Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 13:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Bedst at afspille 720 eller 1080 på 720p? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Alaza
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Jeg sidder med en Optoma HD70 og jeg spekulerer på, om det er bedst at spille HD-DVD film som er i 720p eller i 1080p? Projektoren er 720p og kører via min PC med et 7800GT.

For der må vel skulle bruges ressourcer på at skulle nedskalere billedet? Ikke at min PC har performance-problemer, mere med tanke på projektoren?
Til top Vis Alaza's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alaza

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 03:18 | IP-adresse registreret  

Hvis projektoren understøtter et 1080 signal er det vel ikke et problem. I teorien burde 1080 være bedst, da de indeholder flere detaljer. Om man i praksis får fjernet ALLE de detaljer, der er forskel mellem 720 og 1080 må du nok selv prøve dig frem til. Det varierer muligvis fra film til film og udstyr til udstyr.

Jeg ville prøve 1080 og så 720 bagefter. Er der ingen forskel sparer det måske på strømmen at bruge 720.

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

Alaza
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Projektoren er en 720p, som skrevet. :) Spørgsmålet er derfor, om det kan betale sig at spille 1080p/i film?
Til top Vis Alaza's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alaza

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Det er forskelligt fra kombination til kombination (af afspiller og projektor) hvilke opløsninger der fungererer bedst.

I teorien burde 720p være bedst, da det er den opløsning som projektoren rent faktisk kan vise. I praksis er det jo så en skalering der foretages i afspilleren (fra 1080p til 720p - iøvrigt via 1080i, da det er den opløsning HD-DVD afspillere indtil nu arbejder med internt), og spørgsmålet er om afspilleren eller projektoren er bedst til at skalere ned fra 1080i/p til 720p

I sidste ende er det bedste råd vel bare at du skal sætte afspilleren til den opløsning DU synes giver det bedste billede..?

Edit: Havde ikke hæftet mig ved at det var en pc du afspiller fra. Jeg er ikke helt klar over om HD-DVD på PC opererer med ægte 1080p eller om det også her reelt er 1080i... Men min konklusion er stadig den samme...

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes