Forfatter |
|
FritzHansen Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 29 December 2003 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
weeehaaa, mit først indlæg - tá godt imod mig 
Jeg står og skal ha anskaffet mig min først DVD afspiller og tænkte jeg lige ville spørge jer kloge hoveder til råds først.
Jeg er hverken superentusiast men heller ikke den rene amatør - jeg er vist sådan midt imellem. Prisen er sådan set underordenet idet jeg har en julebonus på lidt under 25k som jeg jo passende kan brænde af hurtigst muligt :), men egentlig skal jeg bare have en DVD afspiller i god kvalitet, så jeg kan slappe af med en film en gang imellem, så jeg gider ikke ofre 10k - på den anden side gider jeg heller ik købe en 4-500 krs maskine fra Bilka.
Jeg har en ganske alm. Sony Surround reciever (780), hvor jeg i forvejen bruger den Coxaiale digitale indgang når jeg ser Divx film fra Computeren med AC3/DD lyd så jeg skal bruge en afspiller med optisk udgang idet jeg ikke gider skifte rundt hver gang.
Krav:
- Pris ca 2000 og under, gider dog ikke eje en 4-500 kr´s maskine fra Bilka. - Farve: sølv - skal jo helst passe nogenlunde til min forstærker - Optisk udgang - Helst kodefri - Progressive Scan (dumt spg men kan alle fjernsyn udnytte progressive scan?)
Jeg har allerede kigget på et par maskiner:
Sony DVP-NS730P/S Jeg er ikke Sony fanatiker, men nu er jeg jo endt med en Sony Reciever så måske ender jeg også med en Sony DVD. Har fået ros for billede/lyd kvalitet flere steder (blandt andet i et af de største tyske hifi magasiner) og opfylder alle mine krav. Set til 1695,- hos Shopman.dk og til 1681,- incl fragt hos mediacheckpoint.de begge disse tilbud er dog ikke kodefri. Netonnet.de har den som kodefri til 17-1800 incl. fragt, men de har den ikke på lager pt. Har set flere links her på forumet til hvordan man kan gøre afspillere kodefri vha IR-port eller fjernbetjening - gælder det også denne maskine og bortfalder garantien ikke hvis man selv gør den kodefri??
NAD T512 DVD-afspiller Kender ikke det store til denne afspiller, men har altid godt kunne li Nad´s produkter. Set i lys grå og kodefri til 1999,- hos Hifiklubben - Hifiklubben er generelt et kvalitetsstempel i sig selv efter min mening. Minus dog at denne afspiller vist ikke har Progressive Scan?
Panasonic DVD-S35 Har ikke lavet så meget research omkring denne afspiller men den vandt da en test af 15 DVD afspillere lavet af ICRT ( International Consumer Research & Testing). Offentliggjort af Forbrugernes Hus december 2003. Har vist heller ikke Progressive Scan??
Har også kigget lidt på Philips, Pioneer og LVCs maskiner i samme prisklasse, men er åben for alle fornuftige forslag :) Har måske lidt lagt mig fast på Sonys 730, men kræver jeg kan få den kodefri.... og vil helst ikke ud i for meget roderi vha IR port osv. Kan man gøre det med fjernbetjeningen på denne udgave og hvad mht. garantien ??
Håber I gider gi mig en hjælpende hånd med på vejen.
Vil gerne høre forslag til afspillere i klassen omkring 1500-2000 måske lidt over/under. Vil også gerne høre fra folk som kender til de afspillere jeg har nævnt og som kan komme med positive/negative ting om dem - specielt Sony 730. Folk som har styr på at gøre afspillere kodefri er også meget velkomne til at komme med info osv.
På forhånd tak.
mvh Fritz Hansen
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
Sendt: 30 December 2003 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sony NS-730 ville umiddelbart være mit bud af de tre du nævner.
Det er en glimrende afspiller i en fornuftig kvalitet, og den matcher
designet og fjernbetjeningen på din 780'er.
Mht. Kodefri, så prøv at kigge på dvdrhelp.com. Uden at være (helt)
sikker, så kan den sikkert gøres kodefri på samme måde som de
andre, dvs. med en palmpilot eller med en speciel remote. Prøv evt.
at spørge den nærmeste fona om de har en remote til at gøre sony-
maskiner kodefri med (det bør de have) og hvad de skal have for at
"ordne" en afspiller hvis du ikke har købt den hos dem (de siger
sikkert ~200kr. men prøv at forhandle lidt, det tager et par minutter
inkl. test, så det er ikke noget de bruger ret meget tid på).
Held og lykke med det!
/U.
|
Til top |
|
|
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
Sendt: 30 December 2003 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej FH og velkommen til
Sony vil være et naturligt og sikkert vagt.
Kan købes i Tyskland med stor rabat.
Har lige selv købt en DVP-NS 930 for kr. 2600 leveret.
Den koster kr. 3999,00 herhjemme lige nu på nettet.
Tjek evt. http://www.preissuchmaschine.de/
og tjek også forhandleren før du bestiller!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 30 December 2003 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enten den Sony 930 eller Panasonic DVD-S75 som ved www.lyd-billed.dk kan fåes til 1695,00 kr.! De er begge glimrende bud - men til prisen giver Panasonic´en mest valuta!
Og velkommen til!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Falken Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
Sendt: 30 December 2003 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej & velkommen til !
jeg tror umiddelbart ikke du kommer uden om palm eller speciel fjernbetjening hvis du vil have den kodefri (dog uden at ligge hovedet på blokken).
Prøv evt at kigge lidt på:
http://www.regionfreedvd.net/players.html
Et alternativ skulle være denon dvd-700. Tog bare lige et link fra klubben:
http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|28|28|1788|pdetail som klubben sælger for 2299kr for den kodefri udgave... Men mon ikk den kan findes kodefri til billigere penge anden steds, fx shopman??
God jagt ! __________________ Falken
|
Til top |
|
|
FritzHansen Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 30 December 2003 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for jeres hurtige svar 
Har inddraget Cambridge DV57 som et muligt emne, efter at have læst om den både her på forumet og på hifiklubbens hjemmeside. Har gennemlæst de engelske anmeldelser af den ( http://www.cybertainment.dk/pages/default.asp?pageID=546& ;topID=1og) og det er bestemt positiv læsning. Den opfylder mine ønske mht farve, optisk udgang og progressive scan - selvom mit fjernsyn ik understøtter det så har man vel lov at drømme om lidt fladskærm eller plasma-lir i den nærmeste fremtid :)
Skal ud og knalde lidt penge af på smoking, seng osv imorgen så jeg vil samtidig smutte forbi Hifiklubben og få et foredrag om Cambridge DV57 - de har vist godt nok ikke flere på lager pt, men skulle få her i starten af Januar.
Ellers ender det nok med jeg køber en DVP-NS 730 i Tyskland og så får den gjort kodefri af en forhandler herhjemme.
CarrotMan skrev:
Mht. Kodefri, så prøv at kigge på dvdrhelp.com. Uden at være (helt) sikker, så kan den sikkert gøres kodefri på samme måde som de andre, dvs. med en palmpilot eller med en speciel remote. Prøv evt. at spørge den nærmeste fona om de har en remote til at gøre sony- maskiner kodefri med (det bør de have) og hvad de skal have for at "ordne" en afspiller hvis du ikke har købt den hos dem (de siger sikkert ~200kr. men prøv at forhandle lidt, det tager et par minutter inkl. test, så det er ikke noget de bruger ret meget tid på).
Held og lykke med det!
|
|
|
Takker :) - er også nået frem til at man godt kan gøre den kodefri vha en palm eller en speciel fjernbetjening. Tror dog ved nærmere eftertanke at jeg, hvis jeg køber en ikke kodefri, får det gjort hos en forhandler - f.eks Fona som du nævner eller evt. hos Hifiklubben hvis de tilbyder den slags. Gider ikke stå med problemer hvis der evt. er fejl ved afspilleren og garantien skal træde i kraft, bare for at spare et par hundrede - især ikke hvis jeg køber den over nettet
thomas_ls skrev:
Hej FH og velkommen til
Sony vil være et naturligt og sikkert vagt.
Kan købes i Tyskland med stor rabat.
Har lige selv købt en DVP-NS 930 for kr. 2600 leveret.
Den koster kr. 3999,00 herhjemme lige nu på nettet.
Tjek evt. http://www.preissuchmaschine.de/
og tjek også forhandleren før du bestiller!
|
|
|
Ja, er også meget fristet af 930 som jeg har læst meget meget positivt om blandt andet her på forumet. Tror dog en 730 er alt rigeligt til mit behov, men prisforskellen er jo ik så stor igen. Har ikke selv handlet hos de tyske forhandlere, men jeg har støvsuget forumet for informationer om hvem der kan anbefales og hvem man skal holde sig væk fra.
Igen, tak for jeres svar - vil godt høre fra folk som har kendskab/erfaringer med Cambridges afspillere :)
mvh Fritz Hansen
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 30 December 2003 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 30 December 2003 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en Sony ns730, den er glimrende, især hvis du har mulighed for at udnytte dens progressive scan, eller billedet via RGB som også er fremragende...
Jeg nedskalerede fra en dvp 7700, og troede at jeg villegå lidt ned i billed kvalitet, men det gjorde jeg ikke - tvært imod.... __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 30 December 2003 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender både NAD, Denon og Cambridge, og må sige et billedet via
Scart RGB er bedst på Denon med Nad på 2. plads og Cambridge på
3. plads.
Denon har et meget klart og detaljeret billede, NAD'en kommer lige
efter med en lidt dårligere gengivelse af detaljer i baggrunden (men
har tilgengæld den bedste CD-lyd). Cambridge er dårligere både i
forgrund og baggrund, man får simpelthen ikke så meget med,
hvilket går ud over dybdevirkning (den er tilgengæld kodefri fra
fabrikken, så til prisen et hit).
Progressive scan, har jeg ikke testet på Cambridge.
|
Til top |
|
|
DarkWing Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
Sendt: 31 December 2003 kl. 05:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står også for at skulle købe en dvd i samme prisklasse. Valget står lige nu mellem yamaha 540 og den sony 730.
Nogen der har erfaring med yamaha dvd-s540 ? Evt. i forhold til sony ns730 ?
|
Til top |
|
|