Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 21:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: DVD 30 fra HK (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pjok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Status: Offline
Sendt: 17 November 2003 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Pjok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pjok

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 November 2003 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Hey Pjok!

DVD30 er skam en helt ok afspiller.

1) Kør RGB igennem scart

2) Ikke hvis du har en digital forstærker.

3) Yep, men jeg tvivler på at det er hørbart på "almindeligt" stereo grej

4) Nej, sluk endelig TV'et når du hører musik

God fornøjelse med den - du får lyd og billede for alle pengene!!

/HC

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.

Jonnravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 November 2003 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Først og fremmest. Der er ikke noget der hedder dumme spørgsmål! vi kan jo ikke allesammen vide alt...

1) komponent er klart den bedste billede forbindelse af de 3 nævnte. det er desværre de færreste fjernsyn der har komponent indgang. laver lige en hurtig liste hovr du kan se hvilke forbindelser der er bedst (fra top mod bund)

1. DVI/HDMI (DVI med lyd).

2. komponent indgang.

3. RGB.

4. S-VHS.

5. Scart.

6. Komposit.

2) det skulle ikke nødvendigt at foretage nogen form for indstilling i menuerne for at høre en almindelig musik CD.

3) Ja. specielt hvis det er en 2 kanals DVD-Audio skive du smider på. spiller du en 5.1 plade i almindeligt stereo så skulle de overskydende kanaler bare blive blandet i de 2 stereokanaler. men det er selvfølgeligt bedst hvis pladen er lavet til 2 kanals gengivelse, for så er der jo ikke brugt plads på at presse 6 kanaler ned på skiven. i dit tilfælde skal du bare forsøge at finde den pågældende DVD-Audio skive i 2 kanals inden du køber den med 5.1 lydspor.

4) Nej, dit fjernsyn behøver ikke være tændt. DVD afspilleren vil bare fungere som en almindelig CD afspiller.

Jeg ved ikke lige på stående fod hvad Harman's DVD30 koster men jeg skyder på det omkring 5000kr. og hvis det er tilfældet så syntes jeg lige du skal kaste et kik på Thule's DVA100 til 6500kr. den kan afspille DVD-Audio, dog kun i 2 kanaler. men den har helt sikkert en bedre 2 kanals DVD-Audio og almindelig CD gengivelse end harman'en.

Held og lykke med det!

Til top Vis Jonnravn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonnravn

Pjok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2003 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=HansC.]

Hey Pjok!

DVD30 er skam en helt ok afspiller.

1) Kør RGB igennem scart

2) Ikke hvis du har en digital forstærker.

3) Yep, men jeg tvivler på at det er hørbart på "almindeligt" stereo grej

4) Nej, sluk endelig TV'et når du hører musik

God fornøjelse med den - du får lyd og billede for alle pengene!!

/HC

Hej HC

jeg har ikke en digital forstærker men en ældre sag af japansk oprindelse,hvad så? skal der så ændres noget?

Det jeg mente med at tv skulle tændes var for at stille menuen på cd efter jeg har set film. Jeg mener at ex high fidellity var inde på dette irriterende problem i forbindelse med en test af dvd spillere.

Pjok

Pjok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2003 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Jonnravn]

Først og fremmest. Der er ikke noget der hedder dumme spørgsmål! vi kan jo ikke allesammen vide alt...

1) komponent er klart den bedste billede forbindelse af de 3 nævnte. det er desværre de færreste fjernsyn der har komponent indgang. laver lige en hurtig liste hovr du kan se hvilke forbindelser der er bedst (fra top mod bund)

1. DVI/HDMI (DVI med lyd).

2. komponent indgang.

3. RGB.

4. S-VHS.

5. Scart.

6. Komposit.

2) det skulle ikke nødvendigt at foretage nogen form for indstilling i menuerne for at høre en almindelig musik CD.

3) Ja. specielt hvis det er en 2 kanals DVD-Audio skive du smider på. spiller du en 5.1 plade i almindeligt stereo så skulle de overskydende kanaler bare blive blandet i de 2 stereokanaler. men det er selvfølgeligt bedst hvis pladen er lavet til 2 kanals gengivelse, for så er der jo ikke brugt plads på at presse 6 kanaler ned på skiven. i dit tilfælde skal du bare forsøge at finde den pågældende DVD-Audio skive i 2 kanals inden du køber den med 5.1 lydspor.

4) Nej, dit fjernsyn behøver ikke være tændt. DVD afspilleren vil bare fungere som en almindelig CD afspiller.

Jeg ved ikke lige på stående fod hvad Harman's DVD30 koster men jeg skyder på det omkring 5000kr. og hvis det er tilfældet så syntes jeg lige du skal kaste et kik på Thule's DVA100 til 6500kr. den kan afspille DVD-Audio, dog kun i 2 kanaler. men den har helt sikkert en bedre 2 kanals DVD-Audio og almindelig CD gengivelse end harman'en.

Held og lykke med det!

Tak for svaret

Men er der ikke på 5.1 dvd.Aer et 2 kanals spor, og er det så ligeledes i det højopløslige format?

DVD 30 skulle kunne køre scart med RGB er det okay?

Pjok

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Sendt: 17 November 2003 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Pjok

Nu har jeg ikke selv leget med DVD30, men jeg har selv DVD25, så jeg kan ikke være 100% sikker på mine udtalelser.  Jeg er ret sikker på at du ikke skal ind og rode i menuerne når du skifter mellem film og CD, du skal bare fortælle den en gang for alle at du kører rent analogt.

Du kan forske lidt her: http://international.harmankardon.com/products/owner%27s%20manual/DVD%2030/DVD30_ENG.PDF

Hvis dit TV understøtter component, skal du selvfølgelig bruge det, men det er vist ret sjældent. Jeg kører selv RGB igennem scart, og billedet er 110% i orden

Endvidere burde man kunne købe en DVD30 til omkr 3.000 - og der er så vidt jeg ved ingen konkurenter i denne prisklasse. (betalte selv 5.000 for min DVD25.......)

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 November 2003 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

til DVD-30 herfra

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

PrebKlok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 November 2003 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Har du købt den? Til hvor meget? Jeg overvejer den selv, da den har progressiv scan for PAL-output (til Sanyo Z2)

Til top Vis PrebKlok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PrebKlok Besøg PrebKlok's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 November 2003 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

så vidt jeg lige kort kunne se på menuen, så behøver du ikke lave nogen særlige indstillinger for at høre stereo via dvden.

bare brug de to R/L udgange i den 6ch udgangen. og ind i din valgte indgang på forstærkeren. Det virker fint.

og JA, det er en fremragende maskine, jeg er så glad for den at jeg ikke ærgrer mig over at have givet 4395 for den, når den nu kan fås for 3495. Den ER alle pengene værd.

jeg kører med scart-scart, via et IXOS XHT611, mit fjernsyn er nu heller ikke noget at skrive hjem om, et billigt philips 16:9 28" ... men det er nu ok.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Sendt: 20 November 2003 kl. 07:32 | IP-adresse registreret  

Hvad angår dvdafspillere med DVD-audio og component (+progressiv scan), så er der også Cambridge DV57 til 1599 (set hos hifiklubben).
Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes