Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Bedste dvd med hdmi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JUST.DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt mig et LE-32R51B og nu skal jeg så have købt en ny dvd-afspiller. prisen må max. være 2000 kr. så jeg har overvejet at købe ARGON DVD-2006 fra hifi-klubben. ville dog lige høre om der var nogle der kendte til andre dvd-afspillere med hdmi som giver godt billede.
Til top Vis JUST.DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JUST.DK

torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Et andet bud kunne være Sony DVP-NS92V, som også koster omkring 2.000 kr. Du kan evt. læse mere om den i denne tråd:

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=263405&h ighlight=NS92V

Til top Vis torpedo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torpedo

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Der er kommet nogle nye Pioneer maskiner på markedet. De står i 1400-2000,-. Ved ikke hvordan de er, men Pioneer plejer at gi´ "value for money". Så det kunne også være en mulighed.

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

hvad med en oppo dv971h. Der er en masse posts om den herinde. Overvejede også først den pioneer, som scatcat nævner, men da jeg så det billede oppoén lavede var jeg solgt. koster ca 1500kr
Til top Vis taz123456's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taz123456

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Juli 2006 kl. 02:08 | IP-adresse registreret  

Der er nu kommet en ny model fra Oppo der hedder 970. Den har allerede fået toptests, og har den meget gode feature at den kan sende DVD-A og SACD som PCM over HDMI, om man ønsker for at slippe analoge kabler og ikke har pengene til at købe en DVD spiller med I-link. Jeg glemte at nevne prisen, den er latterligt lave 1000kr, og da medfølger det et HDMI kabel!

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Der er nu kommet en ny model fra Oppo der hedder 970. Den har allerede fået toptests, og har den meget gode feature at den kan sende DVD-A og SACD som PCM over HDMI, om man ønsker for at slippe analoge kabler og ikke har pengene til at købe en DVD spiller med I-link. Jeg glemte at nevne prisen, den er latterligt lave 1000kr, og da medfølger det et HDMI kabel!

Vil det så sige, at den nye model er en billig (= skrabet) udgave af 971'eren?

Har læst meget godt om 970'eren og da jeg i øjeblikket har en Denver, er er yderst interesseret i at få en ny . Er der nogen der ved, om de er gode til at afspille musik også? Selvfølgelig er det begrænset hvad man får for 1000 kr., men har de lagt hovedvægten på billeddelen, eller er lyddelen også i top?

Mit surroundanlæg
Til top Vis BlackWidow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackWidow

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Juli 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Lyddelen i 970 er vistnok bedre end den i 971, men jeg ville ikke forventet at den presterer at lave englesang ud af deathmetal, det er begrænset hvor langt 1000kr rekker

Det der er skrabet er at Farjodia chippen er væk, så deinterlacingen vil ikke holde samme kvalitet. Kritiske brugere kan vistnok se forskellen på 37" eller større skærmer.

Jeg kan også anbefale dig at skrive til Oppo og spørge de. De har en meget god kundeservice, og svarer hurtigt på mails. Jeg vil nesten påstå at de er DVD afspillerenes svar på SVS 

Det er her jeg har bestilt den

http://www.kingselektronik.dk/

PS! jeg kan se at du vurderer en PB10, nu har SVS kommet med ennu en fristelse, PB12-NSD. Sammenlignet med PB10 vil den levere over 50% mere ydelse for ca. 25% mere penger

http://www.lsound.no/index.php?side=arkiv&group=690& art=6424

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

#ManicMiner

Det lyder meget interessant. Den tror jeg næsten jeg køber så, men desværre kommer den først på lager d. 28. juli. Men umiddelbart virker den til at være pengene værd.

Mht. til en SVS sub, så har jeg i øjeblikket en Vifa Sense som klarer det fint. Men en skønne dag vil jeg altså gerne prøve en SVS - og den der PB12-NSD ser meget spændende ud, så det kunne sagtens gå hen at blive sådan en fætter . Ved du hvad den forventede pris kommer til at lyde på?

Mit surroundanlæg

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Juli 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke hørt noget om pris ennu, men jeg vil gette på ca 6500kr. Jeg tror jeg skal ha en selv for at have bagom sofaen. Nu har jeg haft Plusen i snart 1 år, så det er på tide at stramme basskruen ennu et hak

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Jeg har ikke hørt noget om pris ennu, men jeg vil gette på ca 6500kr. Jeg tror jeg skal ha en selv for at have bagom sofaen. Nu har jeg haft Plusen i snart 1 år, så det er på tide at stramme basskruen ennu et hak

Haha, du er jo ikke rigtig klog. Her snakker vi vel 6500 DKK? Og så er det vel eksl. fragt osv.? Men det kommer helt sikkert til at lyde kanon. Vil vildt gerne prøve at høre en SVS en dag pga. de mange flotte anmeldelser, men desværre bliver de ikke solgt i DK.

Mit surroundanlæg

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Juli 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Jeg tenkte på 6500NOK, det var en på avforum.no der kalkulerede lidt sammenlignet med dagens priser og kom frem til den summen, ferdig leveret burde den da koste ca 7k. Om du vil høre en SVS er det ingen hemmelighed at dørene hos mig er åbne det meste af tiden, du siger bare til.

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Jeg tenkte på 6500NOK, det var en på avforum.no der kalkulerede lidt sammenlignet med dagens priser og kom frem til den summen, ferdig leveret burde den da koste ca 7k. Om du vil høre en SVS er det ingen hemmelighed at dørene hos mig er åbne det meste af tiden, du siger bare til.

Ja ok, det er mange penge, men det virker i hvert fald til at det er alle pengene værd. Det kan godt være du modtager en PM på et tidspunkt, for vil meget gerne høre en SVS :).

Nu skal vi nok stoppe OT

Mit surroundanlæg

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Juli 2006 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Det bør vi nok heller  I trådens ånd kan jeg nevne at jeg har læst at opfølgeren til 971 er undervejs. I korte træk kommer den til at blive en 971 med støtte for SACD og HDMI, eller om man heller vil, en 970 med Faroujda  Der er også rykter om en helt ny topmodel.

De har ikke sagt noget om hvornår den kommer, så jeg lar nok bestillingen på 970 stå ved. Om jeg siden skulle føle for at opgradere til den nye 971 eller den nye topmodellen så er det nok højst begrænset hvor mange penger man kan tabe når man sælger en brugt 1000kr DVD afspiller (højst 1000kr vil jeg tro )

Hillig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Nogen der kan forklare det her fra oppo's hjemmesiden ang. dv970'eren

"Multiple high definition video formats through HDMI and component outputs*: NTSC: 480i/480p/720p/1080i; PAL: 576i/576p/720p/1080i (* Component output for CSS-encrypted DVD discs (almost all commercially pressed DVD discs) is limited to 480i/480p only.) "

Kan man køre både component og HDMI på sin fladskærm løser der vel problemet, eller ?

Og er der nogen der har hørt hvor stor forskellen egentlig er mellem 970 og 971? Tænker nok mest på billedkvaliteten smidt på en 32" flad fra LG.

/Hillig

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes