Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 01:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Kiss DP 500 Opsætning & SpeedStream 2601 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Anna1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2003
Status: Offline
Sendt: 07 December 2003 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Hej I Rummet

Jeg er helt ny i dette forum så tilgiv mig hvis dette lyder som et ?

der har været her før, Jeg har for en uge siden købt en Kiss DP 500

men HVORDAN sætter jeg det op sammen med mit SpeedStream 2601 router

og TDC   Skal jeg bruge en HUB eller noget andet

Jeg er også begynder inden for pc, så jeg håber der er en der vil forbarme sig over mig

Anna1

Til top Vis Anna1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anna1

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 December 2003 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Det skull ikke være nødvendigt med en hub, da din router garanteret har flere indgange. Jeg har ikke kendskab til Kiss netværk, men er det ikke bare at sætte stikket i routeren og forbinde det med DVD-afpilleren?
Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K

Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 07 December 2003 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

SS 2601 har kun 1 udgang, derfor skal du have fat på en switch (drop den hub, en switch koster nærmest det samme). Routeren kobler du til switchens uplink port, og så er det bare at smide computer og Kiss'n i en port i switchen.
Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal

Decap_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Når du sætter din KiSS DVD til at fungere med det andet netværk skal du i selve DVD'ens opsætning sætte den IP-addresse som den skal forbinde til, til at være din routers IP (formegentlig 192.168.1.1 eller 192.168.0.1 - kender dog ikke detaljerne med den router du anvender).

Hvis du så kører PC-Link på DVD'en skal du så bare scanne for "servere" som du naturligvis skal have kørende på din PC.
Til top Vis Decap_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Decap_dk

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Decap_dk skrev:
Når du sætter din KiSS DVD til at fungere med det andet netværk skal du i selve DVD'ens opsætning sætte den IP-addresse som den skal forbinde til, til at være din routers IP (formegentlig 192.168.1.1 eller 192.168.0.1 - kender dog ikke detaljerne med den router du anvender).

Man kunne også vælge den nemme måde og bruge dhcp =)

Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Hvis du kun kan indstille den IP KiSS afspilleren skal finde computeren på, så har du brug for en firmware update.

Jeg har selv denne afspiller og den fungerede ikke helt optimalt før jeg opdaterede firmwaren, nu kører den bare. Det eneste der er at brokke sig over, er at den ikke holder højde/bredde formatet når den viser billeder.

Anyways, hvis du har en ny eller den nyeste firmware, så kan du indstille både DNS, Gateway, afspillerens IP og sub net mask. DHCP skal være slået fra, ellers kan du ikke få lov til at konfigurere disse.

IP (afspilleren interne IP, ikke den som den skal finde computeren på): 192.168.001.x (hvor x er et tal imellem 2 og 255)

Sub Net Mask: 255.255.255.0

Gateway: 192.168.001.001

DNS: 192.168.001.001

PC-Link host IP (Computerens IP): 192.168.001.001

På computeren konfigurerer du så dit netkort til at bruge fast IP og der vælger du IP'en til 192.168.1.1 og Sub net mask til 255.255.255.0 herefter kan du forbinde afspilleren og computeren med et krydset netværkskabel (crossover kabel).

Hvis du bruger en switch eller crossover så SKAL du have den ny firmware, da du så skal kunne konfigurere alle IP indstillinger på afspilleren og dette kan ikke gøres uden opdateringen.

Bruger du routeren, så skal du aktivere DHCP og routerens ip skal være 192.168.1.1 . På afspillere skal DHCP client da slås til og du skal kun indtaste IP'en på computeren. Hvis du bruger router til at dele internet er der stor sandsynlighed for at du ikke kan bruge fast IP og computeren skal højst sandsynligt selv finde den automatisk (routeren tildeler den), ulempen herved er at IP'en kan variere mellem 192.168.1.x (x er igen et tal mellem 2 og 255), og afhængig af hvad den er, så skal du indtaste det i PC-Link Host IP på afspilleren. Derfor: Hvis du kan, så brug fast IP. Så slipper du også for at skulle rode med routeren.

Har du kun et enkelt netkort som du bruger til internet og ikke gider skifte netkabel/indstillinger hver eneste gang du skal bruge afspilleren, foreslår jeg du køber et ekstra netkort, det koster jo ikke mere end 100 kr for et billigt et og så sætter det til fast IP og bruger et crossoverkabel. Medmindre du bruger windows 98 skaber dette normaltvis ikke problemer.

Håber det virker :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes