Sendt: 03 Maj 2006 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lund@DK skrev:
eltojo skrev:
Jeg har Samsung 850
Det giver super billede fra HDMI, fra komponent er billede ikke særlig godt.
Fjernbetjening er ikke den bedste, men ellers meget fint DVD maskine.
Så jeg anbefaler, rigtig godt køb for 1200kr.
|
|
|
Okay, men hvordan er den når vi snakker hastighed når man spoler i film? .. Og, hvordan er den når vi snakker DivX?
|
|
|
Ja, det er imo den næst dårligste egenskab i Samsung 850 (efter fjernbetjening): Når man spoler frem (man kan vælge fra 2 til 128 gange hastighed), for det første billede med hurtigere hastigheder end 2x hakker meget. Og når man trykker play igen, reagerer maskine langsom og spoler lidt til. Jeg ser mest filmer og derfor spoler meget sjældent og dermed problemer med spoling har ikke stor betydning for mig.
Jeg har læst at nogen har haft problemer med DivX filmer, bland andet med lyd-billede sync. Jeg har ikke selv haft nogen problemer.
Én god detalje er mulighed at stræk billede så at det fylder hele skærmen. ( EZView ) Meget brugbar, hvis man kan ikke lide de sorte kanter i filmer og kan leve med lille smule skævt billede forhold.
Vigtigste for mig er billede kvalitet og Samsung 850 leverer, som sagt, super billede. Der skulle snart komme HD 860, måske de små fejl er rettet i den nye version?
(hvis du ikke kan forstå hvad jeg skriver, spørge gerne igen… jeg er nemlig ikke dansker)
|