Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 08:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Når nu man kun kan bruge scart kabler !! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Xircom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2004
Status: Offline
Sendt: 23 December 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Skal ha tilsluttet en DVD afspiller og en sat modtager til et plasma panel, men hverken sat modtager eller dvd har component out, kun scart.

Kan billedet godt blive godt på et plasma, hvis man nu køber kvalitets scart kabler, så som Clicktronic fra AV-connection ?

http://av-connection.dk/?PNo=CT001-300&PVer=0

Til top Vis Xircom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Xircom

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 December 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Det kommer vel an på kvaliteten af scart udgangen på DVD afspilleren og indgangen på panelet.. Hvis den er god, så kan du sagtens opnå et OK billede. Det er dog at foretrække komponent eller HDMI/DVI hvor du kan køre progressivt. Overvej evt. en ny afspiller.
Til top Vis VonLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VonLarsen

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 December 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Jeg synes altså det er lidt skægt: Inden component og HDMI, var RGB via scart godt. Satte man et godt scart-kabel til et godt TV, fik man et godt billede. Nu er component og siden HDMI kommet (well, Component har principielt hele tiden været der...), og straks forventer man at alt via scart er ringe... Scart er jo ikke ringere end det har været hele tiden, bare fordi der er kommet noget til siden der er lidt bedre.

Forskellen på kvaliteten af forskellige tv gør mildt sagt langt større forskel end forskellen på scart og HDMI.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 December 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Det er vel bare fordi at de nye fladskærme har et væld af tilslutningsmuligheder, udover scart. Så har folk vel en tendens til at tro det 'nye' absolut er det bedste.

Jeg har på det seneste haft en del DVD afspillere hjemme til test, da jeg solgte min HD-A1, og der er _virkelig_ stor forskel på kvaliteten af udgangene.
I de fleste tilfælde var HDMI (både med og uden opskalering) klart bedst men der var bestemt ingen konsekvens i forhold til kvaliteten af scart vs. component. RGB Scart var overraskende oftest bedre end component.
I ingen af tilfældene kunne nogen af dem slå kvaliteten jeg fik via HDMI@720p fra min HD-A1 med SD-DVD.

Så ja, et godt scart kabel, til en afspiller med god scart udgang og et TV med en god scart indgang, kan sagtens være bedre end en middelmådig komponent forbindelse.

Man kan vel dog godt sige at scart er blevet 'ringere', eftersom kvaliteten af en forbindelse altid vil blive bedømt kontra de eksisterende alternativer, og i dag _er_ der altså bedre alternativer.
Til top Vis VonLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VonLarsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes