Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 18:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Marantz vs. Harman dvd afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Hej

jeg er på udkig efter en ny dvd afspiller og har to i kikkerten. Marantz dv 6600 og Harman dvd 47. De har begge HDMI udgang og upscaler som jeg skal bruge til min projector. Nogen der har nogle erfaringer med nogle af dem.. for på papiret lyder de begge gode.

Dvd'en skal også bruges som cd-afspiller, så lyden skal være iorden også.. ved godt jeg nok burde købe en ren cd-afspiller men jeg holder mig til den ene og køber en bedre dvd, som forhåbentlig vil gøre det bedre end en billig... Kom venligs med jeres erfaringer om hvilken af de ovenstående jeg bør købe

Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Slet ingen
Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også gene høre fra nogen der kender til Marantz DV 6600

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Hej rødder...

Jeg har hørt rigtigt meget godt om Marantz DV9600, men den koster jo desværre også kr. 16.000,-

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2006 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

hifijan skrev:

Jeg har hørt rigtigt meget godt om Marantz DV9600, men den koster jo desværre også kr. 16.000,-

ja den er så lidt over mit budget...

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

hifijan skrev:

Den er set til kr. 13.600. Men nok stadig for dyr for spørgeren.

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

hehe ja vi skulle gerne ned omkring de max 6000

vnv nation
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

God DVD Denon 2910 - Rigtig godt billede, man kan leve med lyden.

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg er den glade ejer af en Marantz DV6600.

Den er tilsluttet et Pioneer 436XDE via HDMI og den giver et rigtigt flot billede. Til prisen synes jeg at den gør det rigtigt godt. Man kan sikkert få afspillere som gør det langt bedre, men jeg er fuldt ud tilfreds med den. Lydsiden er også rigtigt fin.

Da jeg stod og skulle købe DVD-afspiller for et par måneder siden, stod valget mellem en Denon 1920 og så Marantzen her. Jeg synes Marantzen giver et lidt bedre billede, giver lidt mere naturlige nuancer og farver, samt at lydsiden også var en anelse bedre. Prisen er dog også lidt højere, men klart det værd efter min mening.

Det eneste jeg umiddelbart har at sige negativt om den, er at den har tendenser til at larme en lille smule, når DVD'en starter op. Det er en svag brummen/summen, men det går hurtigt væk igen - ca. 7-10 sek.

Så hvis du kan leve med lidt støj engang imellem, så kan jeg godt anbefale dig at købe DV6600'eren.

Mvh.

Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Maj 2006 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Tak for input wildstyle 

Det med larmen fra drevet er vist en lille Marantz svaghed, jeg har nemlig en lidt ældre DV-4300 og den har samme problem.

Hvordan er den som CD-afspiller, det ville jeg også skulle bruge den til?

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 10 Maj 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Wizard skrev:

Tak for input wildstyle 

Det med larmen fra drevet er vist en lille Marantz svaghed, jeg har nemlig en lidt ældre DV-4300 og den har samme problem.

Hvordan er den som CD-afspiller, det ville jeg også skulle bruge den til?

Hehe, okay! Dette er min første Marantz DVD, så det kan jeg ikke udtale mig om.

Jeg må faktisk indrømme, at jeg ikke har brugt den som CD afspiller. Jeg har faktisk kun haft en CD i et par enkelte gange, men der har den nu gjort det fint. Ingen problemer. Men vil ikke udtale mig nærmere om lyden, da det er TV-højtalere som formidler den, hehe.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

tak for svarene.. endte med jeg købte den Harman dvd da jeg fik den til en meget fair pris... billedet er bare rigtig godt på mit Samsung tv og skal have prøvet den på min Hitachi PJ 200 projector, glæder jeg mig til... den kan bare anbefales!!

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:
tak for svarene.. endte med jeg købte den Harman dvd da jeg fik den til en meget fair pris... billedet er bare rigtig godt på mit Samsung tv og skal have prøvet den på min Hitachi PJ 200 projector, glæder jeg mig til... den kan bare anbefales!!

Tillykke med det. Hvilken type kabel benytter du? Component, HDMI.... - og hvilket giver det bedste billede?

Mit surroundanlæg
Til top Vis BlackWidow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackWidow

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

BlackWidow skrev:

nemligja skrev:

Tillykke med det. Hvilken type kabel benytter du? Component, HDMI.... - og hvilket giver det bedste billede?

Jeg bruger pt Component, men skal have skaffet mig et HDMI kabel og prøvet det. Der ligger faktisk et med i kassen. Det er bare kun ca 50 cm.. så lidt for kort.. men flinkt af dem at ligge med

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2006 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Må sige at billedet har fået et løft iforhold til min "gamle" Marantz dvd 6400, som gjorde det rigtig godt ellers. Men må sige at H/K's måde at scanne hver enkelt pixel bare gør det som det skal. Nu er det bare at prøve med et HDMI kabel og se om det giver en masse

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

SÅ blev der tilsluttet et HDMI kabel og synes ikke det er blevet MEGET bedre, men lidt er det. Specielt overgangene mellem farverne er lidt mere præsise og dybdeskarpheden er blevet lidt bedre, men det er lidt små ting iforhold til componemt... synes lige jeg ville fortælle

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den, hvad måtte du slippe for sådan en svend ? Hvordan vil du beskrive lyden på den sammenlignet med dig "gamle" Marantz ??

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Hej nemligja:

Min kammerat har sådan en marenz dv 6600.. det er en udemærket men giver ikk meget for deres hdmi udtag!! komponenter er ikk gode nok i de "billige" maskiner!!

Var inde i kt i odense til en slags rund prøve, vi prøvede alle mulige maskiner og kun de rigtigt dyre og mener det var pioneer der virkeligt duede.. ellers var component udtag bedre i billede kvalitet!!! så...

Men det kommer nok med bedre hdmi udtag på "billige" maskiner også engang med tiden

Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Tillykke med den, hvad måtte du slippe for sådan en svend ? Hvordan vil du beskrive lyden på den sammenlignet med dig "gamle" Marantz ??

jeg fik den for 4.000 inde hos en kammerat i Expert.. så det var vist fint... den har en rigtig god lyd, den er bare anderledes en på Marantz. Marantz har en lidt mere silkeblød lyd mens H/K har en mere kontant lyd specielt i bassen

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2006 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:

Hej nemligja:

Min kammerat har sådan en marenz dv 6600.. det er en udemærket men giver ikk meget for deres hdmi udtag!! komponenter er ikk gode nok i de "billige" maskiner!!

Var inde i kt i odense til en slags rund prøve, vi prøvede alle mulige maskiner og kun de rigtigt dyre og mener det var pioneer der virkeligt duede.. ellers var component udtag bedre i billede kvalitet!!! så...

Men det kommer nok med bedre hdmi udtag på "billige" maskiner også engang med tiden

Hej Don

nu har jeg jo så ikke købt den Marantz dvd du taler om, så jeg kan ikke udtale mig om den, men du har da ret... at en dvd har HDMI er ikke nødvendigvis ensbetydende med at den er bedre end en hvor du kører component ud...

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes