| Forfatter |
|
mazdarati Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens,
Var lige et smut på fisketorvet i går, og smuttede lige i electric city - til min glæde så jeg at de havde en Sony X-serie 40" stående med en Sony Blu-ray afspiller på. Men ved nærmere inspektion fik jeg en "spændende" oplevelse. Jeg har set Samsung afspilleren køre i hifi-klubben flere gange, og i tapeconnection også - og det billede jeg så på den sony skærm var VIRKELIG crap.
Der kørte en demo hvor den ene halvdel var BD-kvalitet og den anden halvdel var dvd kvalitet, der var forskel men bd-delen lignede en dårligt masteret dvd, og dvd-delen lignede et dårligt tv-signal.
Jeg tænkte at det kunne simpelthen ikke passe at enten afspilleren var så crappy eller sony state-of-the-art skærm ikke kunne bedre - men da jeg lige tog en kigger om på forbindelserne var synderen fundet - tumpen der havde sat dette op havde brugt et COMPOSITE kabel og dermed lige fjernet hele HD-oplevelse. Da jeg påpegede over for sælgeren der var på arbejde fik jeg denne kommentar: "hvis du er så klog, hvorfor søger du så ikke mit arbejde?".
Nå ja, det var vist sidste gange jeg har handlet der....
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan være sælgeren er ligeglad med god kunde service/pli', efter at EC er blevet opkøbt af el-giganten og nu måske mister sit job Det sker jo her til d. 1/4... Det siger man da bare ikke som sælger til en kunde
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til kr. 16.500,- pr. måned kan man heller forlange det helt vilde engagement og lyst til atr sætte sig ind i produkterne. __________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
Morten Fog Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
flpdk skrev:
Til kr. 16.500,- pr. måned kan man heller forlange det helt vilde engagement og lyst til atr sætte sig ind i produkterne. |
|
|
hvad laver han der så? for det er jo tydeligvis ikke for pengene.  __________________ mvh Morten Fog
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten Fog skrev:
flpdk skrev:
|
Til kr. 16.500,- pr. måned kan man heller forlange det helt vilde engagement og lyst til atr sætte sig ind i produkterne.
|
|
|
hvad laver han der så? for det er jo tydeligvis ikke for pengene. 
|
|
|
Hehe, jeg tror nu ikke at der er mange som gider arbejde alene for glædens skyld.
Men det er næppe en hemlighed at de almindelige "Low-fi" butikker, der sælger alt fra kaffemaskiner til højtalere, har en elendig service og normalt også en elendig indstillet kvalitet på de produkter som at de fremviser. Sandheden er at de henvender sig til et andet segment end brugerne af dette forum. De fleste af deres kunder er folk som i bund og grund ikke ved bedre og heller ikke har tid/lyst til at sætte sig ind i tingene.
|
| Til top |
|
| |
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
flpdk skrev:
Til kr. 16.500,- pr. måned kan man heller forlange det helt vilde engagement og lyst til atr sætte sig ind i produkterne. |
|
|
En ringe løn retfærdiggør jo ingenlunde sælgerens infantile bemærkning. Vedkommende er jo også ansat for at give råd og vejledning. Hvis han ikke engang evner at give et bedre svar, burde han da højst være kvalificeret til at samle tøjklemmer. For øvrigt tror jeg at mange har det med de varer de køber, som jeg har det: Det skal virke og der skal være en ordenlig service. Om produktet så er en kaffemaskine eller et surround-anlæg spiller ingen rolle.
|
| Til top |
|
| |
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik en lignende kommentar i expert i fields. Var inde og se på et loewe til 60k. det stod af virklig skidt. de havde forbundet en dvd-maskine med et s-vhs kabel. Da jeg kommenterede det over for deres sælger var kommentaren at kunderne alligevel ikke bruger penge på ordentlige kabler så de kan jo lige så godt vise den ringeste kvalitet skærmen har, for så kan kunden jo blive glædeligt overrasket når de engang køber et bedre kabel. gad vide hvor mange skærme til 60k de får solgt. hmm.
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
mazdarati skrev:
| Nå ja, det var vist sidste gange jeg har handlet der.... |
|
|
De er sikkert også ligeglade med om de holder på kunderne nu...
Elgiganten har købt Electric City
/Lars
__________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er El giganten og EC ol. jo ikke bare et "supermarked" for elektronik og køkkenting. Deres sælgere ved intet. Måske derfor de har Blu-Ray. 
At de også er sådan i expert er dog lidt sørgeligt, da denne kæde prøver at lægge sig op ad de seriøse hifibutikker. Den går ik med den attitude. Så må sælgerne jo vise deres debile kunder hvad forskel sådan et kabel gør. Så skal de nok sælge nogen.
Sælgeren i den første post kunne jo ligeså godt arbejde i bilka.
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan løbe ind en dårlig/uden vide/ubehøvlet sælger i en hver af de nævnte forretninger i hele den her tråd Jeg har selv oplevet snobbede sælgere i "expert" som alligevel ikke havde styr på en skid andet end hvad han tjente mest på at sælge.
Det jeg vil frem til er at jeg syntes egentlig ikke at vi kommer nogen steder ved at tale dårligt om en at landets kæder, det er blot ærgeligt at konstatere at den enkelte sælger har været så lige glad med det hele at han ikke er mere imødekommende og afhjælpende med problemet
Men er da ret enig i at han nok ikke bliver mere motiveret at tanken om at han står uden job pr. 1/4, som en af jer skriver...
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
| Kan være sælgeren er ligeglad med god kunde service/pli', efter at EC er blevet opkøbt af el-giganten...[snip] M.v.h. Strong |
|
|
Ahva? Har Elgiganten opkøbt EC? Altså Electrocompaniet? 
Mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
bphhm Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 05 Februar 2007 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem kan dog finde på at gå ind sådan et sted, og så endda købe noget???
__________________ /Hans
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 05 Februar 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har faktisk mere ret end du aner Brok  Elgiganten er begyndt at forhandle Abrahamsen (Per Abrahamsen, én af de tre grundlæggere af Electrocompaniet) sammen med at Energy er tilbage på hylderne igen
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 05 Februar 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Westergaard skrev:
Du har faktisk mere ret end du aner Brok Elgiganten er begyndt at forhandle Abrahamsen (Per Abrahamsen, én af de tre grundlæggere af Electrocompaniet) sammen med at Energy er tilbage på hylderne igen |
|
|
Jeg er ret vild med Energy, og til min store ærgelse så jeg engang at El-giganten havde overtaget agenturet efter PNP-audio ophørte. Jeg prøvede forgæves i månedsvis at købe Energy's nyeste surroundhøjtalere ved El-giganten. Til sidst måtte jeg klage til Energy's hovedkvarter i Canada over El-giganten og spurgte hvorfor de havde valgt en sådan skod-distributør til deres fremragende højtalere. Så kom der pludselig skub i sagerne. Til El-gigantens ros skal det så siges at jeg fik højtalerne til kr 3000,00 under udsalgsprisen.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
synes måske kritikken af electric city er overdrevet, købte da en udemærket vaskemaskine i den på fisketorvet .
anyway, det behøvede jo ikke nødvendigvis at have en betydning at alt er samlet, er da f.eks. udemærket tilfreds med føtex, synes måske ikke der er den helt store grund til først at besøge en slagter for bagefter at besøge en grønthandler og igen senere tage i en vinhandel, for lige at slutte turen af hos den lokale tobakspusher. Sådan til hverdag i hvert fald. Det er jo heller ikke de samme personer der arbejder i de forskellige afdelinger, så der burde vel i virkeligheden (med den rette indstilling til arbejdet og uddanelse) være basis for at steder som elgiganten og electric city kunne være seriøse forhandlere af hifi
|
| Til top |
|
| |