Emne: HD-DVD i DK ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
BenFi Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der kender til en relaese dato paa HD-DVD matriale og afspillere i DK/EU??
MVH. Benfi
|
| Til top |
|
| |
Rahbek78 Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 27 Juli 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
assembel Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overalt ser jeg ekstrem positiv stemning over de nye HD formater. Jeg tror der er mange der bliver skuffede. Der vil gå MINDST 5-7 år inden de nye formater bliver bare nogenlunde accepteret - hvis det overhovedet vil ske.
Jeg tror de nye HD formater vil lide samme skæbne som DVD-Audio, SACD og MiniDisc.
Jeg har ytret min mening på flere fora nu, men ingen har indtil videre givet mig TO gode grunde til, at den normale forbruger skulle skifte fra DVD til HD..? De fleste er lige begyndt at starte med DVD! Jeg glæder mig til den dag, en positivist vil tage diskussionen op, for jeg kan simpelthen ikke se hvad der er SÅ pragtfuld ved disse formater, at folk vil skifte..
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
assembel skrev:
|
Overalt ser jeg ekstrem positiv stemning over de nye HD formater. Jeg tror der er mange der bliver skuffede. Der vil gå MINDST 5-7 år inden de nye formater bliver bare nogenlunde accepteret - hvis det overhovedet vil ske.
Jeg tror de nye HD formater vil lide samme skæbne som DVD-Audio, SACD og MiniDisc.
Jeg har ytret min mening på flere fora nu, men ingen har indtil videre givet mig TO gode grunde til, at den normale forbruger skulle skifte fra DVD til HD..? De fleste er lige begyndt at starte med DVD! Jeg glæder mig til den dag, en positivist vil tage diskussionen op, for jeg kan simpelthen ikke se hvad der er SÅ pragtfuld ved disse formater, at folk vil skifte..
|
|
|
Har du set dem? 
|
| Til top |
|
| |
Visca Blaugrana Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
assembel skrev:
|
|
|
|
hmm hvad??
Der er den store fordel at du har MEGET mere plads på skiverne, hvilket giver mulighed for lyd i meget mindre komprimeret firmat, samtidig får du mulighed for at bllederne kan ses i højre opløsning. der vil i langt de fleste afspillere kunne afspilles alm dvd format, dette gælder også i bluray afspillere. Kom med nogle gode grunde til at HdDvd/Bluray ikke vil slå igennem. Jeg er lutter øre!
|
| Til top |
|
| |
assembel Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bedre lyd og højere opløsning. Det er præcis det alle vil svare! Men jeg er overbevist om at det ikke er nok til at vælte et (kun lige fuldt etableret) medie som DVD af banen. Jeg tror de nye formater bliver for HiFi-nørder og ikke for alm. forbrugere og film-seere.
Jeg siger ikke jeg har det optimale system, men jeg har alligevel hjemmebiograf for omkring 30k-35k, og med et DTS lydspor tror jeg ikke det bliver bedre for mig (Mener at have læst at DTS skulle være komprimeret så lidt og så godt, at det faktisk ikke kan blive meget bedre). Hvis mit system til den relativt høje pris ikke får mere ud af bedre lysspor, så vil 98% af befolkningen heller ikke få mere ud af det. Og de sidste 2% er ikke nok til at der er fremtid i formatet/erne.
Den højere opløsning er heller ikke i sig selv nok til at vælte DVDen. Hvorfor er der så ikke mere opbakning til DVD-Audio? Det er jo bedre lydkvalitet? Ja - og.. Den alm. forbruger, som nu en gang skal skifte fra DVD til HD, har ikke de krav til bedre kvalitet, som mange her inde har.
Den alm. forbruger er først ved at skifte til DVD. Det var først i 2003 at DVD overhalede VHSen. Efter 6år. Og hvis man ser på skiftet fra VHS til DVD, så ja - der var bedre opløsning og billedkvalitet generelt, men der var andre, betydeligt mere mærkbare forskelle. Bl.a. slap man for at spole, mediet var mindre (derved mere praktisk), det har længere opbevaringstid osv. Her var der en mærkbar grund, for den alm. forbruger. Alligevel tog et skifte 6år.
Misforstå mig ikke, jeg kunne også bruge bedre billede på min plasma, hvem kan ikke det. Men jeg kan også gå under "nørd" kategorien. Den almene forbruger ser ikke fordele nok til at skifte til HD når de lige har accepteret DVD. Omkostningerne er simpelthen for store: nyt +35" TV, ny afspiller (2 måske???) og hvad der hører til at digitale kabler.
Så jeg tror der går MANGE år. Måske op til 10år før de nye medier overhalver DVDen. Folk skal altså have +35" TV for overhovedet at mærke det mindste til skiftet, og selvom der er gang i salget af fladskærme, er der altså lang vej til den alemene forbruger.
PS: Jeg læser på flere udenlandske fora at mange folk har samme mening som mig. Bl.a. på IMDb.com har der været diskussioner, hvor mit synspunkt bliver bekræftet af mange. Det er altså stadig vildt at se en 42" tv hos middelklassen i USA...
jdg1: Set hvad? 
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
assembel skrev:
|
Bedre lyd og højere opløsning. Det er præcis det alle vil svare! Men jeg er overbevist om at det ikke er nok til at vælte et (kun lige fuldt etableret) medie som DVD af banen. Jeg tror de nye formater bliver for HiFi-nørder og ikke for alm. forbrugere og film-seere.
Jeg siger ikke jeg har det optimale system, men jeg har alligevel hjemmebiograf for omkring 30k-35k, og med et DTS lydspor tror jeg ikke det bliver bedre for mig (Mener at have læst at DTS skulle være komprimeret så lidt og så godt, at det faktisk ikke kan blive meget bedre). Hvis mit system til den relativt høje pris ikke får mere ud af bedre lysspor, så vil 98% af befolkningen heller ikke få mere ud af det. Og de sidste 2% er ikke nok til at der er fremtid i formatet/erne.
Den højere opløsning er heller ikke i sig selv nok til at vælte DVDen. Hvorfor er der så ikke mere opbakning til DVD-Audio? Det er jo bedre lydkvalitet? Ja - og.. Den alm. forbruger, som nu en gang skal skifte fra DVD til HD, har ikke de krav til bedre kvalitet, som mange her inde har.
Den alm. forbruger er først ved at skifte til DVD. Det var først i 2003 at DVD overhalede VHSen. Efter 6år. Og hvis man ser på skiftet fra VHS til DVD, så ja - der var bedre opløsning og billedkvalitet generelt, men der var andre, betydeligt mere mærkbare forskelle. Bl.a. slap man for at spole, mediet var mindre (derved mere praktisk), det har længere opbevaringstid osv. Her var der en mærkbar grund, for den alm. forbruger. Alligevel tog et skifte 6år.
Misforstå mig ikke, jeg kunne også bruge bedre billede på min plasma, hvem kan ikke det. Men jeg kan også gå under "nørd" kategorien. Den almene forbruger ser ikke fordele nok til at skifte til HD når de lige har accepteret DVD. Omkostningerne er simpelthen for store: nyt +35" TV, ny afspiller (2 måske???) og hvad der hører til at digitale kabler.
jdg1: Set hvad? 
|
|
|
Om du har set HD-DVD eller Blue-Ray? 
Det hjælper jo at kende lidt til det man udtaler sig om 
Forresten er dts "temmelig" komprimeret.
Og nej - de nye formater (eller andre HD tiltag) vipper ikke dvd af pinden lige foreløbig. Som du selv er inde på, så tog det dvd mange år at overhale vhs i salgstal (de første dvd-afspillere kom på markedet i 1997).
|
| Til top |
|
| |
jensby Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg afventer ihvert tilfælde frigivelsen med stor spænding!
Har man først set et FHD display (1920 x 1080p) f.eks. i Japan, kan det næsten kun gå for langsomt med at få SD (Standard Definition) DVD afspilleren skiftet ud :-)
... men mig bekendt, kan man da allerede købe de første afspillere ???
|
| Til top |
|
| |
assembel Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1: Tænkte nok det var det du mente, og ja. Jeg har set det i aktion. Og JA! Det er jo lækkert at se på for sådan en som mig, men både kæreste og venner kan ikke se at du skulle være anderledes end DVD. Det er ikke alle der har samme kvalitetskrav som os, og de ser ikke kvaliteten af filmen som en så stor en del af filmoplevelsen, som os.
Og ja de første afspillere kom i USA i 1997 (derfor også de 6år op til 2003 hvor DVD's salgstal overhalede VHS ), og hvor længe gik der ikke før DVD var bare nogen lunde normalt fra 1997? Jeg tror først jeg så min først DVD en gang i starten af det nye årtusinde, og først i 2004 jeg startede min samling.
Som jensby nu siger, kan man allerede købe de første afspillere, men... Det kunne man også med DVD i 1997, hvor mange sprang til der? Minimalt lidt. Det går langsomt. Og der skal nu en gang, en stor del af befolkningen med på vognen, før priserne på afspillere, store skærme osv bliver bare nogenlunde for normale mennesker.
Måske er der nogen, der vil betale 2000+ kr for en første gangs afspiller, der senere vil vise sig at være dårligere end de ringeste der vil blive solgt, men det er MEGET få. Og derved vil priserne falde langsomt..
Der er ikke nemt at komme igennem med mine synspunkter, fordi mange (de steder jeg diskuterer) bare drømmer om 1080 og HD, men der er langt ud til den store befolkning. Det går langsomt.
Pointen med min "kritik" er blot at jeg læser mange der er "iiih åhh, der kommer de første afspillere, snart skal vi have en og se alle de nye film i superkvalitet", men jeg tror ikke det sker så hurtigt som nogen gerne ønskede det skulle ske (deriblandt også mig)!
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
assembel skrev:
|
Jeg glæder mig til den dag, en positivist vil tage diskussionen op, for jeg kan simpelthen ikke se hvad der er SÅ pragtfuld ved disse formater, at folk vil skifte..
|
|
|
Billede kvaliteten.
Jeg var virkelig positiv overrasket over kvaliteten af billedet ved at se HD materiale på Sony's nyeste/sidste fladskærms TV (KDL-46X2000). Det er nok rigtig nok som du skriver at mange i forskellige forum har samme opfattelse som dig vedrørende HD materialet, men nu er sagen den at jeg tager mine egne oplevelser mere seriøse end andres ord, hvis du forstår hvad jeg mener.
Jeg var ganske enkelt imponeret over billede kvaliteten ved HD materialet. Selv den Europæiske HD kanal som kører på prøve var fantastik godt.
|
| Til top |
|
| |
assembel Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2006 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan:
Ja. Jeg er selv positivt overrasket over kvaliteten og det tror jeg næste alle er, men det ændre ikke på, at kvaliteten, som den eneste forbedring, ikke er nok til at få de store befolkning til at skifte.
Folk der køber faldskærm nu (og selvom det går godt med salget, er det altså LANGT fra alle), skal jo nok alligevel skifte TV én gang mere for at få det optimale ud af HD. De fladskærme der sælges i dag er ikke gode nok til HD.
Jeg er enig i at kvaliteten er meget bedre, men det er ikke nok til at give de nye formater succes. Ingen har endnu overbevist mig om, hvorfor HD ikke skulle lide samme skæbne som DVD-Audio. Ingen vil ind på det emne for ingen kan forklare hvorfor det ikke skulle ende sådan. Forbrugerne er ikke klar til HD endnu. Måske om 10år, men det eneste jeg læser om fortiden på flere fora og nyhedssider er jubel-historier omkring at HD snart kommer til Danmark. Folk bliver skuffet i tell you.
|
| Til top |
|
| |
assembel Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 04 August 2006 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
assembel skrev:
keyvan: Ingen har endnu overbevist mig om, hvorfor HD ikke skulle lide samme skæbne som DVD-Audio.
|
|
|
Som jeg ser det har HD (HD DVD / BD) den fordel i forhold til DVD-Audio og SACD, at det er meget mere fremme i medierne end DVD Audio / SACD nogensinde har været. DVD Audio / SACD ved 99,9% af befolkningen ikke hvad er (desværre), hvorimod at HD har de fleste hørt om. De færreste kender nok forskel på de forskellige HD typer der er. HD Ready skærme, 1080P, 720I, 1024x?, BD, HD-DVD osv...., men de har stadigvæk hørt om HD. HD DVD / BD vil med årene også blive hjulpet frem p.g.a. at det gamle analoge TV signal overgår til digital og HD. Jeg tror ikke at HD er hvermands eje over night, men tvivler dog på at det vil lide samme skæbne som DVD-Audio og SACD. Support og PR for HD har allerede nu overgået hvad der har været af PR for DVD-Audio/SACD i 5 - 10 år. DVD-Audio / SACD kom kun i nogle få (topmodeller) og er først de senere år faldet til under 5K. Da prisen på afspillere blev mere fornuftigt var supporten til softwaren forsvundet..... HD-DVD er allerede nu prissat meget lavt for et nyt produkt. Brugen af HD-DVD / BD skiver i PC til back-up kan også være med til at fremme "DVD'ens afløser". Hvorimod SACD skiver ikke kan afspilles i en PC og en DVD-Audio er jo bare en almindelig DVD skiver der er formatteret anderledes - altså brugen af PC'er har ikke været med til at fremme SACD / DVD-Audio. __________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
| Til top |
|
| |
assembel Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi:
Nu formulerede jeg mig også ret skarp i mit indlæg i håb om at få noget respons - og det virkede da. Det er klart HD ikke ender som DVD-Audio/SACD, men som jeg har skrevet før, så er min pointe også, at jeg bare ikke tror skiftet vil gå så hurtigt, som nogle gerne vil have det til.
Jeg kan næsten ikke komme med argumenter, uden at gentage mig selv, så jeg vil lade det stå ved at jeg mener der går lang tid (+7år) før vi rigtigt ser HD-medierne blive almindelige. Og efter det vil DVD stadig være et stort medie. Jeg tror ikke vi slipper for DVD selvom HD-medierne skulle komme langt.
Og til dem der regner med at købe nogle af de første generationer af afspillere, så tænk på hvordan det gik med de første DVD-afspillere. Jeg vil ikke hoppe på vognen før et af medierne har etableret sig. Formatkrigen er virkelig med til at ødelægge det for dem selv.
Lige nu gælder det bare om at komme med de første afspillere. Den kamp med tiden giver IKKE gode afspillere. Jeg vil ikke røre det, før om 5 år tid. Så ser jeg på det igen.
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 04 August 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej assembel
Jeg er overbevist om at du tager helt fejl.
Fladskærms markedet er i explosiv udvikling, og ingen vil kunne anvende disse produkter i nærheden af optimalt, før HD signaler er tilgængelige. De sælger jo også allerede fladskærmene med disse HD signaler, og enhver idiot (undskyld udtrykket) kan se at det er som dag og nat. DVD dur ikke til fladskærme... Jo, der findes jo faktisk 20" 4/3 i DVD'ens native opløsning.
Alle lidt større skærme skal opskalere billedet, og det kan de ikke! Dermed sidder man med et dyrt flat TV, med væsenligt ringere billede end det gamle billederørs TV.
Da jeg var i Las Vegas i Januar havde vi 30 HD TV kanaler i et normalt hus... Og rigtig mange "over there" har HD derhjemme, og stortset alle ved hvad det er. Jeg sad og så Discovery HD et par aftener... Det er bare SÅ fedt! Man kan rent faktisk se hvad der sker på skærmen!
Det kan på ingen måde sammenlignes med DVD Audio og SACD, som for den normale forbruger ingen interesse har...
Men nej, det komme jo ikke brasende og overtager DVD'ens plads i morgen... Men HD bliver selvfølgelig til noget... Selv alle de ellers så fattesvage politikkere er helt oppe og ringe, efter en fremvisning af HD, og de er alle indstillet på at det skal vi selvfølgelig ha'.
Du skal også tænke på hvor rasende en udvikling computerne har været igennem de sidste 10 år.. Almindelige 576 x 720 interlaced signaler er det vi har haft de sidste 50 år. Det er vidst på tide det system går på pension.
Først var der sort/hvid TV, så kom farve TV, og næste step bliver HD TV.
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 04 August 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis dit argument var rigtigt, så ville HDTV vl aldrig være slået igennem i USA?
Det er heller ikke nødvendigvis afgørende, om de nye formater slår DVD ud af markedet, hvis blot de får et sådant gennemslag, at der udgives
tilstrækkeligt mange titler løbende.
|
| Til top |
|
| |
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 06 August 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener absolut ikke man kan sammenligne DVD-audio/SACD problemet med HD-DVD/Blu-Ray. For det første kræves der jo udstyr af ret god kvalitet, før man kan ane en forskel, ml CD og DVD-Audio/SACD. Og så godt udstyr er det bare de færreste der har. Desuden er der heller ikke mange der rent faktisk sidder og lytter til musik, men mere har det kørende i baggrunden. Det er selvfølgelig en påstand, men jeg tror selv på den
Jeg har endnu ikke hørt om nogen der ikke kan se en kæmpe forskel ml. SD og HD. Folk sidder rent faktisk flere timer foran tv'et om dagen, og jeg tror derfor mange flere vil nyde godt af et bedre billede, end af et bedre lydformat til musik og radio. Tendensen er jo netop den modsatte i musikbranchen. Der er alle jo glade for mp3 og andre lossy formater.
Der bliver også solgt en del fladskærms TV i disse dage som rent faktisk kan vise HDTV, hvilket sikkert også kan få nogle op af stolen. Prisen på Blu-ray og HD-dvd afspillere virker heller ikke til at være så høj. Og så kan de jo også afspille DVD. Så når nogen står og skal købe en DVD-afspiller så giver man lige en smule mere og får HD med.
Springet er slet ikke så stort for den almindelige bruger som den var for VHS-DVD. Folk var virkeligt træt af at man ikke kunne optage på det nye format. Hvor mange kendte i der rent faktisk købte ret mange VHS-film. Folk skulle lige vænne sig til at nu køber man faktisk sine film. Det viser salgstallene jo, at der aldrig før er blevet solgt så mange film som der gør af DVD-mediet.
DVD-mediet kom ganske rigtigt frem i 1997, men i dag er HD jo allerede udbredt i USA. Ikke Blu-ray og HD-DVD, men jeg tror nok amerikanerne alligevel skal skubbe gang i salget af disse maskiner, netop fordi de allerede har vænnet sig til det væsentlige bedre billede ved HD.
Desuden har købelysten og økonomien aldrig været bedre end den er lige nu. Da jeg arbejde i Audioscan for 10 år siden solgte vi meget sjældet udstyr for over 10000kr,-. En forstærker til over 4-5000kr,- var stort set kun for nørderne. I dag ved jeg at der bliver solgt masser af udstyr til langt flere penge.
Og så skal man jo heller ikke glemme at Playstation kommer med Blu-ray. Det skal nok hjælpe også.
Iøvrigt var udbuddet af DVD-film faktisk rimeligt stort allerede i 1999, altså 2 år efter introduktionen.
Jeg tror godt vi kan regne med et rimeligt udbredt system om blot 2-3år. Hvornår det har størstedelen af markedet er svært at spå om, men jeg tror næppe der går over 5år. Den digitale verden er i utrolig vækst. Hvis de vil ha' dette format til at blive til noget, kan der simpelthen ikke gå 7 år, så er folk sikkert slet ikke interesseret i medier længere. Til den tid bliver alting da flyttet over nettet.
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
| Sendt: 06 August 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
selvfølgelig bliver HD-DVD og blu-ray til noget!
At HD-DVD skulle lide samme skæbne som DVD-Audio, SACD og MiniDisc er jo tåbeligt at sige efter min mening. Det kan slet ikke sammenlignes. Vi lever i en helt anden verden end den gang disse formater kom frem.
Og til spørgsmålet om hvornår vi kan se afspillere i dk:
ALT FOR SENT! øv. Rygter siger i uk til oktober...nu må vi se, men hvis der kommer afspillere i uk så er det jo brugbart for os også.
Med lidt held inden jul.........er mega fristet til at købe en HD-DVD player fra USA eller fra det svenske firma dvdirect.net.
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 06 August 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
|
DVD dur ikke til fladskærme... |
|
|
Undskyld, men det er dog den mest forrykte konstatering jeg nogensinde har hørt fra et branchemedlem.
Vi kan blive helt enige om at ægte HDTV er fantastisk, men du får da ikke alle forbrugerne til at smide deres nuværende DVD-materiale ud. Og du kan faktisk købe ganske udemærkede lavpris-produkter der kan give DVD-materiale at pænt løft i kvalitet og oplevelse.
Min søster fik faktisk en Samsung DVD950'er med HDMI og opskalering til 720P / 1080i til knap 1400,- dkr. og det ser ganske enkelt fantastisk ud på hendes LE40M61B skærm fra samme producent.
|
| Til top |
|
| |
Pete Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 06 August 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
assembel skrev:
|
|
|
|
Jeg synes sådan set, at jeg har et meget godt argument for selv at købe et af de nye HD-formater. Sagen er, at jeg er ejer af en "såkaldt" HD-Ready LCD fladskærm. Det er da direkte ulogisk ikke at gå efter den meget højere kvalitet, som afvikling af HD video materiale giver, for hvor cool er det at have et TV, som godt nok er forberedt til HD-TV, men uden HD kilder. Og hvorfor tror du, at HD-TV har så stor succes, her tænker jeg specielt på den netop overståede VM slutrunde i fodbold?
Nå ja, men hvis man er ejer af et gammedavs 4:3 CRT, så kan det da godt være, at der ikke er så meget at hente fra de nye HD kilder. Men faktum er nu altså, at udskitningen af de gamle TV apparater til nye moderne fladskærme går meget hurtigt. I øvrigt synes jeg, at det er forfærdelig bagstræberisk at tale om, at vi skal læne os tilbage og være tilfredse med det vi har. Hvis vi levede ud fra den filosofi, skete der jo ingen udvikling. Interessant, at du i øvrigt ved, at der vil gå 5-7 år, før de nye formater slår igennem...
Det var så mit sysnpunkt.
Pete
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|