvor meget man procent-mæssigt skal smide oven i prisen mht. Told og Moms.???
Jeg kan bestille filmene hos Amazon.com - De sender til DK.
|
Til top |
|
|
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
Sendt: 27 April 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rahbek78 skrev:
Nogen der ved hvor meget man procent-mæssigt skal smide oven i prisen mht. Told og Moms.???
Jeg kan bestille filmene hos Amazon.com - De sender til DK.
|
|
|
Med dette link kan man regne prisen ud med told & mons http://www.cyberzed.dk/told.html
Jeg har regnet prisen ud på Serenity HD-dvd hvis den købes hos Amazon.com og den kommer til at koste ca 293 kr. Den kan købes hos Raccoon for 220 kr og prisen er med levering .
På min hjemmeside er der lister over hvilken film der kommer på HD-dvd & Blu-ray.
|
Til top |
|
|
Rahbek78 Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|