Hvis du kun kan indstille den IP KiSS afspilleren skal finde computeren på, så har du brug for en firmware update.
Jeg har selv denne afspiller og den fungerede ikke helt optimalt før jeg opdaterede firmwaren, nu kører den bare. Det eneste der er at brokke sig over, er at den ikke holder højde/bredde formatet når den viser billeder.
Anyways, hvis du har en ny eller den nyeste firmware, så kan du indstille både DNS, Gateway, afspillerens IP og sub net mask. DHCP skal være slået fra, ellers kan du ikke få lov til at konfigurere disse.
IP (afspilleren interne IP, ikke den som den skal finde computeren på): 192.168.001.x (hvor x er et tal imellem 2 og 255)
Sub Net Mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.001.001
DNS: 192.168.001.001
PC-Link host IP (Computerens IP): 192.168.001.001
På computeren konfigurerer du så dit netkort til at bruge fast IP og der vælger du IP'en til 192.168.1.1 og Sub net mask til 255.255.255.0 herefter kan du forbinde afspilleren og computeren med et krydset netværkskabel (crossover kabel).
Hvis du bruger en switch eller crossover så SKAL du have den ny firmware, da du så skal kunne konfigurere alle IP indstillinger på afspilleren og dette kan ikke gøres uden opdateringen.
Bruger du routeren, så skal du aktivere DHCP og routerens ip skal være 192.168.1.1 . På afspillere skal DHCP client da slås til og du skal kun indtaste IP'en på computeren. Hvis du bruger router til at dele internet er der stor sandsynlighed for at du ikke kan bruge fast IP og computeren skal højst sandsynligt selv finde den automatisk (routeren tildeler den), ulempen herved er at IP'en kan variere mellem 192.168.1.x (x er igen et tal mellem 2 og 255), og afhængig af hvad den er, så skal du indtaste det i PC-Link Host IP på afspilleren. Derfor: Hvis du kan, så brug fast IP. Så slipper du også for at skulle rode med routeren.
Har du kun et enkelt netkort som du bruger til internet og ikke gider skifte netkabel/indstillinger hver eneste gang du skal bruge afspilleren, foreslår jeg du køber et ekstra netkort, det koster jo ikke mere end 100 kr for et billigt et og så sætter det til fast IP og bruger et crossoverkabel. Medmindre du bruger windows 98 skaber dette normaltvis ikke problemer.
Håber det virker :)