Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 06:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Erfaringer med Denon DVD-1930 søges (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tournesol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Hvordan er den? Jeg ved HiFi-klubben på Aaboulevarden har haft den et stykke tid nu, og får flere hjem den 20-10-06, men inden jeg køber vil jeg
gerne lige høre om den er så god, som den burde være, som arvtager til dvd-1920.
Til top Vis Tournesol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tournesol

Cybergringo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg vil også gerne høre, om det er noget der kan anbefaldes....)

Til top Vis Cybergringo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cybergringo Besøg Cybergringo's Websted

Tournesol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Nå, nu kan jeg så selv tilføje, at dvd-1930 igen (dvd-1920 sidste år) er blevet årets dvd-afspiller i bladet What Hi-Fi? i priskategorien over 200 pund
og under 500 pund. Tegner godt

otsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Der er vel ikke så mange her i Danmark, der rigitig har nogen erfaringer med den, eftersom den jo er helt ny, som du selv skriver. Der findes nogen udenlandske sider, hvor du kan læse lidt om den, så tag en google-tur. Selv har jeg bare bestilt den uden at have set/hørt den, helt galt kan det ikke gå, og slet ikke til den pris :-)
Til top Vis otsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af otsen

Tournesol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

otsen skrev:
Der er vel ikke så mange her i Danmark, der rigitig har nogen erfaringer med den, eftersom den jo er helt ny, som du selv skriver.
Der findes nogen udenlandske sider, hvor du kan læse lidt om den, så tag en google-tur. Selv har jeg bare bestilt den uden at have set/hørt den,
helt galt kan det ikke gå, og slet ikke til den pris :-)

Hifi-klubben har haft den hjemme i nogle uger (lige nu er den dog udsolgt), så nogen må have prøvet den Jeg har lige bestilt den i en regionsfri
udgave på Aaboulevarden, hvor den burde komme hjem tirsdag i næste uge.

Cybergringo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Hej Igen

Jeg har fundet en engelsk bruger TEST på dvd1930.......

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=727032

Det lyder meget NIcEZ....Skal "bare" lige have kærsten overbevist.....og så ned til hifiklubben
Til top Vis Cybergringo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cybergringo Besøg Cybergringo's Websted

Tournesol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Cybergringo skrev:
Skal "bare" lige have kærsten overbevist.....og så ned til hifiklubben

He he, ja, det er jo en klassiker. Hvorfor er mænd under tøflen på det område?

Tournesol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Nå, jeg henter min dvd-1930 i dag Vender tilbage med mine erfaringer

Cybergringo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Tournesol skrev:
Nå, jeg henter min dvd-1930 i dag Vender tilbage med mine erfaringer

Er det muligt at få en "Hutig" vudering af den, da jeg er meget tæt også at købe en!!!!!!!
tak påforhånd:)

Dyzio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

den er mega dejlig, dog er fjenrbetjeningen lidt for billig agtig hehe... :P plastic

Har ikke leget lidt med opsætningen endnu, men jeg aner faktisk ikke så meget om hvilken en indstilling dvd'em skal have for at yde sit bedste på mit LE-40M71B.. hehe

Til top Vis Dyzio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyzio

Cybergringo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Dyzio skrev:

den er mega dejlig, dog er fjenrbetjeningen lidt for billig agtig hehe... :P plastic

Har ikke leget lidt med opsætningen endnu, men jeg aner faktisk ikke så meget om hvilken en indstilling dvd'em skal have for at yde sit bedste på mit LE-40M71B.. hehe

Se frem til at høre mere om den.....lyd & billede kvalitet osv........
tak

dako
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

1920'eren, som jeg er ejer af, har et problem med afspilning af divx-materiale. Den kan ikke læse AC3 sporet i dem og den afspiller dem i formindsket størrelse. Nu er det ikke noget jeg som sådan savner, men det er jo en opgave selv en Netto-afspiller kan klare.

Kan I nybagte 1930 ejere oplyse, om det er blevet rettet?

-dako
Til top Vis dako's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dako

Tournesol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Minianmeldelse af Denon DVD-1930

Til at starte med vil jeg lige gøre opmærksom på at det ikke er mig der laver de underlige linieskift i dette indlæg. Det er fordi jeg skriver på en
mac, hvilket dette forum åbenbart ikke kan lide.

Anmeldelse:

Testscenarium:
Panasonic PT-AE900E, QED HDMI-P kabel (10 meter) og naturligvis Denon DVD-1930.

Indstillinger:
Panasonic sat til Cinema 1 som den eneste ændrede indstilling.
Denon DVD-1930 kører med 720p opskalering og Auto2 (Panasonicen kan ikke klare 1080p)

Byggekvalitet:
Kender i følelsen af at løfte en mælkekarton man tror er fyldt, men det er den ikke, så man er ved at kaste både mælk og karton op i loftet?
Sådan føles det lidt når man holder DVD-1930 mellem hænderne. Den føles meget let og lettere blikagtig trods alufronten. Virker dog nogenlunde
stabil i chassiet. Skuffen er hurtigt inde og ude, og er i øvrigt meget lydløs. Maskinen arbejder i det hele taget meget lydløst.

Billedkvalitet:
Satte den nye remasterede region 2 udgave af Blade Runner på, og var ved at falde bagover. I forhold til min gamle NAD T513 (brugt med
component) er kontrasten i billedet fænomenal. Der er en utrolig dybde og fyldighed i farverne - uden at farverne på nogen måde bliver
udsmattede. Den røde starttitel på Blade Runner stod før meget uroligt og udsmattet, men står klippestabil og skarp med dvd-1930. Skarpheden
er generelt fantastisk. Det er som om der hives ekstra mange detaljer ud af dvdskiven i forhold til andre afspillere jeg har prøvet. Panoreringer
klares ligeledes flydende uden den mindste hakken. Billedet fra dvd-1930 er også utrolig støjsvagt, og står meget meget roligt - selv på den 26 år
gamle Blade Runner der endda har en naturlig kornethed billedet. Jeg prøvede også at afspille King Kong (2005), og også den stod knald godt.
Dog må jeg endnu engang konstatere, at CGI-effekter ligner l**t når man ser det derhjemme kontra i biografen. Det er alt alt for tydeligt, hvor
det er "gammeldags" film, og hvor der er CGI i billedet. Konklusion: afsindigt lækkert billede til prisen (og i det hele taget).

Lyd:
Har ikke testet lyden særlig meget, men den var klar og tydelig i dialogen på Blade Runners 2.0 spor og dvd-1930 virkede i det hele taget til at
adskille filmens mange lyde fint.

Cybergringo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Tournesol skrev:
Minianmeldelse af Denon DVD-1930

Til at starte med vil jeg lige gøre opmærksom på at det ikke er mig der laver de underlige linieskift i dette indlæg. Det er fordi jeg skriver på en
mac, hvilket dette forum åbenbart ikke kan lide.

Anmeldelse:

Testscenarium:
Panasonic PT-AE900E, QED HDMI-P kabel (10 meter) og naturligvis Denon DVD-1930.

Indstillinger:
Panasonic sat til Cinema 1 som den eneste ændrede indstilling.
Denon DVD-1930 kører med 720p opskalering og Auto2 (Panasonicen kan ikke klare 1080p)

Byggekvalitet:
Kender i følelsen af at løfte en mælkekarton man tror er fyldt, men det er den ikke, så man er ved at kaste både mælk og karton op i loftet?
Sådan føles det lidt når man holder DVD-1930 mellem hænderne. Den føles meget let og lettere blikagtig trods alufronten. Virker dog nogenlunde
stabil i chassiet. Skuffen er hurtigt inde og ude, og er i øvrigt meget lydløs. Maskinen arbejder i det hele taget meget lydløst.

Billedkvalitet:
Satte den nye remasterede region 2 udgave af Blade Runner på, og var ved at falde bagover. I forhold til min gamle NAD T513 (brugt med
component) er kontrasten i billedet fænomenal. Der er en utrolig dybde og fyldighed i farverne - uden at farverne på nogen måde bliver
udsmattede. Den røde starttitel på Blade Runner stod før meget uroligt og udsmattet, men står klippestabil og skarp med dvd-1930. Skarpheden
er generelt fantastisk. Det er som om der hives ekstra mange detaljer ud af dvdskiven i forhold til andre afspillere jeg har prøvet. Panoreringer
klares ligeledes flydende uden den mindste hakken. Billedet fra dvd-1930 er også utrolig støjsvagt, og står meget meget roligt - selv på den 26 år
gamle Blade Runner der endda har en naturlig kornethed billedet. Jeg prøvede også at afspille King Kong (2005), og også den stod knald godt.
Dog må jeg endnu engang konstatere, at CGI-effekter ligner l**t når man ser det derhjemme kontra i biografen. Det er alt alt for tydeligt, hvor
det er "gammeldags" film, og hvor der er CGI i billedet. Konklusion: afsindigt lækkert billede til prisen (og i det hele taget).

Lyd:
Har ikke testet lyden særlig meget, men den var klar og tydelig i dialogen på Blade Runners 2.0 spor og dvd-1930 virkede i det hele taget til at
adskille filmens mange lyde fint.

Hej
Det lyder meget lækkert.....men har du prøvet at afsplle en DivX film med AC3 lydespor som "dako" har prøv på sin 1920......;)

Tournesol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Nope, jeg rører ikke ved divx overhovedet, så der kan jeg ikke hjælpe

Cybergringo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Tournesol skrev:

Det er CooL nok.....lige et hutigt .......Er den kode fri eller ´ved

Tag nok ind og "kigger" på den imorgen...:)

Cybergringo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Dyzio skrev:

Hej
Din samsung LE-40M71B understøtter den ikke 1080P format........og har du prøvet...æ?

Tournesol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Cybergringo skrev:

Tournesol skrev:
Det er CooL nok.....lige et hutigt .......Er
den kode fri eller ´vedTag nok ind og "kigger" på den imorgen...:)

Den er ikke kodefri endnu. HiFiklubben havde endnu ikke fået et hack der virkede ordentligt, så jeg skal ned med den igen når de har fået det. Har
allerede betalt for det :)

dr_schlemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

virker opskaleringen på 1930'eren kun via HDMI eller kan component bruges?

Cybergringo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Jeg faldt over denne side-------
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=399243

Det er oplysninger om at gøre 1930 kodefri ( Der ik nogle inu:().......hvis man har en 1730,kan man på denne side finde en ny Firmware (ISO) til at gøre den kodefri....

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes