| Forfatter |
|
sauron Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 544
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
At udråbe en vinder eller en taber er aaaalt for tidlig... Lige nu fører HD-DVD stort i forhold til salget af skiver, og den generelle kvalitet har været bedre på HD-DVD end Blu-Ray. Effekten af Blu-Ray's trumfkort er slet ikke set endnu, da Playstation 3 først lige er udkommet. De som har erhvervet sig en er højst sandsynlig hardcore gamer eller ebay'er, ikke ligefrem nogle som køber mange film. HD-DVD's trumfkort kan godt vise at være Add-on'en til Xbox 360'eren. Den sælger som varmt brød, og er udsolgt alle steder. De som køber dette drev er nogle der er interessede i at købe titler hjem, så HD-DVD bliver ved med at øge afstanden ned til Blu-Ray. Desuden er Blu-Ray afspillerne en hel del dyrere end HD-DVD afspillerne. Filmene er omtrent niveau, hvor Blu-Ray dog er noget dyrere på nogle titler. Sandt nok at HD-DVD fører med en stor margin lige nu, men de mangler stadigvæk studio support, og ingen har rokket sig endnu. Dette vil selvfølgelig komme hvis HD-DVD stadigvæk bliver ved med at udsælge Blu-Ray med så stor en margin. Men de næste 6-12 måneder bliver utrolig vigtige, og først der kan man sige hvem der vil gå hen at vinde. Det er utrolig svært at spå om lige nu
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er en lettere overfladisk artikel, og jeg synes deres argument for at HDDVD stort set allerede har vundet er lidt letkøbt. Jeg tror ikke det er noget der bliver afgjort lige med det samme, med mindre de store studier pludselig trækker deres support til Blueray.
Det er sikkert sansynligt at der vil være 10 gange så mange hddvd-afspillere som blueray-afspillere i folks hjem ved udgangen af året, men så vidt jeg ved er der stadig ikke mange der rent faktisk har maskinerne så jeg tror ikke det betyder så meget.
For mig at se er krigen lige startet, og tingene kan nå at vende mange gange endnu.
__________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ganske spændende læsning - der er en del dommedags profeti over det - men ikke desto mindre kan jeg faktisk godt følge forfatteren af den artikel. Sony er virkelig ude på dybt vand pt. Og tror også at ved at komme så sent ind i legen, så misser de et kæmpe marked her op imod jul. Så måske vi har fat i endnu et Betamax eventyr her? Uanset hvad, er jeg spændt på at se det videre forløb. Jeg afbestilte min PS3 for et par uger siden, for at se hvad der kommer til at ske. __________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
Scrounging for our own share of good luck
Stab your brother in the back
And pick up your pay check
|
| Til top |
|
| |
sauron Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
rygterne sigder dog at disney og lionsgate vil hope på hd-dvd vognen ved ces til januar
|
| Til top |
|
| |
sauron Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
plus nintendo lover 4millioner wii på market inden årets udgang(ved godt at den ik køre hd men hvis folk køber den istedet for xbox360 eller ps3) og microsoft sigder at xbox360 falder i pris ligde om snart for de produktions omkostningerne er faldet meget
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
sauron skrev:
| rygterne sigder dog at disney og lionsgate vil hope på hd-dvd vognen ved ces til januar |
|
|
Bliver spændende at se  Lad os få en masse film at vælge imellem
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, undskyld mig, men jeg er bare fuldstændig ligeglad med hvem der vinder, hvis der bliver nogen vinder !!!!
Jeg tror begge formater vil blive solgt i de næste par år, indtil der kommer noget nyt. 
Både XBOX360 og PS3 har en kæmpe fanskare som nok kan holde liv i begge formater.
Og med de priser de har på sådan noget isenkram, vælger jeg at investere i begge dele, ja jeg går ikke efter HIGHEND udstyr, det er mine øjne alligevel for slidte til at kunne nyde.
Har XBOX360 så jeg mangler "kun" HD-DVD drevet og en PS3 .
PS: Prøvede forleden for første gang at tilslutte min XBOX360, til min gamle DILA projektor. nnnøøøøøjjjjjjjj, det så for fedt ud, nu skal far have det monteret på hjemmekontoret .
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror også det er lige tideligt nok at udnævne en vinder, specielt da det er svært at finde præcise tal. Mange steder bliver der talt om salgstal for HD-DVD i størrelsesordenen 70-100.000 + HD-drevene til 360 som der ikke er tal på. Selvom det lyder af meget er det kun en dråbe i havet når man sammenligner med DVD tallene, så der er et stykke vej endnu.
Lidt mere læsestof:
http://www.tvpredictions.com/ps3blu112006.htm __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
pekr Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske der er plads til begge,, det synes jeg ikke er usandsynligt
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syndes at det gå meget langsom i Europa (Gab) med HD-DVD og især Blu-Ray, det er
vel op til Jul at der er det størst market for forbruger elektronik.
Selv HDTV er død i Europa.
Det kan godt være, at der bliver soldt mange fladskærme, men de fleste
nye DVD afspiller (og kan fås kode fri) kan scale op til 1080p, så hvad
skal man bruge HD-DVD/Blu-Ray til.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
Syndes at det gå meget langsom i Europa (Gab) med HD-DVD og især Blu-Ray, det er vel op til Jul at der er det størst market for forbruger elektronik.
Selv HDTV er død i Europa.
Det kan godt være, at der bliver soldt mange fladskærme, men de fleste nye DVD afspiller (og kan fås kode fri) kan scale op til 1080p, så hvad skal man bruge HD-DVD/Blu-Ray til.
|
|
|
Et opskaleret SD billede er stadig kun SD så det har intet med HD at gøre.
At en dvd afspiller kan opkalere billedet gør ikke nødvendigvis billedet bedre end når tv'et selv opskalerer. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej men hvem, kan se forskeld på en 32" fladskærm.
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
| Nej men hvem, kan se forskeld på en 32" fladskærm.
|
|
|
Det meste af danmarks befolkning  Har du selv prøvet at se en demo på en 32" fladskærm? Eller synes du bare at DVD kvaliteten er god nok?
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg har set en demo af HD på en 32" fladskærm og en opscalet DVD fra
en god DVD afspiller, her er forskellen ikke så stor, at man ikke kan
leve med DVD kontra, at man skal ud og købe en ny HD afspiller og
filmen i HD igen.
Men på en Pj. er sagen en anden.
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
Ja jeg har set en demo af HD på en 32" fladskærm og en opscalet DVD fra en god DVD afspiller, her er forskellen ikke så stor, at man ikke kan leve med DVD kontra, at man skal ud og købe en ny HD afspiller og filmen i HD igen.
Men på en Pj. er sagen en anden.
|
|
|
Det er jo for så vidt også lige gyldigt, hvad folk kan leve med. Hvis det var kriteriet var der vist ikke meget masseforbrug der så ud som det gør.
Sagen er vel, at det amerikanske marked samt til dels Japan trækker en ret stor del, og der er store skærme mere almindelige end her, ikke mindst fordi de har HDTV allerede.
Desuden: jeg har også set en demo af HD på en 32" i A-Z, som lignede noget der var løgn, men det siger ikke ret meget om potentialet i Bluray og HDDVD.
En sammenligning bliver altid forvrænget hvis man sammenligner det bedste fra den ene med det dårligste fra den anden.
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg siger ikke, at Bluray vinder, men den artikel er da også tendentiøs. Fx synes jeg ikke det siger ret meget om noget, at Sony tidligere har tabt formatkrige, men det er vel fordi de er blandt de eneste, der lancerer nye formater.
Er der nogen, der har hørt om den såkaldte Compact Disc?
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var en gang fan af Sony, men det er jeg ikke mere, syndes at det er
gået meget ned for dem, de har ikke rigtige noget der ikke kan få af
andre mærker.
Ja Sony er nok ikke komme sig over at Betamax ikke vandt, og at det ikke bliv en stor ting med SACD.
Derfor er der en meget stor mulighed for at Blu-Ray taber til HD-DVD.
Sony er ikke mere hvad de var engang, desværre
En ringe demo, kan gøre mere skade end gavn for HD formatet, se hvordan
det gik med SACD, der var mange der ikke kunne høre forskel, derfor
ende det som et format til de få, mon ikke det samme sker for HD
formatet.
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
Ja Sony er nok ikke komme sig over at Betamax ikke vandt, og at det ikke bliv en stor ting med SACD.
Derfor er der en meget stor mulighed for at Blu-Ray taber til HD-DVD.
|
|
|
Jeg forstår slet ikke dit 'derfor'
Så hvad, de taber på grund af dårligt karma?
Det er jo altså ikke afgørende, om man er 'fan' af et mærke. Hvis man ser på, hvad de forskellige skriverier om denne formatkrig lægger vægt på i deres gæt, er det mildest talt i øst og vest. Hvad kan man lære af det?
At det ikke er afgjort, ikke nok med, at der ikke er en klar vinder, men folk er heller ikke klar over, hvilke faktorer der bliver afgørende for udfaldet.
|
| Til top |
|
| |