| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
taz123456 skrev.
- Xbox 360´s dvdgengivelse stinker, men hd drevet skulle efter signede hamle op med toshibas afspiller. Flere tset viser at billedkvaliteten er nogenlunde ens. Forskellen kommer i lyden, hvor den største udgave af Toshibas har indbygget decoder
Vil det sige at hverken XBOX eller PS3 har udgang for HD-lyd?
Jeg kan næsten se hvor det bærer hen af, der er nok ingen udvej om at anskaffe en HD-afspiller, hvis man både vil have i pose og i sæk, altså både billede og lyd i HD!
Det kunne imidlertid være interessant at høre om der er nogen der er indehaver af både en XBOX og en HD-afspiller, eller på anden vis har sammenlignet begge dele, både lyd- og billedemæssigt?
Forleden dag var jeg inde hos den lokale TV-forhandler. De havde linet 8-10 fladtv i den dyrere ende, i størrelsen 37-42 tommer op samme sted i butikken og fodrede dem med samme signal. Der var både Philips, Sony, Pioneer og et mærke eller 2 mere jeg ikke lige husker. Bortset fra ét tv som stod lidt grynet, stod de alle umiddelbart rigtigt flot, og på den (ganske vist korte tid) jeg var i butikken, var det faktisk svært at bestemme hvilket tv der gav de bedste billeder, selvom priserne lå mellem 15 og 30 tusinde. Da jeg for få år siden købte mit eget 32" CRT, synes jeg forskellen var langt større mellem de forskellige modeller/mærker, og reelt var der kun en håndfuld der stod rigtigt skarpt.
Måske er det noget af forklaringen på at et "simpelt" spilkonsol kan levere en billedekvalitet så flot som mange skriver herinde, altså at tv der kører i så høj opløsning pr. automatik leverer varen, sålænge det fodres med et HD-signal?
|