Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 01:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: H/K 47 og problemer m. brændte skiver (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hero
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 26 November 2006 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Er der nogen som har et bud på hvorfor Harman/Kardon´s topmodel dvd47 har problemer med at afspille brændte skiver i form af hakkende billeder, pixel"frys" og billedstop med jævne mellemrum gennem afspilningen?

Når man så putter samme skiver i en 199,- kr.´s afspiller fra Bilka, kører den skiverne uden de mindste problemer?!

Kan det virkelig ikke svare sig at købe kval.?

Eller SKAL man absolut kun holde sig til org. indspilninger når man køber mærkevare...?

Der må da være andre derude som oplever lign. problemer.. virkeligt irriterende..

Til top Vis Hero's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hero

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 November 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Det er vist almindeligt kendt at nogen afspillere "bare" er bedre til at afspille brændte skiver end andre. Jeg tror det er en almindelig opfattelse at de billige afspillere er bedre til det end de dyre, men jeg tror ikke det nødvendigvis er rigtigt - jeg tror måske bare at de positive oplevelser med en billig afspiller får stor opmærksomhed fordi man ikke har de store forventninger til en afspiller til 2-300 kr. Omvendt får en dyr afspiller der IKKE er god til brændte skiver stor opmærksomhed fordi man her netop forventer det bedre resultat.

Når det er sagt, så er denne liste god at få forstand af - faktisk skulle man tro at netop H/K dvd47 skulle være ok, selv om den ikke med på listen - de andre ser fornuftige ud:

http://web.archive.org/web/20060105060238/http://www.customf lix.com/Customer/Compatibility.jsp

Den giver en ide om hvor svært det kan være at finde den perfekte afspiller til alle formål. Siden bliver desværre ikke længere opdateret, det er derfor jeg linker til den via web.archive.org

Bruger du DVD-r eller DVD+r skiver..? Hvis du bruger DVD+r er det muligt at ændre book-type til DVD-rom ved hjælp af bitsetting, det afhænger dog af dit brænder-drev om det understøtter dette. Gør man dette kan man ændre i måden discen bygges op på, så den ligger tættere på opbygningen af en "rigtig" DVD, og afspilleren kan i nogen tilfælde bedre spille den.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

SpecTrax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2006
Lokalitet: Norge
Sendt: 28 November 2006 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

HK47 har store stabilitets problemer med diverse media, og den seneste firmwaren fikser ikke dette problemet.

En bekjent av meg hadde store problemer med at Audio cd'er plutselig skiftet spor eller bare stoppet opp. Det samme skjedde med avspilling av diverse dvd filmer.

Anbefaler at du tester dette ut og ser om du har de samme problemene. Hvis ja, bytt til en annen dvd spiller. HK har sviktet med denne serien.
Til top Vis SpecTrax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SpecTrax

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 December 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Har p.t lånt en dvd 47 og disse ting lyder bekendt.Det lyder også som om at bassen på film er boostet i forhold til min primare dvd.Subben skiller sig i hvertilfælde ud .Om det er fordi den er mere upræcis eller om den er boostet ved jeg ikke
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes